Jeg har en tunze 9002. Kan man lave røret længere på koppen uden det gir nogen problemer ?
Det er vel kun skummet der er længere om at komme op i koppen ?
Nogen der har prrøvet det

Mvh Thomas
Enig! Og der er risiko for at skummet aldrig når op i koppen, men aflejrer sig i skummerhalsen i stedet for. Men du kan bedst vurdere om der er lidt ekstra at give af. Har du skruet helt op for luften på nuværende tidspunkt?amddurin skrev:Det må give en mere tør og mørk afskumning, hvis man ikke kan skrue nok op for luften i forhold til forlængelsen, vil jeg mene...
AndersGS skrev:Giver man en 9002'er fuld luft hiver den godt nok meget vand med op - så jeg ville ikke være nervøs for at den ikke skulle kunne klare de ekstra 5 cm.
Alternativt kan du jo evt. lave en lille forsnævring i bunden af røret, så slipper vandet ikke så nemt ud og du kan bedre holde den nødvendige vandstand.
Det var nu også på det ekstra stykke rør der limes på jeg ville lave forsnævringen. Ellers løser det jo ingenting. Forsnævringens str. må være på fornemmelse - så der må du prøve dig frem.Carsten skrev:AndersGS skrev:Giver man en 9002'er fuld luft hiver den godt nok meget vand med op - så jeg ville ikke være nervøs for at den ikke skulle kunne klare de ekstra 5 cm.
Alternativt kan du jo evt. lave en lille forsnævring i bunden af røret, så slipper vandet ikke så nemt ud og du kan bedre holde den nødvendige vandstand.
Så bliver det nok svært at sælge skummeren igen, når der er lavet konstruktive ændringer på den.
Et rør som bliver limet med silicone, kan fjernes igen, og skummeren er igen som den oprindeligt var udtænkt