Priser på koraller og fisk

Forum for generel snak omkring saltvand.
malawicarsten
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 9260 Gistrup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Priser på koraller og fisk

Indlæg af malawicarsten »

Tja jeg har sat skilt op med kort info omkring fisk f.eks billede,max størrelse, min akvariestørrelse og hvis der er anden relevant info + et hvid prisskilt på akvariet...

Folk spørger stadigvæk efter hvad pågældende fisk koster selvom det står 20 cm fra deres øjne :rolleyes:
http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

malawicarsten skrev:Tja jeg har sat skilt op med kort info omkring fisk f.eks billede,max størrelse, min akvariestørrelse og hvis der er anden relevant info + et hvid prisskilt på akvariet...

Folk spørger stadigvæk efter hvad pågældende fisk koster selvom det står 20 cm fra deres øjne :rolleyes:
Det siger desværre mere om folks syn/opmærksomhed end det siger om din udemærkede indsats.
Du har gjort hvad du kunne.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Bingocaller skrev:Nils i klovnen plejer at have billeder hængende med de mest gængse fisk med pris på samt en prisliste total liggende på bordet
ja som jeg skrev på første side :)

i Øvrigt kan jeg da ikke forstå hvis det er sådan et problem af de folk som sys det er et problem ikke henvender sig til butikken og forslår det, så kunne man måske også finde ud af hvorfor der ikke allerede findes det efterspurgte?!

Istedet for a fare i flint her inde!!
Senest rettet af Nicki Henriksen ons 29. feb 2012 13:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

fejl :)
lam
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13
Postnummer: 2400 København NV

Indlæg af lam »

Carsten skrev:
lam skrev:
Carsten skrev:Det kan kun være et problem at der ikke er priser på akvariene, hvis man ikke aner en fis om hvad de forskellige fisk og koraller hedder. For så er man lige vidt om der hænger 10 prislister
HVad er det for noget l... at lukke ud.Ja undskyld sproget Carsten, eller skal vi kalde dig kloge Åge, der er faktisk folk der gerne vil eje et saltvands akvarium, lige som vi gør, men tror sku at du med din opfattelse skræmmer folk væk fra denne dejlige hobby.
Der er en ting jeg undrer mig ganske meget over med dig.
Du har kun været her på forummet i meget kort tid, og kun lavet få indlæg, men langt de fleste har været med en eller anden form for brok.

Idag hvor vi har internettet, er det ikke noget problem at finde de oplysninger om de forskellige fisk og koraller.
Du kan gå ned til en butik og få nogle navne, og så tage hjem og undersøge sagen langt lettere end da jeg startede.
Men du har jo malet dig lidt op i krogen, ved at du ikke vil komme de steder hvor der ikke står navne og priser på akvarierne.
Det vil jo sige at du ikke kan komme nogen af stederne i København.

Hvis det er din opfattelse af at jeg skræmmer nogen væk, så er det helt din opfattelse, og står ganske for din regning.

Og hvad er det konkret du mener er noget fis, i det jeg har skrevet??

Hvad hjælper det dig at der står Koumansetta hectori - Hectors kutling på prislisten, hvis du ikke aner hvordan fisken ser ud??
Heldigvis er det ikke ret mange saltvandsfisk der har fået et tåbeligt dansk navn hæftet på sig.
For at starte helt forfra, var mit indlæg sådan kun ment som en opfordring,til at diverse forhandlere skulle overholde den danske lov, der siger at alle varer i en forretning skal være pris mærket.Jeg er forøvrigt ikke ny i saltvand. Har haft saltvand siden jeg startede med et 520 l. i 1982 dengang man kørte med bundfiltre og faksekalk, og hvor man var heldig hvis man kunne få en anemone til at overleve et år.med hensyn til at der ikke er nogle butikker i Danmark der ikke har priser på deres varer, kan du jo læse denne tråd, og finde ud af at der faktisk er nogle der følger loven :)Jeg indrømmer at jeg nok ikke kender navnene på alle koraller og fisk på latin, som du gør, men kan sagtens finde dem jeg vil , da jeg jo også er på nettet, hvordan skulle man ellers finde ud af de nyeste sendinger, eller hvornår man henter ting i udlandet, hvor man jo har priser. Kan forøvrigt oplyse dig om at jeg ikke er helt ung, fylder 63 år lige om lidt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det kan da godt være at du ikke er ny inden for hobbyen, men du har da klaret at p.... på alle de forhandlerne som du har kunnet komme af sted med.
Den måde du starter på fik mig til at tro du er en tøse fornærmet knægt, langer ud mod alt og alle.

Er det virkeligt så stort et problem for dig, at spørge til prisen, frem for at læse den på et lille skilt?
Hvis du vil have fisken/korallen ect.. så er det nok af mindre betydning om den koster 175 eller 180.

Dette er så mit sidste indlæg i denne tråd
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Kirling »

Carsten skrev:Det kan da godt være at du ikke er ny inden for hobbyen, men du har da klaret at p.... på alle de forhandlerne som du har kunnet komme af sted med.
Den måde du starter på fik mig til at tro du er en tøse fornærmet knægt, langer ud mod alt og alle.

Er det virkeligt så stort et problem for dig, at spørge til prisen, frem for at læse den på et lille skilt?
Hvis du vil have fisken/korallen ect.. så er det nok af mindre betydning om den koster 175 eller 180.

+1
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Carsten skrev:Det kan da godt være at du ikke er ny inden for hobbyen, men du har da klaret at p.... på alle de forhandlerne som du har kunnet komme af sted med.

+1
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"