Tubipora
- Macdoo
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Kastrup
Re: Tubipora
Mit hit er fordi jeg var nysgerrig....
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Du er undskyldt! heheMacdoo skrev:Mit hit er fordi jeg var nysgerrig....

Life is a beach and then you dive.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad tænker du på sådan helt konkret??
Der findes 2 typer af den koral. en med hvide meget fligede polypper, lidt i stil med Xenia og en anden som er lidt metaliskt grøn, og hvor polypperne ligner meget stjernepolypper.
Kan være en lidt "slow starter" men når den er kommet igang, vokser den forrygende hurtigt.
den som jeg havde, fik jeg som et fragment, på størrelse med en lille bitte isvaffel, men ca 4 år senere var den ca 30x40 cm
Der findes 2 typer af den koral. en med hvide meget fligede polypper, lidt i stil med Xenia og en anden som er lidt metaliskt grøn, og hvor polypperne ligner meget stjernepolypper.
Kan være en lidt "slow starter" men når den er kommet igang, vokser den forrygende hurtigt.
den som jeg havde, fik jeg som et fragment, på størrelse med en lille bitte isvaffel, men ca 4 år senere var den ca 30x40 cm
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Tak for spørgsmålet Carsten.
Jeg kan syntes at det er frustrerende at se billeder på en salgsside og derefter få den gældende koral hjem, og se at den er mega anderledes i farverne.
Denne tubipora jeg ser på, ser meget farverig ud på Extreme corals, med grøn midt og rose/lyse spidser.
Det er dog svært at danne sig et indtryk af selve vækstmåden, udfra et billede oppefra, hvor man kun ser de fine farverige polypper.
Hvis nogen har et billede af en "ældre" Tubipora, vil det kunne give et indtryk af hvad jeg kan forvente.
Jeg kan syntes at det er frustrerende at se billeder på en salgsside og derefter få den gældende koral hjem, og se at den er mega anderledes i farverne.
Denne tubipora jeg ser på, ser meget farverig ud på Extreme corals, med grøn midt og rose/lyse spidser.
Det er dog svært at danne sig et indtryk af selve vækstmåden, udfra et billede oppefra, hvor man kun ser de fine farverige polypper.
Hvis nogen har et billede af en "ældre" Tubipora, vil det kunne give et indtryk af hvad jeg kan forvente.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Den der er afbilledet, er samme type som den jeg havde.
Selve vækstformen er som lidt som en Favia" target="_blank" class="postlink autolinks">hjernekoral. Den danner mere eller mindre en kugle.
Min stod oppe mellem de levende sten og dannede noget man nok kan kalde en pude.
De Tubipora man får fra naturen er tilsyneladende meget mere kompakte i skellettet, og meget hårde.
Hvorimod den som jeg havde, lavede nogle meget længere "ogelpiper" er var extrem skør i strukturen.
Det kan måske også skyldes at der ikke er så kraftig cirkulation i akvariet som i naturen.
Selve vækstformen er som lidt som en Favia" target="_blank" class="postlink autolinks">hjernekoral. Den danner mere eller mindre en kugle.
Min stod oppe mellem de levende sten og dannede noget man nok kan kalde en pude.
De Tubipora man får fra naturen er tilsyneladende meget mere kompakte i skellettet, og meget hårde.
Hvorimod den som jeg havde, lavede nogle meget længere "ogelpiper" er var extrem skør i strukturen.
Det kan måske også skyldes at der ikke er så kraftig cirkulation i akvariet som i naturen.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Tak Carsten.
Det er bare som om at denne koral er mega forskellig fra billede til billede.
Nogle gange ligner den Clavularia, andre gange noget andet. Er denne udseende realistisk, eller er der full power på diverse lys og efterfølgende redigering?
Det er bare som om at denne koral er mega forskellig fra billede til billede.
Nogle gange ligner den Clavularia, andre gange noget andet. Er denne udseende realistisk, eller er der full power på diverse lys og efterfølgende redigering?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
den som er afbilledet, vil jeg mene er den samme som Extremecorals har på deres liste.
Polypperne er blot ikke foldet helt ud.
Farven ser egenligt helt ok ud, måske en anelse for blå
Polypperne er blot ikke foldet helt ud.
Farven ser egenligt helt ok ud, måske en anelse for blå
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Vi er jo nødt til at klikke på emnet for at læse hvad du skriver om Tubipora, da der ikke står andre info i overskriften og tænk hvis vi gik glip af noget vigtigtAllan M skrev:30 hits, men ingen meninger.

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Svendborg
Jeg har da en lille Tubipora Musica stående på 3 år...
Har forøvrigt overlevet mit akvariecrash for et halvt år siden.
Har forøvrigt overlevet mit akvariecrash for et halvt år siden.
- Vedhæftede filer
-
- tubipora2.jpg (12.58 KiB) Vist 1575 gange
-
- tubipora1.jpg (16.02 KiB) Vist 1575 gange
Med venlig hilsen
Nicolaj
Nicolaj