laes hvad jeg skriver!!!steenmillinder skrev:Det er meget muligt at jeg har misforstået noget, men med svampe mente jeg blå plastik filtersvamp, selvom mange af de levende svampe er sindsygt flotte og hvis de er i baljen, lever de af noget, så der er vel det mindre for mig at skulle eksportere fra baljen
".jeg vil vaere betaenkelig med at presse alt vandet igennem et filter samt fjerne noget af det naturlige foder vi kan tilbyde dyrene,saa godt den blaa filter svamp droppes,noget andet er at bakterier vil vaere tilbage paa svampen igen inden du naar at stoppe den tilbage "
og
Paa de mange sunde koralrev kommer svampe paa anden pladsen efter koraller i en mer eller mindre biomasse helhed,bare husk paa at kun alger overvejer dem alle og det ofte med en faktor der hedder sig med 10 eller mere
Wilkinson(1983)viser at 6 ud af de 10 mest almidelige svampe arter paa "the great barrier reef"primaert er producenter istedet for konsumenter,altsaa de producerer cirka 3 gange mere oksygen igennem fotosyntese end hvad de naar at bruge til respiration.
+
..... hvis man refererer til svampe som en stor masse af vaev der sidder pa et rev,ville det her vaere aabenlyst
1 der er overvejende meget svamp foder i vandet
2 svampe maa göre noget saa de ungaar at blive aedt eller ungaar at blive skubbet ud fra miljöet af andre konkurrenter
GENERELT hvis koralrevs dyr har pang farver betyder som regel noget og tit er det ikke af det gode det kan vaere et fare signal som betyder jeg er giftig,pröv at aed mig og du er faerdig