Hey gutter! Jeg har flyttet et større akvarie over i et mindre et her for nylig, (Altså bare de sten jeg gad bruge, koraller, fisk osv) det blev gjort for ca 2 uger siden. så her i lørdags købte jeg en gul kirurg, den har så været meget fremme og aktiv siden jeg fik den, så her mandag, skulle akvariet rykkes, (Det stod et dårligt sted pga træk) så tømte 2/3 vand af, flyttede alle koraller og sten ned i en anden balje med varme og cirk i, og satte så det hele op som jeg syntes det skulle være. Så her til morgen da jeg vågner og tænder lyset kan jeg ikke se nogen fisk fremme, en halv time efter - stadig ingenting? Så finder jeg min gule kirurg død omme bagved stenene, og min hugo stiv og død ovenpå stenene. De to andre fisk kan jeg se sidde og nærmest gispe efter vejret inde mellem stenene, er det for lav cirkulation?
Specs : 102l akvarie (80x40x35 m. buet front), hydor koralia 1600l, og tunze nano reefpack med rowa? Har så lige smidt en ekstra hydor koralia 3 i for en sikkerheds skyld, men nu sys jeg næsten det ser for voldsomt ud?
Salt indholdet er som det skal være, temp er fin, har lige lavet 20% vandskift den anden dag, og de fleste af korallerne står fint med polupperne fremme og det hele, så burde da ik være vandkvali?
For lidt cirkulation??
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Re: For lidt cirkulation??
Mål no2, no3 og po4. Det er muligvis din flytning der har forårsaget en masse problemer for dine fisk. Skidt der er blevet hvirvlet op og stress som følge deraf. Det er nok den mest sandsynlige årsag.
Mvh Tobias
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2740 Skovlunde
- Saltvand siden?: 2011
Også det jeg tænkte først, men hvorfor har de så virket livlige og sådan siden søndag? Virker lidt underligt, de havde heller ik fået hvide pletter eller noget.. Den ene fisk er dog kommet frem igen nu og svømmer fint og livligt rundt
Håber den anden også snart kommer frem.. Men hvad sys i mht cirkulationen? Er det for meget nu eller?

- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Tror bestemt ikke cirkulationen er for meget.
I mit setup har jeg en 1200L returpumpe samt 2x Vortech MP10wES som kører på ca. 50%, dvs. 3000 liter i timen hver.
I mit setup har jeg en 1200L returpumpe samt 2x Vortech MP10wES som kører på ca. 50%, dvs. 3000 liter i timen hver.
Mvh Tobias