søger hjælp

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
jrsvv
Copepod
Copepod
Reactions:
13
Postnummer: 4540 Fårevejle
Saltvand siden?: 2011

søger hjælp

Indlæg af jrsvv »

Hej har købt et 250l akv hvor der er 5 fisk+levedene sten ville høre om hvordan jeg gør bedst med hensyn til transport og når jeg så kommer hjem, er der nogle ting jeg skal være opmærksom på. fx skal vandet med hjem.
Håber at få lidt hjælp da jeg er ny :wink:
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: søger hjælp

Indlæg af wondersurfer »

tag så meget vand med som overhovedet er muligt

sørg for at vær tilfreds med din stenopsætning inden du smider vand og sand ned i

jeg flyttede 288 ltr + sump fra ålborg til slagelse uden probs
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Start med at fange fisk og kom dem i poser med rigeligt vand og tag så meget vand som muligt fra akv. FØR du fytter på sten eller sand, da der frigives meget skidt og møg når der flyttes på tingene... - skal sten flyttes for at fange fisk så gør det forsigtigt og læg ikke stenene i noget af det vand du skal have med hjem.
Brug så det sidste vand i akv. til at skylle sten og sand med så du ikke tager så meget skidt med hjem... (Giver alge opblomstring ligesom et nystartet akvarie og jo renere dine sten bliver jo mindre alge problemer får du.)

Brug IKKE ferskvand til skyl af sten, da ferskvand dræber det levende, bakterier mv.

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Mex noget nyt frisk saltvand når du kommer hjem, men gem noget af det gammle vand også, det jeg gør når jeg skal flytte inden for et lille år er at jeg gemmer 1/2 af vandet og den anden del bruger jeg til at skylde sten og sand, så man kan godt sige at selve vandetskiftet bliver 50% ca :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"