Og kom nu ikke og sig det er dyrer at sælge fisk og koraller på sjælland for Jyder og nordjyder skal bruge laaaang tid på at henten i KBH og så er der jo lige 500km kørsel og 2x broafgift som skal betales

Hvordan kan det være at det kun går den ene vej i din optik.spdiving skrev:Alle butikker her på øén har måske faste priser men ingen af dem har jeg oplevet været tilgænglige uden at man skulle lede eller spørger efter dem.
Spørger man efter en pris er det rigtigt at denne kan variere end del fra dag til dag eller efter hvilken person man spørger.
Har tit handlet med Niels hvor han måtte ringe til Thomas for at høre prisen. Så ikke engang de ansatte ved meget om priserne.
Det sjove er at min kamerat købte en fisk inde i Planteimpoirten. Dagen efter kørte vi der ind sammen for at hente en fisk magen til men bare til mig selv. Vi handlede med den samme person men nu var prisen faldet med 75 kr på den samme fisk som min kamerat havde købt dagen for inden...haha
Hos Zoogiganten i Sverige kan man også gøre en rigtig god handel der ved de heller end pind om priserne.
Købte en bobbel koral cat eje. for det første var det en meget sjælden koral at finde på hylderne og for det andet burde den nok ikke have kostet 350 svenske i knytnæve størlse ... haha
Steen
Det virker bare ikke som om forhandlerne har særligt meget tid til at snakke i telefon om div priser, de har jo som regel kunder i butikken og man ved jo osse kun hvad de har eller får hjem, hvis man i forvejen kan se det på deres hjemmeside, nyhedsbrev eller osse skal man bruge tid på det i telefonen... - og man bryder sig ikke om at være til ulejlighed, så det var da langt bedre at kunne se en liste online med priser på de fisk/koraller der er eller snart kommer i butikkerneDezon skrev:Jeg er kørende sælger og jeg vil da bare lige sige at, den dag KUNDEN kan LÆSE skiltet med prisen i stedet for at SPØRGE om den, bare en enkelt dag så klapper jeg.
Men jo priser er godt at kunne se inden man starter bilen og køre der ud af. Men kan man ikke ringe/maile og spørge om prisen? De fleste forhandlere vil jo gerne handle om det. Så smid en mail hvis du har intresse i en-ti fisk og koraller.
Suk ja
HVad er det for noget l... at lukke ud.Ja undskyld sproget Carsten, eller skal vi kalde dig kloge Åge, der er faktisk folk der gerne vil eje et saltvands akvarium, lige som vi gør, men tror sku at du med din opfattelse skræmmer folk væk fra denne dejlige hobby.Carsten skrev:Det kan kun være et problem at der ikke er priser på akvariene, hvis man ikke aner en fis om hvad de forskellige fisk og koraller hedder. For så er man lige vidt om der hænger 10 prislister
Carsten hjælper tværtimod mange nye igang her på forum med gode råd, så kan ikke følge din overbevisning en meter...lam skrev:HVad er det for noget l... at lukke ud.Ja undskyld sproget Carsten, eller skal vi kalde dig kloge Åge, der er faktisk folk der gerne vil eje et saltvands akvarium, lige som vi gør, men tror sku at du med din opfattelse skræmmer folk væk fra denne dejlige hobby.Carsten skrev:Det kan kun være et problem at der ikke er priser på akvariene, hvis man ikke aner en fis om hvad de forskellige fisk og koraller hedder. For så er man lige vidt om der hænger 10 prislister
Det sjove er som nybegynder ved man selvfølig ikke ret meget om hværken fisk eller koraler. En sælger (butik) de har kun en interesse og det er at sælge. Så en liste med en masse latinske navne vil en nybegynder slet ikke kunne bruge til noget.lam skrev:HVad er det for noget l... at lukke ud.Ja undskyld sproget Carsten, eller skal vi kalde dig kloge Åge, der er faktisk folk der gerne vil eje et saltvands akvarium, lige som vi gør, men tror sku at du med din opfattelse skræmmer folk væk fra denne dejlige hobby.Carsten skrev:Det kan kun være et problem at der ikke er priser på akvariene, hvis man ikke aner en fis om hvad de forskellige fisk og koraller hedder. For så er man lige vidt om der hænger 10 prislister
Der er en ting jeg undrer mig ganske meget over med dig.lam skrev:HVad er det for noget l... at lukke ud.Ja undskyld sproget Carsten, eller skal vi kalde dig kloge Åge, der er faktisk folk der gerne vil eje et saltvands akvarium, lige som vi gør, men tror sku at du med din opfattelse skræmmer folk væk fra denne dejlige hobby.Carsten skrev:Det kan kun være et problem at der ikke er priser på akvariene, hvis man ikke aner en fis om hvad de forskellige fisk og koraller hedder. For så er man lige vidt om der hænger 10 prislister
Tror desværre ikke der er tid til den slags hos alle forhandlere da de rimlig tit får vare hjem samt et varieret udvalg.Birkefeldt skrev:Det med at sætte billede på prislisterne bruger de faktisk i Farmland Randers. Dog kun på de mest almindelige fisk og få udvalgte. Derudover også en kort beskrivelse af arten så vidt jeg husker. Det gør det da lidt lettere for en nybegynder.
Der er faktisk endnu et par nye love på vej mht hold af dyr.spdiving skrev:Tror desværre ikke der er tid til den slags hos alle forhandlere da de rimlig tit får vare hjem samt et varieret udvalg.Birkefeldt skrev:Det med at sætte billede på prislisterne bruger de faktisk i Farmland Randers. Dog kun på de mest almindelige fisk og få udvalgte. Derudover også en kort beskrivelse af arten så vidt jeg husker. Det gør det da lidt lettere for en nybegynder.
Oplevere man de samme vare på hylderne hos en forhandler vare det nok ikke længe før kræsene kunder de søger andre græs gange.
Steen
De har heller ikke beskrivelse og billeder af alle fisk, men bare de mest almindelige som klovnfisk, paletkirug osv.spdiving skrev:Tror desværre ikke der er tid til den slags hos alle forhandlere da de rimlig tit får vare hjem samt et varieret udvalg.Birkefeldt skrev:Det med at sætte billede på prislisterne bruger de faktisk i Farmland Randers. Dog kun på de mest almindelige fisk og få udvalgte. Derudover også en kort beskrivelse af arten så vidt jeg husker. Det gør det da lidt lettere for en nybegynder.
Oplevere man de samme vare på hylderne hos en forhandler vare det nok ikke længe før kræsene kunder de søger andre græs gange.
Steen
Der faktisk en forretning her i Kbh. der har billeder og navne med en kort beskrivelse på stort set samtlige arter i alle akvarier. Men det er kun ferskvandBirkefeldt skrev:De har heller ikke beskrivelse og billeder af alle fisk, men bare de mest almindelige som klovnfisk, paletkirug osv.spdiving skrev:Tror desværre ikke der er tid til den slags hos alle forhandlere da de rimlig tit får vare hjem samt et varieret udvalg.Birkefeldt skrev:Det med at sætte billede på prislisterne bruger de faktisk i Farmland Randers. Dog kun på de mest almindelige fisk og få udvalgte. Derudover også en kort beskrivelse af arten så vidt jeg husker. Det gør det da lidt lettere for en nybegynder.
SteenOg det er så på laminerede ark, med én art på hver, som man kan bladre igennem. Pris er så vidt jeg husker skrevet med tusch på arkene (lagde ikke mærke til om det var med whiteboard tusch så man kan justere prisen fra sending til sending, men ellers var det da en idé?). Hvis man kombinerer dette med en alm prisliste på de mere eksotiske fisk, så er man kommet et godt stykke af vejen for at gøre det mere overskueligt for kunderne synes jeg...
Jeg vil give dig ret Carsten omkring det med det unge (ja, jeg antager at han er ung) menneske. Det er ikke særlig konstruktivt det der kommer og det fører os ingen steder hen.Carsten skrev:Der er en ting jeg undrer mig ganske meget over med dig.lam skrev:HVad er det for noget l... at lukke ud.Ja undskyld sproget Carsten, eller skal vi kalde dig kloge Åge, der er faktisk folk der gerne vil eje et saltvands akvarium, lige som vi gør, men tror sku at du med din opfattelse skræmmer folk væk fra denne dejlige hobby.Carsten skrev:Det kan kun være et problem at der ikke er priser på akvariene, hvis man ikke aner en fis om hvad de forskellige fisk og koraller hedder. For så er man lige vidt om der hænger 10 prislister
Du har kun været her på forummet i meget kort tid, og kun lavet få indlæg, men langt de fleste har været med en eller anden form for brok.
Idag hvor vi har internettet, er det ikke noget problem at finde de oplysninger om de forskellige fisk og koraller.
Du kan gå ned til en butik og få nogle navne, og så tage hjem og undersøge sagen langt lettere end da jeg startede.
Men du har jo malet dig lidt op i krogen, ved at du ikke vil komme de steder hvor der ikke står navne og priser på akvarierne.
Det vil jo sige at du ikke kan komme nogen af stederne i København.
Hvis det er din opfattelse af at jeg skræmmer nogen væk, så er det helt din opfattelse, og står ganske for din regning.
Og hvad er det konkret du mener er noget fis, i det jeg har skrevet??
Hvad hjælper det dig at der står Koumansetta hectori - Hectors kutling på prislisten, hvis du ikke aner hvordan fisken ser ud??
Heldigvis er det ikke ret mange saltvandsfisk der har fået et tåbeligt dansk navn hæftet på sig.
Jeg er egentlig enig og kan godt se din pointe - hvis forslaget gik på at lave skilte af alle arter. Men det er ikke det jeg mener. Jeg mener hvis man laver skilte på fx de 15 mest gængse arter og genbruger dem, fordi det er arter man som oftest har i butikken, så vil det stort set være en engangs indsats at lave de skilte. Fx klovnfisk, chromis, hugo, blå damsel, palet kirug, gul kirug osv. Altså bare de mest gængse. Derudover vil det være rart med en prisliste som ligger tilgængelig på alle fisk, dog ikke med billeder og beskrivelse, men bare med pris. Man har vel en bestillingsliste man kan printe ud og så skrive priserne ud for hver art, med kuglepen. Det gør de fx i Bonnie Viborg. Tror ikke den forholdsvise korte tid det tager, ændre priserne på fiskene. Ser det mere som en lille service der blandt andre ting er med til at højne oplevelsen i butikken. Og man kan jo godt gøre det inden man modtager sendingen, da jeg godt kan forstå at man ikke kan nå det samme dag som de pakker ud. Men det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men mener ikke det er så uoverskueligt som det bliver gjort til - nogen gør det jo alleredecrazy seahorse skrev:Der faktisk en forretning her i Kbh. der har billeder og navne med en kort beskrivelse på stort set samtlige arter i alle akvarier. Men det er kun ferskvandBirkefeldt skrev:De har heller ikke beskrivelse og billeder af alle fisk, men bare de mest almindelige som klovnfisk, paletkirug osv.spdiving skrev:Tror desværre ikke der er tid til den slags hos alle forhandlere da de rimlig tit får vare hjem samt et varieret udvalg.Birkefeldt skrev:Det med at sætte billede på prislisterne bruger de faktisk i Farmland Randers. Dog kun på de mest almindelige fisk og få udvalgte. Derudover også en kort beskrivelse af arten så vidt jeg husker. Det gør det da lidt lettere for en nybegynder.
SteenOg det er så på laminerede ark, med én art på hver, som man kan bladre igennem. Pris er så vidt jeg husker skrevet med tusch på arkene (lagde ikke mærke til om det var med whiteboard tusch så man kan justere prisen fra sending til sending, men ellers var det da en idé?). Hvis man kombinerer dette med en alm prisliste på de mere eksotiske fisk, så er man kommet et godt stykke af vejen for at gøre det mere overskueligt for kunderne synes jeg...
.
Det er ganske omfattende. Men de er også en del medarbejdere. Jeg tror ikke at der er nok omsætning i saltvand til at bære det.
Så enten må man affinde sig med at det er som det er nu ( og det er jo gået indtil nu, der er jo ingen der er ikke har fået de fisk eller koraller de havde kig på pga mgl skiltning), eller også kan man få nogle flotte forretninger med skilte på alt og priser der er så høje, så det kan være ligegyldigt med prisskilte. Vi har ikke råd til dem alligevel så.
Erik
Det lyder jo super! Det er præcis det mit forslag går på...Bingocaller skrev:Planteimporten har altid en prisliste med billeder på deres hjemmeside - at den så sjældent er opdateret er så noget andet
Nils i klovnen plejer at have billeder hængende med de mest gængse fisk med pris på samt en prisliste total liggende på bordet