Mvh Thue
Primer og bundmaling er nu for at undgå begroning og ikke imod Osmose. Mange kapsejler behandler ikke bunde for at få mindre vandmodstand.Thue skrev:Tak for svar alle sammen, kunne godt være jeg så skulle sætte mig mere ind i glas fiber så, så det kunne være min løsningVed godt at mange glasfiber joller holder evigt i havvand men de har også fået både en meget giftig primer og en meget giftig bundmaling for netop og undgå osmose (kobber indholdigt maling) Med hensyn til kun og lave det i glas, så har jeg ikke nerver til og gå og vente på et glas skal revne eller springe pga trykket, syntes man engang imellem ser i de store baljer at bundglasset kan finde på og revne.
Kan man lave sådan en balje i i træ og coate med glasfiber, skal siges jeg er tømmer så skal nok lave den så den ikke kan give sig som må være alfa og omega for om glasfiberen holder eller stadig støbe![]()
M&t lyder da som en spændende ide med dit malawie plan, skal prøve og lægge et billed op fra min havedam
Mvh Thue
Men de gir da stadig en bundmaling på kapsejlads både det er bare en hård bundmaling som giver bedre glidning i vandetHvam skrev:Primer og bundmaling er nu for at undgå begroning og ikke imod Osmose. Mange kapsejler behandler ikke bunde for at få mindre vandmodstand.Thue skrev:Tak for svar alle sammen, kunne godt være jeg så skulle sætte mig mere ind i glas fiber så, så det kunne være min løsningVed godt at mange glasfiber joller holder evigt i havvand men de har også fået både en meget giftig primer og en meget giftig bundmaling for netop og undgå osmose (kobber indholdigt maling) Med hensyn til kun og lave det i glas, så har jeg ikke nerver til og gå og vente på et glas skal revne eller springe pga trykket, syntes man engang imellem ser i de store baljer at bundglasset kan finde på og revne.
Kan man lave sådan en balje i i træ og coate med glasfiber, skal siges jeg er tømmer så skal nok lave den så den ikke kan give sig som må være alfa og omega for om glasfiberen holder eller stadig støbe![]()
M&t lyder da som en spændende ide med dit malawie plan, skal prøve og lægge et billed op fra min havedam
Mvh Thue
Men du skal coate "male" den rå glasfiberen. Når man bahandler mod osmose sliber man gelcoaten ned, tører glasfiberen og giver den en ny coating. Du kan købe Gelcoat og male det på![]()
Host.. Host.. Kobber bådmaling er strengt forbudt idag på lystbåde, moden er p.t. selvpolerende
Lyder da som et fedt akvarieandersboerglum skrev:Fuck en fed havedam.!
Min kammerat har et 5000 liters lavet i glas, og er der bunden lavet i 2 stykker glas. Ligesom man har en fuge på større flader beton, så giver det en mulighed for at kunne "arbejde".
Douglasplader.. De er dyre, men det er pengene værd.Carsten skrev:De 2x1000 liters var lavet i en trækasse lavet af det krydsfiner man bruger til vognbunde.
Ja okay man tager det jo ikke ligefrem på ryggenThue skrev:Havedammen står stadig hos de nye ejere solgte huset for en 3 års siden det var ikke rart og efter lade men svært og tage med sig haha.
Mon ikke at du kan det?Thue skrev:Håber at få overtalt fruen til det den dag vores hus bliver solgt og at der er plads til det i det nye hus, så der er ikke noget fastlagt men rart og have tingene på plads til den dag der evt er order too go
Hehe er det ikke også en meget god deal kun at skulle lave sådan et walk in closet for at få et akvarie 4 gange så stort?Thue skrev:Ja det er rigtigt der er nu ikke noget flottere end et saltvands maleri men har et 1000l nu så og få overtalt damen til et der er 4 gange så stort bliver nok sværtkommer nok ikke uden om at lave hende et walk in closet samtidigt
Nu ved jeg ikke, hvornår at I skal flytte, men jeg vil da allerede begynde at lufte det nu, så er der mulighed for, at den er i vinkel, når I skal flytteThue skrev:Jo for søren det vil da være billigt sluppet hvis det bliver god kendt den dag vi flytter