Takker.crazy seahorse skrev:Det er fint at de har accepteret refund. De har jo trods alt ingen indflydelse på hvordan transportøren behandler tingene.Allan M skrev:Godmorgen!
Der er godt nok mange meninger og det er jo godt nok.
White har accepteret refund - ingen problem der.
Ang. tidspunktet for bestillingen, så er der vel noget at lære for mig der.
Ang. at købe lokalt, så vil jeg skam gerne det, hvis den lokale har noget jeg gerne vil have og til en pris der er til at forstå.
Men jeg syntes nu nok at jeg støtter de lokale med køb af andre ting, så ingen dårlig samvittighed der.
God dag!
Det må tages for givet at de har sikret sig at transportøren KAN levere på denne årstid på betryggende vis. Ellers giver det jo ingen mening at sende overhovedet.
Og, det kan jo lade sig gøre. Der er stadig løbende tilførsler uden problemer.
Nu kommer du jo her ovre fra. Jeg synes at de forretninger vi har, jævnligt får fine leverancer. Men søger man noget specielt, må man jo kigge hvor det er muilgt at få det.
Jeg har det dog sådan, at jeg gerne giver lidt mere for en fisk eller en koral for at støtte en lokal forretning. Jeg vil jo gerne have et sted jeg kan gå hen med mine problemer og få hjælp og råd.
Støtter vi dem ikke for at spare 100,00 kr, så lukker de jo og så er vi henvist til at handle på nettet.
Din oplevelse er jo et meget godt eksempel på hvor galt det kan gå.
En anden fordel ved at handle lokalt er jo også, at du kan se dine ting an. Havde en forretning fået din sending, så havde du jo spottet at der var problemer og havde været en ærgelse foruden.
Held og lykke med det der - forhåbentlig - klarer sig.
Erik
Hvorvidt vi skal handle lokalt eller hvor ellers vi skal finde vores koraller etc. tror jeg hører en anden tråd til.
Men jeg er da blevet klogere mht import og min egen tålmodighed i hobbyen

Status med korallerne er at nogle er erklæret døde, mens andre er i gråsonen - bogstavelig talt. 2 Acan som egentlig burde være lilla og grønne, har stadig et gråligt skær over sig. De pumper sig op og tager imod føde, men farverne og ovefladen er ikke helt som de skal være.
Zoanthus har ikke åbnet sig endnu, og det tror jeg ikke er så godt. For de plejer jo at vise sig med det samme.
Clavularia har slet ikke vist en eneste polyp endnu og den tror jeg er finito.
Vi må se hvordan de næste par dage bliver.