Glasrose eller?
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2012
Glasrose eller?
Hej alle
Er helt ny med saltvand, og synes efterhånden der er flere spørgsmål end der er svar. Har for godt 3 uger siden startet et Edge 46 liter op.
Igår aftes har jeg omkring en af de levende sten, der ligger helt for sig selv, observeret det der ligner nogle små glaslignende orme, tentakler eller lign. De bevæger sig sådan lidt vilkårligt med og mod "strømmen", hvilket får mig til at antage der er tale om en levende organisme (men er faktisk lidt i tvivl om ikke alt der bor i et akvarie er det). De bevæger sig nogen gange op igennem stenen og kan nogle gange strække sig til at blive 3-4 cm lange, og andre gange er det som om de forsvinder ind i stenen for en stund. Der sidder en eller to sammen, og de sidder lidt spredt rundt omkring ved/på stenen.
Ved ikke om de er levende, men kan der være tale om glasroser, eller er de ikke levende?
Mvh,
Martin
Er helt ny med saltvand, og synes efterhånden der er flere spørgsmål end der er svar. Har for godt 3 uger siden startet et Edge 46 liter op.
Igår aftes har jeg omkring en af de levende sten, der ligger helt for sig selv, observeret det der ligner nogle små glaslignende orme, tentakler eller lign. De bevæger sig sådan lidt vilkårligt med og mod "strømmen", hvilket får mig til at antage der er tale om en levende organisme (men er faktisk lidt i tvivl om ikke alt der bor i et akvarie er det). De bevæger sig nogen gange op igennem stenen og kan nogle gange strække sig til at blive 3-4 cm lange, og andre gange er det som om de forsvinder ind i stenen for en stund. Der sidder en eller to sammen, og de sidder lidt spredt rundt omkring ved/på stenen.
Ved ikke om de er levende, men kan der være tale om glasroser, eller er de ikke levende?
Mvh,
Martin
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
- clb
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4970 Rødby
- Saltvand siden?: 2010
Re: Glasrose eller?
Velkommen på forummet
Kunne godt lyde som glasroser.Har du mulighed for at tage et billede??

Kunne godt lyde som glasroser.Har du mulighed for at tage et billede??
Mvh.
Christian og Winnie
Christian og Winnie
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Syntes nu mere det lyder som en eller anden form for rørorm?
Dette er glasroser:
Dette er glasroser:
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
Det er lykkedes mig at fange en af dem på en lille video. Håber det fremgår lidt tydeligt hvad det er jeg taler om. Tror jeg har set en af dem bevæge sig hen over bunden.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2010
søg på "spionid worm" og se billederne 

-
- Copepod
- Reactions:
- 13
Du har helt ret kgroenhoej.kgroenhoej skrev:søg på "spionid worm" og se billederne

Nu hvor jeg kan se hvad præcist jeg skal lede efter, kan jeg se en der ligner denne meget.
Hvad jeg lige kan læse mig til, skulle de vist være ganske fredelige, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?
- haffelaf
- Klovnfisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8870 Langå
- Saltvand siden?: 2009
lytter lige med her dem har jeg nemlig også
synes de er ret sjove

synes de er ret sjove
-
- Rev hummer