Farveløs Acan
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Farveløs Acan
Hej,
Som I ved så fik jeg en sending hjem, der målte 14.4 grader ved ankomst. Det resulterede i at hovedparten døde og nogle ligger efter min mening og vipper på kanten.
Nu har jeg to Acan som er mega farveløse, men alligevel puster sig lidt op og har polypperne ude om natten.
Er der nogen form for foder der kan give dem farver igen, eller kan det komme med tiden?
Carsten har forklarer om zoochantheller og derfor vil jeg høre om de er noget man kan hjælpe på vej: Lys, foder, værdier etc?
Som I ved så fik jeg en sending hjem, der målte 14.4 grader ved ankomst. Det resulterede i at hovedparten døde og nogle ligger efter min mening og vipper på kanten.
Nu har jeg to Acan som er mega farveløse, men alligevel puster sig lidt op og har polypperne ude om natten.
Er der nogen form for foder der kan give dem farver igen, eller kan det komme med tiden?
Carsten har forklarer om zoochantheller og derfor vil jeg høre om de er noget man kan hjælpe på vej: Lys, foder, værdier etc?
Senest rettet af Allan M ons 22. feb 2012 19:16, rettet i alt 1 gang.
Life is a beach and then you dive.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Farveløs Acan
Zeo laver vist nogen produkter- men ved ikke om det kun er til SPS
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Rolig cirkulation, mellemkraftig belysning og masser af foder. KZ laver nogle aminosyrer til LPS, men den almindelige AAHC (Amino Acid High Concentrate) virker fint til LPS også. ELlers er pellets og lignende foder fint til Acans. Mine egne får rejepiller og Reefpearls efter behov.
Mvh Tobias
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
farven kommer igen med tiden, har prøvet det samme.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Cool! Så er der endnu et produkt eller to til kurvenMoente skrev:Rolig cirkulation, mellemkraftig belysning og masser af foder. KZ laver nogle aminosyrer til LPS, men den almindelige AAHC (Amino Acid High Concentrate) virker fint til LPS også. ELlers er pellets og lignende foder fint til Acans. Mine egne får rejepiller og Reefpearls efter behov.

Tak
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Skide god nyhed! Farven nu er ikke specielt fed at se på.StarF skrev:farven kommer igen med tiden, har prøvet det samme.
Tak
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
prøv evt fauna marin color + grow pellets...Allan M skrev:Skide god nyhed! Farven nu er ikke specielt fed at se på.StarF skrev:farven kommer igen med tiden, har prøvet det samme.
Tak
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Nu kunne jeg jo lige have googlet før jeg spørger, men det har jeg ikke gjort:StarF skrev:prøv evt fauna marin color + grow pellets...Allan M skrev:Skide god nyhed! Farven nu er ikke specielt fed at se på.StarF skrev:farven kommer igen med tiden, har prøvet det samme.
Tak
Disse produkter er tilgængelige hvor? Decocean eller nettet?
Tak for input!
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Whitecorals har Fauna Marins produkter. Eller også er det Extremecorals.
Mvh Tobias
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Geografisk sted: Horsens
Så længe de spiser skal de nok overleve. Det kan dog tage lang tid før farven er optimal igen! Vores erfarring er at de bliver brunlige efter transport, og med så hård en transport er det helt forståeligt at de ikke har meget farve. Tålmodighed, så kommre det igen! Target foder dem evt om natten med en eller anden form for foder til LPS og sørg for den ikke får for meget lys i starten så den bliver brændt af.
Mvh Anette og Kristoffer
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Anette skrev:Så længe de spiser skal de nok overleve. Det kan dog tage lang tid før farven er optimal igen! Vores erfarring er at de bliver brunlige efter transport, og med så hård en transport er det helt forståeligt at de ikke har meget farve. Tålmodighed, så kommre det igen! Target foder dem evt om natten med en eller anden form for foder til LPS og sørg for den ikke får for meget lys i starten så den bliver brændt af.

Ser ud til at lykkes alligevel.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
deepocean og seastars har dem i dk. Hvem ud over aner jeg det ikke. Ellers er der også de tyske butikker.Allan M skrev:Nu kunne jeg jo lige have googlet før jeg spørger, men det har jeg ikke gjort:StarF skrev:prøv evt fauna marin color + grow pellets...Allan M skrev:Skide god nyhed! Farven nu er ikke specielt fed at se på.StarF skrev:farven kommer igen med tiden, har prøvet det samme.
Tak
Disse produkter er tilgængelige hvor? Decocean eller nettet?
Tak for input!