Priser på koraller og fisk
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2009
Priser på koraller og fisk
Hvorfor er det lige at visse saltvands butikker ikke har priser på deres fisk og koraller som de har har i butikken ?
Loven med skiltning af priser gælder vel også for dem.
Her tænker jeg bla, på KLOVNEFISKEN på Frederiksberg, syntes det er NO GO
Loven med skiltning af priser gælder vel også for dem.
Her tænker jeg bla, på KLOVNEFISKEN på Frederiksberg, syntes det er NO GO
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2011
Re: Priser på koraller og fisk
Har jeg egentlig også tit tænkt på . Den eneste grund jeg kan se er fordi sortimentet variere men ja så må man ændre skiltningen . .. Dovenskab er mit bud 

min balje.
viewtopic.php?f=93&t=49268&p=479525#p479525 flækket og under genopbyg
Nye drømmebalje med 3x 100whighpower led
viewtopic.php?f=94&t=50014
viewtopic.php?f=93&t=49268&p=479525#p479525 flækket og under genopbyg
Nye drømmebalje med 3x 100whighpower led
viewtopic.php?f=94&t=50014
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Jeg har endnu til gode at se det i en forretning med saltvand. 

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Bonnie i Viborg har da fx altid prisliste til at ligge fremme..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Planteimpoirten har altid en seddel hængende ved akvarierne med de aktuelle priser. Hvis Niels har videreført konceptet fra Thomas's tid, så har han også en liste med navne og priser på hængende. Dog haltede det lidt ved korallerne, men der var oftest priser skrevet på akvariet.
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
jeg har tit set listen inde hos Niels.. og der plejer da også hænge lidt priser på fiskene.. korallerne er lidt svære men tit kan man også forhandle lidt med ham 

Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Farmland i Randers har også altid priser liggende fremme på de alle de alm. typer fisk/invertebrater. Det er kun når de får "sjældenheder" hjem at man skal spørge personalet.
Så jo det er ganske bestemt dovenskab hos dem som ikke gør og betyder også at man aldrig kan regne 100% med priserne, de kan svinge fra dag og dag og mellem personale.
Så jo det er ganske bestemt dovenskab hos dem som ikke gør og betyder også at man aldrig kan regne 100% med priserne, de kan svinge fra dag og dag og mellem personale.
SPS : Stability provides succes
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Flytter lige tråden over til Generel saltvandssnak, hvor den rettelig hører til...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 13
Det er jo lige det der er problemet, ingen faste priser, men man kan evt. få en pris god pris hvis man kender en der kender en.Derfor kunne jeg aldrig finde på mere at handle i KLOVNEFISKEN
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 13
Og til Stefan, der er altså mange der skilter med deres priser, men det kræver jo at du besøger butikkerne 

Alle butikker her på øén har måske faste priser men ingen af dem har jeg oplevet været tilgænglige uden at man skulle lede eller spørger efter dem.
Spørger man efter en pris er det rigtigt at denne kan variere end del fra dag til dag eller efter hvilken person man spørger.
Har tit handlet med Niels hvor han måtte ringe til Thomas for at høre prisen. Så ikke engang de ansatte ved meget om priserne.
Det sjove er at min kamerat købte en fisk inde i Planteimpoirten. Dagen efter kørte vi der ind sammen for at hente en fisk magen til men bare til mig selv. Vi handlede med den samme person men nu var prisen faldet med 75 kr på den samme fisk som min kamerat havde købt dagen for inden...haha
Hos Zoogiganten i Sverige kan man også gøre en rigtig god handel der ved de heller end pind om priserne.
Købte en bobbel koral cat eje. for det første var det en meget sjælden koral at finde på hylderne og for det andet burde den nok ikke have kostet 350 svenske i knytnæve størlse ... haha
Steen
Spørger man efter en pris er det rigtigt at denne kan variere end del fra dag til dag eller efter hvilken person man spørger.
Har tit handlet med Niels hvor han måtte ringe til Thomas for at høre prisen. Så ikke engang de ansatte ved meget om priserne.
Det sjove er at min kamerat købte en fisk inde i Planteimpoirten. Dagen efter kørte vi der ind sammen for at hente en fisk magen til men bare til mig selv. Vi handlede med den samme person men nu var prisen faldet med 75 kr på den samme fisk som min kamerat havde købt dagen for inden...haha
Hos Zoogiganten i Sverige kan man også gøre en rigtig god handel der ved de heller end pind om priserne.
Købte en bobbel koral cat eje. for det første var det en meget sjælden koral at finde på hylderne og for det andet burde den nok ikke have kostet 350 svenske i knytnæve størlse ... haha
Steen
Senest rettet af spdiving man 20. feb 2012 21:36, rettet i alt 1 gang.
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Aquarius skriver altil priserne på frontruden med selvlysende farver 

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 13
Ok, kan vi så ikke være enige om, at vi selvfølgelig ikke handler i de forretninger der ikke prissætter deres varer, vi kunne jo heller ikke drømme om at handle i føtex uden at vi kan se prisen på varen... ? vel ???? har prøvet at få oplyst prisen på et par fløjls klovnefisk fredag 800,-kr tirsdag 600,-kr. altså for meget pladt i denne brance, hvis man ikke handler de steder hvor man kan se prisen på varen
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg
Det er da bare at spørge efter prisen... Kan Jeg nu personligt ikke se det svære i 

[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 13
Heller ikke hvis prisen varierer fra dag til dag Hr. Jørgensen ? Det er sku da for dumt at betale det dobbelte for en vare, syntes jeg.. vores hobby er jo rimelig dyr i forvejen, men er jo en dejlig hobby, men at betale for meget er jo lidt dumt.
- hugo27th
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3700 Rønne
- Geografisk sted: Rønne
- Kontakt:
jeg har ogsa oplevet at der er stor forskel fra kunde til kunde samme dag. sa tror bestemt ikke det er dovenskab at der ikke er priser pa.
men hvor skal man ellers handle

men hvor skal man ellers handle

RS 425 deluxe
Nyos 160-Cor20- pumpe apex controller HYDRA 26 LED
Nyos 160-Cor20- pumpe apex controller HYDRA 26 LED
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 13
Man kunne jo nøjes med at handle de steder der skilter med deres priser,hvor svært kan det være. stop med plat i denne hobby. køb kun hos forhandlere der har priser på deres varer, eller køb dem i udlandet, og ødelæg derved de danske forhandlere, som åbenbart er for uprofessionelle.
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Kan ikke se problemet i at spørge efter prisen. Det er jo ikke dagligvarer vi køber! og må da formode køber har en ide om hvad man vil give for det man køber (og hvad det bør koste). Ofte kommer især koraller hjem for at være solgt i løbet af et par dage, der er ingen fast pris på en scolymia fx, det afhænger af farve, hvor den kommer fra, størrelsen osv. Kald det bare dovenskab, men har en forhandler ikke priser på skal jeg gerne være den første der står og beder om priser på alt i koraløen og får ekspedienten til at flyve rundt for at finde priserne. Er det for dyrt lader jeg det jo bare stå, og så må den næste spørge efter det samme som jeg lige har trukket den stakkel - der ikke aner noget om saltvand - igennem. 

Mvh Anette og Kristoffer
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Vi kunne også blive enige om at du handler hvor du har lyst og vi andre handler hvor VI har lystlam skrev:Ok, kan vi så ikke være enige om, at vi selvfølgelig ikke handler i de forretninger der ikke prissætter deres varer, vi kunne jo heller ikke drømme om at handle i føtex uden at vi kan se prisen på varen... ? vel ???? har prøvet at få oplyst prisen på et par fløjls klovnefisk fredag 800,-kr tirsdag 600,-kr. altså for meget pladt i denne brance, hvis man ikke handler de steder hvor man kan se prisen på varen

Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Jeg kunne sku' ikke finde nogen pris på den pakke langelænder pølser jeg købte i Føtex i Lørdags, så den holder ikke... (Jeg kiggede ellers grundigt alle LCD skilte igennem rundt om køledisken og så efter på selve pakken også og jeg købte dem da alligevel, da pris på mærkevare er meget ens i alle daligvare butikker.)lam skrev:Ok, kan vi så ikke være enige om, at vi selvfølgelig ikke handler i de forretninger der ikke prissætter deres varer, vi kunne jo heller ikke drømme om at handle i føtex uden at vi kan se prisen på varen... ? vel ???? har prøvet at få oplyst prisen på et par fløjls klovnefisk fredag 800,-kr tirsdag 600,-kr. altså for meget pladt i denne brance, hvis man ikke handler de steder hvor man kan se prisen på varen
Hvis vi ikke handler i Klovnfisken eller hos DecOcean, hvor jeg osse tit må spørge til prisen, måske fordi jeg ikke har set en liste der ligger/hænger et sted i butkken, så er der ikke mange steder med salt tilbage her på Sjælland...

Men jo, de må gerne gøre det lettere at se prisen på div fisk mv...
Priserne svinger en del, men de har jo lavet en beregning på deres sendning, så en liste kan ikke være så svært at lave...

Senest rettet af amddurin man 20. feb 2012 22:07, rettet i alt 2 gange.
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Og hvad vil du så gøre den dag, den sidste butik lukker og slukker??lam skrev:Man kunne jo nøjes med at handle de steder der skilter med deres priser,hvor svært kan det være. stop med plat i denne hobby. køb kun hos forhandlere der har priser på deres varer, eller køb dem i udlandet, og ødelæg derved de danske forhandlere, som åbenbart er for uprofessionelle.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Jeg kan sagtens se hvad du mener. Syntes også selv det er dovenskab når det ikke er til at finde priser. Jeg mener de har selv bestilt en sending og jeg ved de har en liste over den sending de har bestilt så man skal bare tilføre priserne udfor den rette fisk/koral.
Så kunne man også sælge tingene dagen efter i stedet for samtidig med man pakker ud!? Det var bare en tanke
At nogen så vælger den anden løsning rør mig ikke, men havde jeg fået oplyst to forskellige priser på den samme vare havde jeg nok konfronteret ekspedienten med det. En ting er manglende priser en anden er forskellige priser på den samme vare.
Der var en der ikke mente det var dagligvare vi købte, det er for så vidt rigtig nok. Der er dog ikke forskel på om du skal skifte prisen på rugbrød og mælk i din butik eller det er fisk eller koraller fordi prisen har ændret sig.
Det ville måske også gøre ekspederingen lidt hurtigere for kunderne i butikken. Når jeg nu har opholdt den eneste person der er i butikken med at finde priser i en ½ time, så kan det godt være resten er ved at blive trætte af at vente?
Så kunne man også sælge tingene dagen efter i stedet for samtidig med man pakker ud!? Det var bare en tanke

At nogen så vælger den anden løsning rør mig ikke, men havde jeg fået oplyst to forskellige priser på den samme vare havde jeg nok konfronteret ekspedienten med det. En ting er manglende priser en anden er forskellige priser på den samme vare.
Der var en der ikke mente det var dagligvare vi købte, det er for så vidt rigtig nok. Der er dog ikke forskel på om du skal skifte prisen på rugbrød og mælk i din butik eller det er fisk eller koraller fordi prisen har ændret sig.
Det ville måske også gøre ekspederingen lidt hurtigere for kunderne i butikken. Når jeg nu har opholdt den eneste person der er i butikken med at finde priser i en ½ time, så kan det godt være resten er ved at blive trætte af at vente?
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
Hehe HELT enigStig Jest skrev:Vi kunne også blive enige om at du handler hvor du har lyst og vi andre handler hvor VI har lystlam skrev:Ok, kan vi så ikke være enige om, at vi selvfølgelig ikke handler i de forretninger der ikke prissætter deres varer, vi kunne jo heller ikke drømme om at handle i føtex uden at vi kan se prisen på varen... ? vel ???? har prøvet at få oplyst prisen på et par fløjls klovnefisk fredag 800,-kr tirsdag 600,-kr. altså for meget pladt i denne brance, hvis man ikke handler de steder hvor man kan se prisen på varen![]()
Mvh. Stig

- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
En ting er hvordan man som forbruger vil reagere mod de butikker der ikke skilter med priser. Der kan vi hver især have vores personlige holdning og gøre hvad vi vil.
Men akvariebutikkerne kan ikke gøre hvad de vil. De skal ifølge markedsføringsloven skilte med priser på de varer de har til salg og det gælder også fisk og koraller som de sælger. Så de butikker der ikke skilter, overtræder helt klart loven. Det er faktisk ganske simpelt!
Overtræder en butik loven kan den blive straffet med en klækkelig bøde og alle kan klage til forbrugerombudsmanden over butikker der bryder loven. Og så er det ligemeget hvor "besværligt" det måtte synes at være forbutikken at skilte med hvilke koraller der koster hvad.
Men akvariebutikkerne kan ikke gøre hvad de vil. De skal ifølge markedsføringsloven skilte med priser på de varer de har til salg og det gælder også fisk og koraller som de sælger. Så de butikker der ikke skilter, overtræder helt klart loven. Det er faktisk ganske simpelt!
Overtræder en butik loven kan den blive straffet med en klækkelig bøde og alle kan klage til forbrugerombudsmanden over butikker der bryder loven. Og så er det ligemeget hvor "besværligt" det måtte synes at være forbutikken at skilte med hvilke koraller der koster hvad.
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Så lad da vær!
Nicki
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8700 Horsens
lam skrev:Man kunne jo nøjes med at handle de steder der skilter med deres priser,hvor svært kan det være. stop med plat i denne hobby. køb kun hos forhandlere der har priser på deres varer, eller køb dem i udlandet, og ødelæg derved de danske forhandlere, som åbenbart er for uprofessionelle.
hold nu kæft en kommentar

hvis du nu selv brugte lidt af din tid på at undersøge priser istedet for at gå op i skiltning og ikke skiltning så blev du nok ikke snydt

og nu siger du køb i udlandet ja se igen har du brugt din tid forkert for de butikker som jeg har været i har heller ikke gået så meget op i skiltning i udlandet
men hvis du syndes dette er er et stort problem ved denne hobby ja så er jeg ikke sikker på saltvand er vejen frem for dig..
undskyld min måde at skrive på men syndes den måde du laver offentlig tilsvining af en butik på er sindsyg vi andre bliver sure når vi får en syg fisk eller en dårlig koral men du får en hjerneblødning over et skilt eller mangel på samme
Mvh Heinrik
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9260 Gistrup
- Geografisk sted: Gistrup
- Kontakt:
Well selv priser på hjemmesider har folk problemer med....
Jeg får besøg af folk som åbenbart ikke kan læse ordet prisliste. De forventer at de sider hvor der står en lang liste med fisk eller koraller er prislisten, men man undrer sig ikke over at der f.eks står prisliste saltvandsfisk på prislisten.
http://www.malawicarsten.dk/test/default.asp?iId=GFMDDH
Hvordan kan man tro at en prisliste uden priser er en prisliste...
Jeg får besøg af folk som åbenbart ikke kan læse ordet prisliste. De forventer at de sider hvor der står en lang liste med fisk eller koraller er prislisten, men man undrer sig ikke over at der f.eks står prisliste saltvandsfisk på prislisten.
http://www.malawicarsten.dk/test/default.asp?iId=GFMDDH
Hvordan kan man tro at en prisliste uden priser er en prisliste...
http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 13
Det var bare det jeg ville med mit indlæg, godt gået OlsenOlsen skrev:En ting er hvordan man som forbruger vil reagere mod de butikker der ikke skilter med priser. Der kan vi hver især have vores personlige holdning og gøre hvad vi vil.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg synes at man skal gøre sig klart at vi er i hobbyen fordi det er sjovt og spændende.lam skrev:Det er jo lige det der er problemet, ingen faste priser, men man kan evt. få en pris god pris hvis man kender en der kender en.Derfor kunne jeg aldrig finde på mere at handle i KLOVNEFISKEN
Jeg mener at det er en biting at der ikke er prisskilte på. Man kan jo altid spørge om prisen.
Det er jo ikke sådan at det er en hemmelighed, som først bliver afsløret når indkøbene slås sammen ved kassen.
Den største overraskelse kommer vel kun, hvis man ikke er i stand til at lægge de priser man har fået oplyst sammen i hovedet.
At du ikke vil handle i Klovnfisken fordi Nils ikke har prisskilte hængende er selvfølgelig dit valg. Men så kunne du jo gå op i mange andre ligegyldige ting.
Overholder de reglerne for varer på fortovet? Er der gjort ordentlig rent i akvarierne, bliver gulvet glat når det er vådt, osv osv. Du får sgu nok at gøre på den måde.
Man kunne jo vælge at se det fra den positive side. Det sparer noget arbejdskraft.
Skulle alle disse skilte laves inden fiskene blev solgt, ville det betyde øget ventetid eller flere medarbejdere. Det ville igen afsmitte på priserne.
Folk står jo som regel på nakken af hinanden når der er kommet fisk hjem. 90% af dem der står der er fløjtende ligeglade med om der er priser på. De er interesserede i at få den fisk eller koral som de har udset sig. Ser den ok ud spørger man til prisen. Er den ok køber man. Længere er den ikke.
At du så har mulighed for at forhandle er da en del af fornøjelsen. Den der med at der er rabat hvis man kender en der kender en, kender man jo fra alle typer af forretninger.
Du bliver jo kun kendt hvis du kommer i forretningen jævnligt. Er du en god kunde er det en del af den almindelige kundepleje at give noget rabat.
Prøv at gøre det næste gang du står med en pakke Langelænderpølser i hånden. Sig du er en god kunde og kommer der dagligt. Du får kun rabat hvis varen er ved at løbe på datoen.
Det er min opfattelse at de forretninger jeg kommer i, alle forsøger at gøre det så godt som muligt. De vil altid hjælpe en efter bedste evne.
De skelner ikke mellem en stor kunde eller ham/hende der (bare) skal have en lille ting . Alle bliver behandlet ens og efter tur.
Den der skal købe sin første polypsten - for ham ej den jo lige så vigtig, som den skal have en australsk Scolymia som sin koral nr. 128.
Det er en af de vigtigste egenskaber som jeg synes de forretninger jeg kommer i har. Alle får en fin behandling uanset hvilket stadie de befinder sig på i deres hobby. Der er tid til alle.
Jeg er ikke forlovet med nogen speciel forretning. Jeg kender dem jeg kommer i fast. Jeg er vel det man kunne kalde en trofast kunde og laver ikke "støj" hvis jeg bliver behandlet ordentligt.
Bliver jeg ikke det, holder jeg mig bare væk og går et andet sted hen og handler. Men jeg fortæller det da ikke til gud og hver mand (jo, måske til gud

At du argumenterer for at man skal følge dit eksempel og ikke komme i Klovnfisken fordi Nils ikke skilter er for langt ude.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Gider du lige smide et par adresser og navne op!lam skrev:Og til Stefan, der er altså mange der skilter med deres priser, men det kræver jo at du besøger butikkerne