Hvad savner folk af statestiker fra deres ghl?
Personligt savner jeg grafer, rigtig flotte grafer, som automatisk opdatere sig selv og bliver vist på en hjemmeside, eller min telefon. Så derfor er jeg gået igang med at kode dette selv, men kunne godt bruge noget input til hvad folk ellers har af ideer? Jeg er udemærket klar over, man kan købe profilus view 2, der giver en ligende funktion, disse grafer kan dog ikke nåes via nettet, eller på anden måde. Planen er derfor at lave et bedre system, og fungere det skal det skal, bliver lortet lagt til fri dl.. any way brain storm?
grafer og andre stats på ghl.
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Re: grafer og andre stats på ghl.
Jeg kunne godt tænke mig en statistik for hvor ofte osmolatoren har kørt. Jeg mener dog ikke, at det er noget af det, som kan logges? Men det ved du nok mere om.
Ellers lyder det fornuftigt at satse på nogle flotte gennemskuelige grafer. Jeg stiller mig gerne til rådighed, hvis du mangler lidt feedback. Kan også selv programmere, hvis det er du behøver input til den del.
F.eks. MarineMad har jo allerede en udemærket logger, hvor der er mulighed for at vise grafer (dog ikke alt for kønne). De har også en tilhørende iPhone app. Tror desværre ikke de har noget på Android-fronten.
Ellers lyder det fornuftigt at satse på nogle flotte gennemskuelige grafer. Jeg stiller mig gerne til rådighed, hvis du mangler lidt feedback. Kan også selv programmere, hvis det er du behøver input til den del.
F.eks. MarineMad har jo allerede en udemærket logger, hvor der er mulighed for at vise grafer (dog ikke alt for kønne). De har også en tilhørende iPhone app. Tror desværre ikke de har noget på Android-fronten.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
desværre logger ghl slet ikke de funktioner, er i tvivl om der er adgang til det skal lige have tjekket dokumentationen, noget jeg også selv syntes man måske lidt mangler er f.eks. hvor tit en given stik er aktiv. Men igen, tror ikke der er adgang så langt ned, men det er da værd at tjekke ud.
Vidste ikke marinemad leverede grafer, gjorde de nemlig ikke sidst jeg legede med deres side. Tjekker det lige ud, kan jo være der ingen grund er til at lave dette så. (om ikke andet så bare for at have sit eget)
enlig ville jeg bare gerne have noget der samlede alt log, i en db er træt af de txt filer og deres tåbelige viewer til den. Så planen er at lave en logger (den er så lavet) der gemmer alt i en db, og så genere en graf over de sidste 3 dage, en over hele ugen, en over hele måneden, og en over hele året.
og så lave så man kan fremsøge bestemte datoér og så deres data..
Vidste ikke marinemad leverede grafer, gjorde de nemlig ikke sidst jeg legede med deres side. Tjekker det lige ud, kan jo være der ingen grund er til at lave dette så. (om ikke andet så bare for at have sit eget)
enlig ville jeg bare gerne have noget der samlede alt log, i en db er træt af de txt filer og deres tåbelige viewer til den. Så planen er at lave en logger (den er så lavet) der gemmer alt i en db, og så genere en graf over de sidste 3 dage, en over hele ugen, en over hele måneden, og en over hele året.
og så lave så man kan fremsøge bestemte datoér og så deres data..
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7100 Vejle
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Lindved
hejsa Star F
kan marinemad ikke bruges de er oppe og køre igen.
mvh
Hanne
kan marinemad ikke bruges de er oppe og køre igen.
mvh
Hanne
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Jo, men syntes ikke deres grafer er særlig pæne, der ud over har jeg nogle funktioner som jeg ønsker, så planen er at forsætte..