Test sæt
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions: 0
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Re: Test sæt
Godt spørgsmål: mon ikke der er startet en religionskrig nu 

Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
- Birkefeldt
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har erfaring med Elos og Red sea Pro. Jeg var generelt glad for at bruge Elos og kan godt anbefale dem til det meste. Dog ikke PO4 da de blå farver på skalaen ligner hinanden for meget og så er de test hvor man skal tælle dråber også lidt besværlige synes jeg, da jeg flere gange oplevede at hvis man bliver det mindste distraheret, så kunne man starte forfra, fordi man glemte om man fx var kommet til dråbe 27 eller 28.
Vedr red sea pro kan jeg helt klart anbefale Ca, Mg og KH sættene. Når man lige lærer dem at kende er de hurtige og præcise og ikke mindst konstante. Klart mit valg fremover!
NO3 og PO4 er sværere, da det er farver man skal sammenligne. NO3 er jeg glad for fordi det både har en høj og en lav skala. Jeg har PT NO3 på 8 så har stadig tilgode at prøve den lave skala, men synes generelt denne test virker meget godt, så denne vil jeg også anbefale.
Men PO4 kan jeg ikke anbefale. Fra 0,02 - 0,08 kan jeg næsten ikke se forskel. Næste gang vil jeg prøve Hanna Checker eller Rowa selvom de er dyrere...
Vedr red sea pro kan jeg helt klart anbefale Ca, Mg og KH sættene. Når man lige lærer dem at kende er de hurtige og præcise og ikke mindst konstante. Klart mit valg fremover!
NO3 og PO4 er sværere, da det er farver man skal sammenligne. NO3 er jeg glad for fordi det både har en høj og en lav skala. Jeg har PT NO3 på 8 så har stadig tilgode at prøve den lave skala, men synes generelt denne test virker meget godt, så denne vil jeg også anbefale.
Men PO4 kan jeg ikke anbefale. Fra 0,02 - 0,08 kan jeg næsten ikke se forskel. Næste gang vil jeg prøve Hanna Checker eller Rowa selvom de er dyrere...
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
- Benny
- Dragefisk
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
Jeg vil påstå, at det er fuldstændigt lige meget, hvad der er det bedste, tag de test set, som dem du kender bruger, for så har du noget at sammenligne dine målinger med, om f.eks. en CA test måler 400 - 410 eller 440 er underordnet, hvis du ikke ved hvad den skal ligge på, med det test set du bruger 
Dog vil jeg mene at til PO4 er det eneste, man kan bruge er Rowa
(Dette er min mening)

Dog vil jeg mene at til PO4 er det eneste, man kan bruge er Rowa

(Dette er min mening)
Hilsen
Benny
Benny
-
- Rev haj
- Reactions: 22
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg bruger Hanna til Po4, No2, Ca og Kh, og skal helt sikkert have Mg og No3, når disse bliver lavet
Er meget glad for mine. Man skal selvfølgelig lige lære dem, men det gælder jo alle testsæt - Men ved Hanna skal man lige huske at tørre glassene af for fedtfingre
Det er blot min mening

Er meget glad for mine. Man skal selvfølgelig lige lære dem, men det gælder jo alle testsæt - Men ved Hanna skal man lige huske at tørre glassene af for fedtfingre

Det er blot min mening

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]