Takker for de pæne ord - så håber jeg du tilgiver min metode som beskrevet i går, med at købe 3-4 og lade naturen gå sin gang. Jeg fik kun reddet den ene af de 2....
@chrissy
Tak - jamen hilser alle i Thailand fra dig

pederrevnørd skrev:Lidt billeder hermed, må lige se på en video senere, men virker, det gør skummeren altså
Den kører med 5200 l luft i timen, og fødes med 5000 l vand i timen fra overløb.
Den er bestilt opgraderet til 8500 l luft i timen - vil gerne have lidt mere overkapacitet.....
Tusind tak for din ros - ville dog mene du roser for højt, det er blot et privatakvarie, men Tak9000 l+5000l sump skrev:pederrevnørd skrev:Lidt billeder hermed, må lige se på en video senere, men virker, det gør skummeren altså
Den kører med 5200 l luft i timen, og fødes med 5000 l vand i timen fra overløb.
Den er bestilt opgraderet til 8500 l luft i timen - vil gerne have lidt mere overkapacitet.....
Hej Peder,
Jeg ved ikke lige hvordan jeg har undgået at se denne tråd til nu. Det er jo et helt vildt flot akvarie du har, fantastiske koraller, mega flotte og sunde fisk, vildt klart vand - det er klart noget af det absolut bedste jeg har set. End ikke kæmpeakvarierne i Tivoli eller Dubai for den sags skyld har så klart vand - suværent!!
Ser du tilstræber en faktor 1,6 luft i forhold til vand pænt voldsomt. Skulle jeg udskifte tilsvarende mængde i mit skulle jeg have 8 sådanne skummere![]()
Supergodt gået og yes jeg melder mig gerne til næste hyggemøde!
Ja, det meste gror rigtigt godt, tak NickiNicki Henriksen skrev:Det vokser jo som ukrudt
Har du fået optaget video a baljen endnu?
Mvh Nicki
Hej Pederpederrevnørd skrev:Hej Anders,
Det er formentlig en hun af arten Genicanthus Melanospilos
Synes de er vildt smukke på trods af at de ikke har pangfarver - glæder mig til hannen udfarver
Den ser ligesådan ud pt - Men er noget større
God dag:-)
Peder
Ok, tak for info, der lærte jeg lige noget nytNicki Henriksen skrev:Jo det er helt rigtig
min er fra Rødehavet, arabiske & midt indiske, din fra indonesien / vestlige stillehav
det er lidt som med Z. veliferum / desjardinii