citrushund skrev:Det ser fandme godt ud !!!

Takker
Alexcpdk skrev:jah super flot! har selv overvejet at opstarte samme akvarie flere gange, de har dem i maxizoo. men hvad har du gjordt med hensyn til teknik ? altså der er jo ikke skummer i, og hvad med lyset ?
Tak, det er også en nydelse at sidde og kigge på akvariet.
Det har også kostet lidt, men sådan er det jo når man ikke vil gå på kompromis.
Jeg har boret hul i toppen og sat sat en Sander Piccolo skummer i, som går ned i hængefilteret.
Hængefilteret er modificeret således, at det har to kamre, og derved sikrer jeg mig, at vandet også kommer en tur forbi skummeren.
På vejen er der også lidt filter, som tager de værste store ting, som bliver suget med op til filteret.
8220 skrev:Det er helt sikkert et af de flotteste Nano's Jeg har set.
Hvis vi stadig kørte med TOTM ville du helt sikkert få min stemme. Virkelig imponerende...
Men som Alexander nævner, så kunne det være fedt med en update på udstyr ;=)
Mange tak!
Lyset består af to stk. 5W LED 6500K og 3 stk. CREE 3W Royal Blue.
CREE LED er uden linser, så de spreder bare så vidt de kan, og de to stk. 5W er med 80° linser - hvilket ikke er helt optimalt...
Der er meget mere at forklare om teknikken, men hvis i går på det link jeg har skrevet i toppen af dette indlæg, og tager side to, så kan I se mere her
Jeg tilsætter også VSV, så jeg holder mine alger forholdsvis nede, men de skal klippes engang i mellem, ellers kan jeg ikke styre mine Chaeto alger, som desværre er ret svære at komme til livs.