Det burde jo være relativt nemt at lave en mini pc/mac som kan måle de forskellige ting som vi har brug for samt at styre lys mv...
Hvis du kender til en så må du gerne poste et link...

Hvor har du købt din strømskinne med USB? Helt sikkert noget jeg kunne bruge til et upcoming adrido projektNolan skrev:Jeg har en hacket Linksys NSLU2 (NAS box) kørende på mit akvarie med hjemmebrygget software.
Den kører lys, osmolator, osmoseanlæg, vandskift, temperatur- og pH-prober (kalkreaktor og baljens pH), tilsætning af VSV, foderautomat.... og sikkert et par andre ting jeg lige har glemt....
Softwaren kunne principielt lige så godt køre på ethvert andet stykke hardware med USB porte men Linksys'en bruger meeget lidt strøm.
Jeg bruger Gembird SIS-PM USB strømskinner til at styre 240V udstyr (har pt. 3 stk koblet på - altså 12 styrbare stik) og et par stykker USB hardware, kaldet USBTenki (google er din ven), som har 6 analoge inputs hver til at måle inputs fra prober, flydekontakter (dem har jeg 6 af) osv.
Brugerinterfacet består af en logfil og nogle XML-filer, så det er nok ikke lige modent til den brede brug endnu men det kommer nok på et tidspunkt![]()
/Kim
Hos saltvandsudstyr: http://saltvandsudstyr.dk/index.php/1-S ... S-USB.htmlJaizEdelmann skrev: Hvor har du købt din strømskinne med USB? Helt sikkert noget jeg kunne bruge til et upcoming adrido projekt