apfolmer skrev:I forhold til alt andet saltvand ?
Fruen er blevet lidt forelsket i disse dyr, og jeg overvejer at starte et RSM med disse dyr.
( altså søheste, og ikke fruer

)
Hvor finder jeg mere info om emnet, osv ?
Ved at flere har forsøgt herinde, så kom med guldkorn tak

Det er såmænd ikke så meget vanskeligere end med saltvand i det hele taget.
Rigtigt som Bingomolly skriver, ikke andre fisk, behersket cirkulation og ellers hvad du plejer at gøre ved dit normale akvarie mht renholdelse.
Når de først er vænnet til og spiser så er de ikke så krævende.
Hvis du prøver
http://www.Reefcentral.com så har de et glimrende fora omkring seahorses and pipefish.
Derfra er der links til forskellige andre steder på nettet ang samme.
Den danske side seahorses.dk er desværre lukket (det er fra den saltvandswiki bringer uddrag så vidt jeg husker), men jeg mener jeg har en papirudgave printet ud.
Hvis du er interesseret kan vi finde ud af at du får en kopi af de relevante passager, pasning, indkøb, foder osv osv.
Du kan bruge hvad du vil af dekoration. Søheste holder jo fast med deres hale i noget. Her kan alt bruges. Hos mig bruger de hvad de kan få fat på, så pas på med evt varmelegeme.
Ledningen til pumpen, hinanden også hvis der ikke lige er noget andet, de holder fast i alt.
I naturen lever de i tangskove så Caulerpa er glimrende. Der er lidt diskussion frem og tilbage omkring skummere, men noget skal jo holde vandet rent da man fodrer godt på dem.
Snakken omkring skummere går på, om de er medvirkende til det der hedder GBD (gas boble discease) der er stemning både for og imod.
Så pas på med luftbobler fra en evt luftsten eller skummer ligesom det er nogo at tage søhestene op over vandet ved f eks isætning.
Det er blot for en sikkerheds skyld.
Sørg for at der er godt med svømmeplads da de er glimrende svømmere. Mine bevæger sig ikke så meget omkring i løbet af dagen, men når det er fodringstid er de meget aktive.
Jeg har alm T5 rør over som følger rev akv. cyklus
Held og lykke
Erik