hjælp til driver til ghl computer
-
- Kejser fisk
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 4040 Jyllinge
- Saltvand siden?: 2009
hjælp til driver til ghl computer
hej
har købt en ghl computer profilux plus II ex
som jeg ikke kan få min pc til at tilslutte viea usb kablet. min Windows siger fejl 43 som er en udb fejl. ved ikke hvordan jeg løser problemet
nogen forslag ?
har prøvet og hente driver fra ghl http://support.aquariumcomputer.com/eng ... ctions.php
uden held
har købt en ghl computer profilux plus II ex
som jeg ikke kan få min pc til at tilslutte viea usb kablet. min Windows siger fejl 43 som er en udb fejl. ved ikke hvordan jeg løser problemet
nogen forslag ?
har prøvet og hente driver fra ghl http://support.aquariumcomputer.com/eng ... ctions.php
uden held
- Stefan
- Rev haj
- Reactions: 48
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Re: hjælp til driver til ghl computer
Der er ikke USB-port i en Profilux II. Du bliver nødt til at uddybe, hvilket kabel du benytter. 
Har du også hentet softwaren, som passer til den firmware der er installeret på enheden?

Har du også hentet softwaren, som passer til den firmware der er installeret på enheden?
-
- Kejser fisk
- 15
her er lige et billed af de 2 usb kabler jeg har brugt. + det usb mudul der er monteret. da jeg har købt ghl computeren brugt ved jeg ikke vilken firmware der er instaleret
-
- Sommerfugl fisk
- 14
- Postnummer: 7100 Vejle
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Lindved
jeg ville prøve at sætte strøm til også se hvilken firmware der er installeret, så ville jeg downloade den nyeste firmware der passer til modellen samt den software der kan opdatere firmware. så ville jeg opdatere firmwaren på profiluxen via SERIEL ( RS232) kablet.
derefter når enheden kører ville jeg downloade profilux control softwaren der skal køre på pc'en først der ville jeg prøve med USB connection.
mvh Hanne
derefter når enheden kører ville jeg downloade profilux control softwaren der skal køre på pc'en først der ville jeg prøve med USB connection.
mvh Hanne
- Stefan
- Rev haj
- Reactions: 48
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Den er udbygget med et USB-kort.
Dit USB <-> RS232-kabel (med blå stik) mener jeg slet ikke kan fungere alene sammen med en Profilux. Deres "RS232" er patchet anderledes end et traditionelt. Hvis du vil bruge det, så skal det forbindes/forlænges med et originalt GHL "RS232"-kabel.
Men det mest optimale vil være at forbinde direkte via USB uden omformere og andet gøgl. Har du ikke fået en driver-CD med til udvidelseskortet? Der findes to forskellige drivere, da GHL har været så smarte at benytte to forskellige chips til deres USB-udvidelser. Begge kan hentes her:
http://support.aquariumcomputer.com/eng ... php?sid=11
Hvis du allerede har installeret én af dem, så afinstaller den og prøv med den anden.
Som allerede nævnt, så check din firmwareversion og hent den passende software. Check firmwaren ved at sætte strøm til enheden - den fremgår af opstartsbilledet.
Dit USB <-> RS232-kabel (med blå stik) mener jeg slet ikke kan fungere alene sammen med en Profilux. Deres "RS232" er patchet anderledes end et traditionelt. Hvis du vil bruge det, så skal det forbindes/forlænges med et originalt GHL "RS232"-kabel.
Men det mest optimale vil være at forbinde direkte via USB uden omformere og andet gøgl. Har du ikke fået en driver-CD med til udvidelseskortet? Der findes to forskellige drivere, da GHL har været så smarte at benytte to forskellige chips til deres USB-udvidelser. Begge kan hentes her:
http://support.aquariumcomputer.com/eng ... php?sid=11
Hvis du allerede har installeret én af dem, så afinstaller den og prøv med den anden.
Som allerede nævnt, så check din firmwareversion og hent den passende software. Check firmwaren ved at sætte strøm til enheden - den fremgår af opstartsbilledet.
-
- Kejser fisk
- 15
kan se når jeg starter min ghl op at der står den kører med firmware versjon 5.1
så gar installerer pc softwaren versjon 5.1 på min pc og det virker ikke det svære
så ved ikke hvad jeg skal finde på nu
så gar installerer pc softwaren versjon 5.1 på min pc og det virker ikke det svære
så ved ikke hvad jeg skal finde på nu
-
- Kejser fisk
- 15
-
- Sommerfugl fisk
- 14
hej Nolle
du kan ringe igen hvis du er hjemme ved din GHL og pc.
jeg ved ikke om der skal bruges en speciel driver til en usb på EX II.
men prøv at kigge/spørge på GHL's forum om dette. de vil sikkert gerne give dig driveren hvis det er en speciel driver.
mvh
Hanne
du kan ringe igen hvis du er hjemme ved din GHL og pc.
jeg ved ikke om der skal bruges en speciel driver til en usb på EX II.
men prøv at kigge/spørge på GHL's forum om dette. de vil sikkert gerne give dig driveren hvis det er en speciel driver.
mvh
Hanne
-
- Sommerfugl fisk
- 14
Hej Nolle
med 10 klik med musen på GHL's forum fandt jed denne artikel.
prøv at følge disse instruktioner, hvis du føler dig bedre tilpas med at ringe så har du mit nummer.
Så skal jeg prøve at guide dig.
mvh
Hanne
http://forum.aquariumcomputer.com/showt ... read-first!
med 10 klik med musen på GHL's forum fandt jed denne artikel.
prøv at følge disse instruktioner, hvis du føler dig bedre tilpas med at ringe så har du mit nummer.
Så skal jeg prøve at guide dig.
mvh
Hanne
http://forum.aquariumcomputer.com/showt ... read-first!
-
- Kejser fisk
- 15
-
- Kejser fisk
- 15
-
- Kejser fisk
- 15
hej så fik jeg endelig min ghl til at virke =0) =0) med hjelp fra hkr0111 så stort tak til dig og ander der har skrevet her inde.
det viste sig at jeg bare skulle gå ind i endhedshåndtering og vælge den usb port som jeg satte ghl til. og vælge den
det viste sig at jeg bare skulle gå ind i endhedshåndtering og vælge den usb port som jeg satte ghl til. og vælge den