Skade på Anemone
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2009
Skade på Anemone
Kan en Anemone overleve selvom den har en lille rift på siden? Nogle der har erfaringer med det eller er den bare dødsdømt? Tentaklerne er lidt ude, men den er lagt på sandbunden p.t. Den ligger lidt ligesom en pærer.... Der er intet slim eller andet... Kan den hele en rift den har fået?
Senest rettet af MartinVisti lør 14. jan 2012 19:46, rettet i alt 2 gange.
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Skade på Anemone
Jeg vidste ikke der fandtes "han" anemoner!MartinVisti skrev:Kan en Anemone overleve selvom den har en lille rift på siden? Nogle der har erfaringer med det eller er den bare dødsdømt? Testiklerne er lidt ude, men den er lagt på sandbunden p.t. Den ligger lidt ligesom en pærer.... Der er intet slim eller andet... Kan den hele en rift den har fået?

Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
Nej, det gik lidt hurtigt...... har du et svar 

- clb
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4970 Rødby
- Saltvand siden?: 2010
He he den er go!! sku lige læse den en ekstra gang
Men kan desværre ikke hjælpe med problemet,

Men kan desværre ikke hjælpe med problemet,

Mvh.
Christian og Winnie
Christian og Winnie
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
det plejer ikke at være noget problem.... ikke hvad jeg har erfaret ihvertfald, men det er vigtigt at du holder meget øje med den de næste par dage
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
Hej Benjamin,
Jeg har lagt den ned på bunden, således den ikke bliver mere skade ved at bliver kastet rundt i akvariet.
Det er en lille anemone og der kommer en lille smule smuds ud af riften.. men ikke det store. Mit akvarie er ca. 750 liter, så ikke det store skade mht vandet p.t. dog fjerner jeg den selvfølgelig hvis den stiller skoene. Den forsøger at åbne sig lidt ( hvorefter den lukker sig igen) Jeg kan ikke få den til at sidde fast?
Vandværdierne er ok, jeg har en meget stor Anemone i den anden ende af akvariet, som er kæmpe stor.. Købte den her lille p.g.a. 2 klovnfiks der ikke er bedste venner... ( så var det lidt synd for den som måtte sove "på sofaen, hvis man skal sige det "
Jeg holder øje med den.... håber den selv heler sit lille sår og kommer sig...
Jeg har lagt den ned på bunden, således den ikke bliver mere skade ved at bliver kastet rundt i akvariet.
Det er en lille anemone og der kommer en lille smule smuds ud af riften.. men ikke det store. Mit akvarie er ca. 750 liter, så ikke det store skade mht vandet p.t. dog fjerner jeg den selvfølgelig hvis den stiller skoene. Den forsøger at åbne sig lidt ( hvorefter den lukker sig igen) Jeg kan ikke få den til at sidde fast?
Vandværdierne er ok, jeg har en meget stor Anemone i den anden ende af akvariet, som er kæmpe stor.. Købte den her lille p.g.a. 2 klovnfiks der ikke er bedste venner... ( så var det lidt synd for den som måtte sove "på sofaen, hvis man skal sige det "

Jeg holder øje med den.... håber den selv heler sit lille sår og kommer sig...
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
Så er der også lige kommet et foto med........
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
det ser ikke så slemt ud, men til gengæld noget pis hvis den begynder at gå i opløsning, det kunne godt lyde sådan med at du siger der kommer smuds ud.
men lad den få noget ro og hold godt øje med den
men lad den få noget ro og hold godt øje med den
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
Ja, men det var kun en smule... det gør den ikke mere....! Men jeg regner med, at den vender sig hvis den begynder at dø (altså trækker sig sammen). Den får noget ro det næste stykke tid, så må jeg se. Den er ikke større end den kan hives op med et net eller suge med en slange i kort tid...