Hurtig hjælp!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Hurtig hjælp!

Indlæg af Bingocaller »

Min blå palet stod ikke op imorges - lå os sov hvor den plejer - prøvede at fodre lidt - så stod den op og flyttede sig et andet sted ind under stenene - nu står den bare på siden og vifter lidt med finnerne.

Der var ingen problemer igår nat da jeg gik i seng. Skummeren har ikke kørt i nat da der var røget noget filter materiele i pumpen - så jeg skiftede straks 50 liter vand som er i tanken nu. Alle fisk er fremme - min 6 stribede havde fået lidt hvidt på hoved og svømmede underligt rundt - men den røg i sumpen og er sund igen

HVAD FANDEN GØR JEG!

Skal jeg slukke lyset og give tanken ro eller hvad?

Hvis den tager billeten lukker jeg sgu ned! Så er det ikke det værd mere
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Re: Hurtig hjælp!

Indlæg af Bingocaller »

Nå har lige voldfodret med 4 frostblokke - det lokkede den frem og den spiser godt.

Det virkede som om at den var bange for at komme frem? Det er den største fisk så der burde ikke være noget at være bange for - og der er ikke kommet noget nyt i tanken.

Kan det være fordi jeg har tændt lyset for tidligt?

Den sidste uge har jeg kørt lyset om natten for at teste min nye lampe - så det har kørt fra 17 - 06

igår slukkede jeg lyset allerede kl 22 og tændte det så imorges kl 9 - for at komme ind i rytmen med at det køre om dagen istedet for natten
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Drelige
Foxface
Foxface
13
Postnummer: 6823 Ansager
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 6823 ansager

Indlæg af Drelige »

min palet gjorde det samme igår på med lys og varme og så ro i løbet af en time eller 2 var den klar igen og spiste

held og lykke
Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Elsker og hader den skide fisk - jeg vil ikke sige fuck de andre fisk - men det er bare en meget vigtig fisk for mig. Men den volder mig altså et forhøjet blodtryk tid til anden!
Brugeravatar
Hr. Jørgensen
Kejser fisk
Kejser fisk
14
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Hr. Jørgensen »

Var da heldigt situationen er forbedret... Ærgeligt at skulle lukke ned pga. en enkelt fisk kradser af :(
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618

Akvastabil Mark II 360l:
  • 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES

112l sump:
  • MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
    APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
[/center]
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Hr. Jørgensen skrev:Var da heldigt situationen er forbedret... Ærgeligt at skulle lukke ned pga. en enkelt fisk kradser af :(
Ja det har du helt ret i - tror bare det ville være dråben der fik bægeret til at flyde over her på det sidste
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

For mig lyder det da osse lidt voldsomt at skifte lyset så mange timer fra dag til dag, men om fiskene påvirkes så meget eller om det er pga skummeren, ved jeg ikke, dog skulle fiskene godt kunne tåle at skummeren er slukket om natten, hvis der ellers er ilt og cirkulation nok i akvariet...
Tunze skriver at man godt kan slukke om natten, hvis man vil have ro for skummeren...
- jeg ville have flyttet lyset kun 1 time pr. dag, da de er blevet vandt til at sove kl 6 og så får de pludeselig lys igen allerede kl 9 og de måske ikke har været faldet helt til ro selv om lyset blev slukket allerede kl 22 dagen før, hvor de jo kun har været oppe 5 timer fra kl 17...

Men håber da for dig at det ikke giver flere problemer...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"