baggrund af knust ls ?
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
baggrund af knust ls ?
jeg har et stort overløb pga. invndig sump, og er lidt trat af, at jeg kan kigge direkte ind til skummeren osv. og har fået fat i en masse små levende sten. og tænkt om man ikke kunne lave en plade ud af dem, som passer til overløbt... nogle forslag ? 

Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: baggrund af knust ls ?
Bare en idé hvis der stadig skal være vand i tanken ved montering, ved ikke om det funger men here goes: Lim de små LS på et tilskåret stykke glas. Tap lidt vand af tanken så vandoverfladen står nogle cm under overløbet. Lim pladen på i toppen under overløbskammen. Sæt et par sten i bunden til at holde glaspladen på plads. Lad det hærde lidt inden du fylder vand i igen.
Kan dog ikke huske hvor lang hærdetiden på akvariesilicone er, eller om det udskiller skadelige stoffer under hærdningen, men ellers mener jeg at huske man kan få undervandssilicone til akvariebrug. Men dette er jeg ikke 100% sikker på.
Fordel: Det er forholdsvist let at fjerne hvis resultatet ikke bliver som du ønsker.
Kan dog ikke huske hvor lang hærdetiden på akvariesilicone er, eller om det udskiller skadelige stoffer under hærdningen, men ellers mener jeg at huske man kan få undervandssilicone til akvariebrug. Men dette er jeg ikke 100% sikker på.
Fordel: Det er forholdsvist let at fjerne hvis resultatet ikke bliver som du ønsker.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Hvis der ikke er vand i kan man virkelig lave nogle lækre flader med flade sten mellem andre små sten alle sat / limet fast med akvarie silicone.. Man kan endda nemt bygge det videre med andre sten alla broer og osv..
Held og lykke med din overløbs tilbygning..smiler..
Held og lykke med din overløbs tilbygning..smiler..
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Du kan da købe disse plader, og få dem skåret i præcis de mål du måtte ha lyst til.
Mvh
Peder
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Sådan noget i den her stil:
Lavet med Alfix og monteret på akrylplader, så de er lige til at hænge på akvariekanten!
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: slagelse
Jeg har lavet sider 2 sider på mit akvarium af døde lls og reefkeramik.
Fik tilskåret en 4 mm glasplade på 80 x 75 cm, affedet den med acetone.
Knuste sten med en hammer i passende størrelser og så var jeg klar.
Fordelte PU-LIM fra Harald Nyborg , på et område ca 15 x 15 cm, tog et stykke ls som er fugtet i vand, smurte opså PU-LIM på den fladeste side af stenen og placerede den på pladen, forsatte derefter med den næste sten.
Efter ca 5 minutter sprøjtes vand på med en forstøver og limen skummer op og binder dem sammen.
Det er en let og billig måde at får en baggrund på, det er bare op til fantasien , der kan laves huler, fremspring til koraller samt huller så pumper kan skjules.
Mine sider er fra 2 til 10 cm dybe med masser fremspring og huler.
Derefter limes glaspladen fast med silikone, min er meget tung så jeg har understøttet den mod bunden med en tynd flamingostrimmel.'
Mvh Finn
Fordelte PU-LIM fra Harald Nyborg , på et område ca 15 x 15 cm, tog et stykke ls som er fugtet i vand, smurte opså PU-LIM på den fladeste side af stenen og placerede den på pladen, forsatte derefter med den næste sten.
Efter ca 5 minutter sprøjtes vand på med en forstøver og limen skummer op og binder dem sammen.
Det er en let og billig måde at får en baggrund på, det er bare op til fantasien , der kan laves huler, fremspring til koraller samt huller så pumper kan skjules.
Derefter limes glaspladen fast med silikone, min er meget tung så jeg har understøttet den mod bunden med en tynd flamingostrimmel.'
Mvh Finn
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
lydder utrolig spænndne Finn. har du ikke nogle billeder af dette ? og vil PU LIM ikke afgive stoffer til vandt ? og kan det hæfte på akryl ?finnij skrev:Jeg har lavet sider 2 sider på mit akvarium af døde lls og reefkeramik.
Mvh Finn
Mvh
Alexander
Alexander
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: slagelse
jo , men ligger på min pc på arbejde, send mig din mail, så får du dem i morgen.
Ved ikke om det hæfter på acryl, men problemet er om silikonen hæfter på acryl.
Pu lim skulle ikke afgive giftstoffer til vandet.
Ved ikke om det hæfter på acryl, men problemet er om silikonen hæfter på acryl.
Pu lim skulle ikke afgive giftstoffer til vandet.