Jeg ved at det kan være svært at svarer på, men prøver alligevel med overstående i menté at stille disse spørgsmål:
Hvor ligger vores LS i overfladeareal? (Et gennemsnit af både gode og dårlige sten.)
Hvis det virker som der burde, hvorfor har nogle så ikke kunne måle nogen gavn ved brug af Symbiont i saltvand?
(Kan de have haft så mange LS at de ikke har haft nytte af deres Symbiont.?)
Jeg tænker at hvis man af en eller anden grund ikke vil have ret mange LS i sit Display, så kunne man jo erstatte en del af dem med Symbiont i sumpen i stedet, hvis der altså er pladds til den mængde det kræver og da Symbiont er lavet til at kunne indeholde så mange bakterier som muligt, tror jeg da at dette medie dækker mere end LS, da LS jo "bare" er sammentrykkede kalkskeletter...
Og derved skulle man ikke have ret mange liter Symbiont i forhold til LS og kunne sikkert godt have plads til det i sumpen...
En af grundene til at det undre mig, er at jeg har hørt at Danmarks Akvarie skulle have lavet nogle test af Siporax med succes for en del år siden og Symbiont skulle være bedre end Siporax i forhold til mængden i liter og derfor være godt til saltvandsakvariebrug...
Svar osse gerne hvis du har anden viden omkring Symbiont i saltvand. (for/imod, virker de?, osv...)