Placering af sensor?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Placering af sensor?

Indlæg af Bingocaller »

Hvor er det bedst at placere sensoren til osmolatoren? I tanken eller i sumpen? Har ikke noget lys over min sump så ingen speciel fordampning der - og med låg på er der heller ikke så stor fordampning. Men lidt er der dog begge steder

I min verden er det bedst i akvariet og så køre slangen derop (har jo masser af plads i mit bagkammer på RSM)

:beer:
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Re: Placering af sensor?

Indlæg af røntved »

Den skal sidde i sumpen, i samme rum som returpumpen
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Sensoren skal altid placeres i det kammer, hvor du har placeret returpumpen. Det er der vandstanden falder når der fordampes vand fra hele akvariet. Der vil altid være samme mængde vand i de andre kamre (og display akvariet), hvis returpumpen kører.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

chrislolk skrev:Sensoren skal altid placeres i det kammer, hvor du har placeret returpumpen. Det er der vandstanden falder når der fordampes vand fra hele akvariet. Der vil altid være samme mængde vand i de andre kamre (og display akvariet), hvis returpumpen kører.
Ahhhh ok - det prøver vi så
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions: 83
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Mikas »

Og så er det klart en fordel at sætte vandslangen fra osmoslatoren så den pumper vand i det samme rum som sensoren da der ellers kan være forsinkningen på at vandstanden ændre sig der hvor sensoren sidder og der vil mÅske komme for megrt vand på .. :)

God jul min ven
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Mikas skrev:Og så er det klart en fordel at sætte vandslangen fra osmoslatoren så den pumper vand i det samme rum som sensoren da der ellers kan være forsinkningen på at vandstanden ændre sig der hvor sensoren sidder og der vil mÅske komme for megrt vand på .. :)

God jul min ven
God pointe - og mange gange i lige måde!
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"