For helved.
For helved.
Ville sååååååå gerne have et red sea max 650 og pengene for det betyder ikke noget. Det koster 32.000 ifølge en forhandler her fra DK og så er det sendt til adressen i slutningen af januar.
2 ting afholder mig fra at købe det.
1: De 800 watt t5 der er over det. Havde det nu bare været led så havde jeg ikke tvivlet.
2: Det med man skal indstille det bagpå. Efter hvad jeg kan se på diverse videoer har de været så "kloge" at lave gennemføringer osv bagpå så man ikke kan komme til dem hvis baljen står op af en mur.
Hvad synes i. Er det bare at hoppe ud i det trods jeg i forvejen døjer lidt med fugten i min 50 kvm lejlighed eller skal man tænke sig om?
Gennemføringen jeg hentyder til er vedhæftet som billede. Man kan åbenbart ikke komme til den fra sumpen af. Hvor smart er det lige?????
2 ting afholder mig fra at købe det.
1: De 800 watt t5 der er over det. Havde det nu bare været led så havde jeg ikke tvivlet.
2: Det med man skal indstille det bagpå. Efter hvad jeg kan se på diverse videoer har de været så "kloge" at lave gennemføringer osv bagpå så man ikke kan komme til dem hvis baljen står op af en mur.
Hvad synes i. Er det bare at hoppe ud i det trods jeg i forvejen døjer lidt med fugten i min 50 kvm lejlighed eller skal man tænke sig om?
Gennemføringen jeg hentyder til er vedhæftet som billede. Man kan åbenbart ikke komme til den fra sumpen af. Hvor smart er det lige?????
Re: For helved.
Er pengene ikke et problem så køb lortet og lav lyset om til LED og problemet med at vægen vil være i vejen løser du ved at lave hul i vægen...
men hvis pengene afligevel har lidt at sige holder du fingerne væk fra det og køber et system du selv sætter sammen med det teknik du selv væger. Er pengene ikke et problem så kan du virklig få et system der sparker røv på det du selv sætter sammen.
Lige meget hvad vil jeg til en hvær tid selv sætte mit akvarie sammen selv og aldrig købe et komplet akvarie for der vil altid være noget der burde være anderledes.
Steen

men hvis pengene afligevel har lidt at sige holder du fingerne væk fra det og køber et system du selv sætter sammen med det teknik du selv væger. Er pengene ikke et problem så kan du virklig få et system der sparker røv på det du selv sætter sammen.
Lige meget hvad vil jeg til en hvær tid selv sætte mit akvarie sammen selv og aldrig købe et komplet akvarie for der vil altid være noget der burde være anderledes.
Steen
Hul i væggen ville min udlejer nok blive lidt tosset over. Tænker også hvad man kunne få for de 32.000 hvis man selv satte det sammen. Man kunne i princippet lavet et lig 650'ern for de samme penge og så med led og hele lortet. Hvad angår bordet samt listerne ved jeg ikke om man ville kunne lave lige så godt, men havdeman tiden til det ville man nok kunne.spdiving skrev:Er pengene ikke et problem så køb lortet og lav lyset om til LED og problemet med at vægen vil være i vejen løser du ved at lave hul i vægen...![]()
Steen
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Jeg ville sku lave noget selv...
Sys prisen er pebret taget i betragtning af hvad man selv kan lave til samme penge...
Sys prisen er pebret taget i betragtning af hvad man selv kan lave til samme penge...
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Du kan spørge ham her hvordan det er at indstille overløbsrøret og andre tekniske spørgsmål vedr. akvariet. Han har det stående, så han ved hvad han snakker om: http://www.reefsanctuary.com/forums/red ... ad-15.html
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Jeg har læst tråden og måske man skulle spørge ham.
Hvad ville glas ryge op i hvis man selv byggede det?
Hvad ville glas ryge op i hvis man selv byggede det?
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
Du kunne jo evt spørge f.eks. tropeakvarier, eller nogle af de andre der laver akvarier på mål ang priser... Ville helt sikkert hellere have noget unikt hvis pengene ikke var problemet 

Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
er sådan et mark II ikk næsten lige så flot og koster kun det halve?
det lyder sku flot at sige at penge ikk er et problem , og der efter brokke sig over der er 800 w over
det lyder sku flot at sige at penge ikk er et problem , og der efter brokke sig over der er 800 w over

Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Hentyder ikke til udgiften på el Mikas, men den fordampning der sker under 800 watt. Jeg ved ikke hvor stort ferskvandskammer der er i, men det ser stort ud hvis man studere det og når der er til 5-6 dage i det så fordamper der sku meget vand. Om det er muligt at bygge dækglas over ved jeg ikke.Mikas skrev:er sådan et mark II ikk næsten lige så flot og koster kun det halve?
- palamo123
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9500 Hobro
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Hobro
MarkII er noget knald. Det overløb der er i akvariet er efter min mening i særlig godt gennemtænkt.
Mvh
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
deep ocean sælger nogle fine ps metis lamper i hvide der ville passe fint til akvariets møbel..
kan slet ikke se problemet hvis man er en big spender
det heller ikk mange dage siden du havde et indlæg om at du ikke ville bruge penge på en affugter fordi den var for dyr og brugt mange watt
kan slet ikke se problemet hvis man er en big spender

det heller ikk mange dage siden du havde et indlæg om at du ikke ville bruge penge på en affugter fordi den var for dyr og brugt mange watt

Senest rettet af Mikas tirs 20. dec 2011 18:00, rettet i alt 1 gang.
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Hvis man er ude for at bygge saltvandsakvarie ville jeg gå efter noget der er dybere.
Mit er 90x80x60cm og jeg ville gerne havde haft det endnu dybere (ikke højere) men, har ikke pladsen til det....og turde ikke da jeg skulle sætte mål på det.
Mit er 90x80x60cm og jeg ville gerne havde haft det endnu dybere (ikke højere) men, har ikke pladsen til det....og turde ikke da jeg skulle sætte mål på det.
450l indbygget
Jeg tror nu dybden på 60 cm er rigeligt. Pt er min 50 på midten og ville gerne det var 10 mere.
Man kan altid bruge dybde og jeg gik fra 65 til 90 cm og kunne da også godt bruge 110cm i dag.
Så dybde kan man kun få for lidt af.
Steen
Steen
Jeg er mere til længden. hahaha ej bare gas. Nogen vil have dem tykke og andre lange.spdiving skrev:Man kan altid bruge dybde og jeg gik fra 65 til 90 cm og kunne da også godt bruge 110cm i dag.
Steen
- Tonny
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4140 Borup
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Nr. Dalby borup sj.
- Kontakt:
Jeg ville uden tvivl konstruere mit eget.
Man kan vel få lavet et okay geiss akvarie for de penge kan man ikke?
Mvh.
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
Tonny skrev:Jeg ville uden tvivl konstruere mit eget.
Det kan man...Mit gamle 400L med møbel kostede 16 kilo for nyt. Mit 1000L uden møbel koster det samme, glaset er 15mm og derfor uden midtersprosser.
Så skal du ud og få lavet dit ejet ville jeg bestemt vælge uden midtersprosser. Så du du ikke får problemer med skyger ved valg af lys over baljen.
Steen
- Rean
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8260 Viby Jylland
- Kontakt:
Overløb? Det skal man vel selv lave på et mark II?palamo123 skrev:MarkII er noget knald. Det overløb der er i akvariet er efter min mening i særlig godt gennemtænkt.
- JaizEdelmann
- Naso kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4171 Glumsø
for 32k kan du jo lave et sindsygt akvarie incl. stand med autolakeret sider osv drop det red sea max det sku dyrt synes jeg
Reef Room - 430l Display / 250l. Sump
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
Jeg ville vælge med 2 midtersprosser og så 3 6mm plader i glas som dækglas.spdiving skrev:Tonny skrev:Jeg ville uden tvivl konstruere mit eget.
Det kan man...Mit gamle 400L med møbel kostede 16 kilo for nyt. Mit 1000L uden møbel koster det samme, glaset er 15mm og derfor uden midtersprosser.
Så skal du ud og få lavet dit ejet ville jeg bestemt vælge uden midtersprosser. Så du du ikke får problemer med skyger ved valg af lys over baljen.
Steen
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7321 Gadbjerg
- Geografisk sted: Gadbjerg
Jeg er selv igang med, at købe helt nyt....
588L akvarie weissglas fra Tropeakvarier m. møbel, sump og pvc. 13.000,-
Radion x 2 11.000,-
Vortech MP40. 3.100,-
ATI Powercone200i. 3.200,-
En eller anden løftepumpe. ?
Osmolator. 1.100,-
Radion x 2 11.000,-
Vortech MP40. 3.100,-
Osmolator. 1.100,-
Mvh.
Trine

Trine

Så rammer vi også 20-32.000 inden du er færdig.Lehd skrev:Jeg er selv igang med, at købe helt nyt....
Radion x 2 11.000,-
Vortech MP40. 3.100,-
Osmolator. 1.100,-
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
ja men med fedt udstyr og kan skifte ud som det passerjesper kristensen skrev:Så rammer vi også 20-32.000 inden du er færdig.Lehd skrev:Jeg er selv igang med, at købe helt nyt....
Radion x 2 11.000,-
Vortech MP40. 3.100,-
Osmolator. 1.100,-
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7321 Gadbjerg
- Geografisk sted: Gadbjerg
Jeps, også min pointe... Men jeg har selv bestemt hvad målene er og hvad "sættet" indeholder. Bl.a. LED... 

Mvh.
Trine

Trine

- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
Jeg havde satme da også bygget selv. Det Trine skriver koster omkring det samme som et RSM s650, og så har du toppen af poppen mht. udstyr, og ikke noget du bare får med. Så byg nu selv - det betaler sig!
Mvh Tobias
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Jesper,
Køber du et rsm til 30 k, så ringer jeg altså efter en ambulance/blå vogn til dig
Kvaliteten på fx det Trine beskriver er markant bedre.
Selvfølgelig dit valg - men du ber jo om råd her
Mvh
Peder
Køber du et rsm til 30 k, så ringer jeg altså efter en ambulance/blå vogn til dig

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
+1pederrevnørd skrev:Jesper,
Mvh
Peder

288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Du kan også bare stikke mig de 32000 kr. så skal jeg sgu sælge dig et ordenligt setup 

- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
Arrgghhh... Er sku et fint akvarie til pengene...palamo123 skrev:MarkII er noget knald. Det overløb der er i akvariet er efter min mening i særlig godt gennemtænkt.
Og overløbet, med mindre man vælger Akvastabils overløbs løsning fra fabrikken som er bæ, så er overløbet jo ikke bedre end man selv laver det

He... Enigronny.w skrev:Du kan også bare stikke mig de 32000 kr. så skal jeg sgu sælge dig et ordenligt setup

Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Jeg er måske den største fortaler for RSM - men det er udelukkende pga design på de "gamle" modeller.
Det de har lavet her er fail i min verden da det er nogen alle kan få bygget til en billigere penge. Hvor er varmelegemet? Og hvor er den lukkede top?
Jeg holder mig til mit 250 - og så modder the hell out out it. Intet på mit er standart snart længere. Alle pumper er skiftet - der er lavet rørføring til sump - min sump kommer på torsdag - har lige bestilt LED - har lige bestilt doseringmaskine og har osmolator på.
Det er udelukkende pga. design jeg har mit istedet for at have bygget et selv
(Passer godt ind med de hvide Panton stole
)
Det de har lavet her er fail i min verden da det er nogen alle kan få bygget til en billigere penge. Hvor er varmelegemet? Og hvor er den lukkede top?
Jeg holder mig til mit 250 - og så modder the hell out out it. Intet på mit er standart snart længere. Alle pumper er skiftet - der er lavet rørføring til sump - min sump kommer på torsdag - har lige bestilt LED - har lige bestilt doseringmaskine og har osmolator på.
Det er udelukkende pga. design jeg har mit istedet for at have bygget et selv

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...