Aqua art
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Aqua art
Jeg så for nyeligt en annonce fra aqua art, med fiks fra Bali. Det var nogle efter min mening meget attraktive priser.
Men hvem er han?? Når man kigger på hans hjemme side står der intet om saltvandsfisk.
Nu har jeg ikke noget salt i akvariet pt, men skulle det ske igen, ville jeg da helt bestemt godt kunne finde ud af at tage en tur til Fyn for at hente fisk.
Er der nogen som har været ude og kigge og hente nogle fisk der? Har I billeder af foretaget??
Sagt på forhånd skulle tråden tage en uheldig drejning, så låser jeg den.
Men hvem er han?? Når man kigger på hans hjemme side står der intet om saltvandsfisk.
Nu har jeg ikke noget salt i akvariet pt, men skulle det ske igen, ville jeg da helt bestemt godt kunne finde ud af at tage en tur til Fyn for at hente fisk.
Er der nogen som har været ude og kigge og hente nogle fisk der? Har I billeder af foretaget??
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions: 0
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Re: Aqua art
Var ude ved ham i fredags. Super fin fyr med fine fisk til rigtig gode priser. Havde faktisk overvejet at tage mit kamera med derud og tage lidt billeder, men fik det ikke gjort alligevel.Carsten skrev:Jeg så for nyeligt en annonce fra aqua art, med fiks fra Bali. Det var nogle efter min mening meget attraktive priser.
Desværre har han kun fået blødkoraller hjem i denne omgang, men han har planer om både LPS og SPS - han mangler bare at få cites tilladelserne. Helt sikkert et besøg værd hvis man vil have billige fisk, som samtidigt er i fin stand. Skal nok blive rigtig godt derude med tiden!!
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Jamen er der ikke tale om en genåbning? De er den på Fyn, ikke?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- chrislolk
- Rev haj
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Jo, før min saltvandstid havde han saltvand, men stoppede med det igen.AndersGS skrev:Jamen er der ikke tale om en genåbning? De er den på Fyn, ikke?
Med venlig hilsen
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
det er vidst noget som han starter op i vintermånederne fordi at der ikke er salg i koi på det tid af året og han har kontakterne 

-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions: 345
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Jo han solgte fisk til samme attraktive priser for nogle år siden - der havde han vist et fint ry så vidt jeg husker.
Jeg køber fisk i Farmland Randers nu, de sælger på nogenlunde samme prisniveau.
Tiderne har heldigvis ændret sig og en kirurg behøver ikke koste 400 kr + bare fordi den er en kirurg...
Tiderne har heldigvis ændret sig og en kirurg behøver ikke koste 400 kr + bare fordi den er en kirurg...
SPS : Stability provides succes
-
- 19
Jeg synes det er utroligt at akvariebutikker ikke selv får taget billeder af deres sendinger og lagt op - det må da være den billigeste reklame overhovedet. Eller lave kædemails med billeder hvis de ikke gider bøvle den besværlige up-loading funktion her på siden.chrislolk skrev: Var ude ved ham i fredags. Super fin fyr med fine fisk til rigtig gode priser. Havde faktisk overvejet at tage mit kamera med derud og tage lidt billeder, men fik det ikke gjort alligevel.
Desværre har han kun fået blødkoraller hjem i denne omgang, men han har planer om både LPS og SPS - han mangler bare at få cites tilladelserne. Helt sikkert et besøg værd hvis man vil have billige fisk, som samtidigt er i fin stand. Skal nok blive rigtig godt derude med tiden!!
-
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
hvad står en gul kirurg ca i i jyske dollarsnielsk skrev:Jo han solgte fisk til samme attraktive priser for nogle år siden - der havde han vist et fint ry så vidt jeg husker.
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
- Foxface
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense C
Han er grossist inden for havedam, men da det er meget sæsonbetonet, han han importeret lidt saltvand, som han også gjorde for 2 år siden.
Han er en fin fyr, men med en lidt begrænset viden om saltvand. Han påstår dog heller ikke at kan er ekspert, men det er ikke alt han bestiller hjem der egner sig til et akvarieliv. Priserne kan man bestemt ikke brokke sig over, det er vel ca halv pris af fx deepocean
Han er en fin fyr, men med en lidt begrænset viden om saltvand. Han påstår dog heller ikke at kan er ekspert, men det er ikke alt han bestiller hjem der egner sig til et akvarieliv. Priserne kan man bestemt ikke brokke sig over, det er vel ca halv pris af fx deepocean
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Arh, halv pris.. Det kan vel næsten ikke lade sig gøre?mcnats skrev:Han er grossist inden for havedam, men da det er meget sæsonbetonet, han han importeret lidt saltvand, som han også gjorde for 2 år siden.
Men husker godt nok også at det var gode priser han kørte med sidst..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
Godt med flere butikker med gode priser, og uden man skal stå om natten, eller helt til KBH efter stort udvalg af feks frost fodder mm.
-
- Foxface
- 18
200 for flotte polypsten, det må da ca være halv pris. 15 kr for en turbosnegl, 75 for en klovn str m-l efter dejong skalaen. For 2 år siden var han endnu billigere, der kunne man købe en nemo for 40 kr.AndersGS skrev:Arh, halv pris.. Det kan vel næsten ikke lade sig gøre?mcnats skrev:Han er grossist inden for havedam, men da det er meget sæsonbetonet, han han importeret lidt saltvand, som han også gjorde for 2 år siden.
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Når nu man ser på indkøbsprisen, så fatter man da ikke at det er besværet værd.. Men det er godt nok billigt!!mcnats skrev:200 for flotte polypsten, det må da ca være halv pris. 15 kr for en turbosnegl, 75 for en klovn str m-l efter dejong skalaen. For 2 år siden var han endnu billigere, der kunne man købe en nemo for 40 kr.AndersGS skrev:Arh, halv pris.. Det kan vel næsten ikke lade sig gøre?mcnats skrev:Han er grossist inden for havedam, men da det er meget sæsonbetonet, han han importeret lidt saltvand, som han også gjorde for 2 år siden.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Naso kirurg
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2005
det siger bare noget om de kartel tilstande der hersker her i KBH området
jeg synes efterhånden de dyre priser bliver mere og mere synkroniseret
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Nej, det er altså ikke helt rigtigt. Avancen er ikke himmelråbende.. Dog skal jeg ikke kunne udtale mig om KBH, da jeg meget sjældent besøger de butikker.huttelihut skrev:det siger bare noget om de kartel tilstande der hersker her i KBH området
I 2008 kostede en A. occellaris ca. 45,- købt af forhandler ved DeJong i holland.. Nu er de selvfølgelig heller ikke de billigste, men alligevel. Kan se DeepOcean her i 2011 tager 60-80 ,- for den.. Priserne har selvfølgelig ændret sig i løbet af årene, men man bliver altså ikke millionær af at handle med saltvandsfisk

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Foxface
- 18
Hos Aqua art importerer han selv, og får det dermed nok noget billigere end hvis det skulle igennem Dejong
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- 14
- Postnummer: 3330 Gørløse
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har hørt rygter om bl.a. prisstigninger på muslinger skyldes at adskillige eksportører er taget i ikke at dyrke selv, men høste ulovligt på revene, og derfor har mistet eksportlicenser. Det samme kan gøre sig gældende for andre varegrupper.
Og bunder prisstigninger i dette betaler jeg gladeligt ved tanken om at vi ikke driver rovdrift på revene, og at de lokale myndigheder er efter brådne kar...
Blot en tanke, og ikke direkte relateret til tråden....
Og bunder prisstigninger i dette betaler jeg gladeligt ved tanken om at vi ikke driver rovdrift på revene, og at de lokale myndigheder er efter brådne kar...
Blot en tanke, og ikke direkte relateret til tråden....
-
- 19
Assorterede stenkoraller fra farmene på bali koster 5 us dollars stykket + fragt for en kasse som skal deles ud. Afhængig af størrelsen lander man på mellem 50 og 80 kr i indkøb for en koral.
Hvis du køber vildtfangede fisk i "sæson" står de mest gængse i 1-2 dollars stk. Det er jo ikke ædelstene vi importerer.
Hvis du køber vildtfangede fisk i "sæson" står de mest gængse i 1-2 dollars stk. Det er jo ikke ædelstene vi importerer.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Med hensyn til muslinger, er det noget underligt noget.
For et par år siden var de eneste lovlige muslinger, dem fra Palau.
På trods af at de i Vietnam opdrættede dem i gigantiske tal til spisebrug.
De havde nok kunne tjene en pæn skiling på at sortere de flotteste fra og spise de andre.
Men det måtte de ikke for dem der bestyrer WWA.
Hvor mange af de muslinger fra Palau, så virkelig kom fra Palau vides ikke.
Angående prisen på fisk generelt, så er det bestem ikke det forhandlerene/importørene bliver fede af.
Der er langt flere ting der skal betales, end man lige tror før end at fisken er at finde i en salgs reol
For et par år siden var de eneste lovlige muslinger, dem fra Palau.
På trods af at de i Vietnam opdrættede dem i gigantiske tal til spisebrug.
De havde nok kunne tjene en pæn skiling på at sortere de flotteste fra og spise de andre.
Men det måtte de ikke for dem der bestyrer WWA.
Hvor mange af de muslinger fra Palau, så virkelig kom fra Palau vides ikke.
Angående prisen på fisk generelt, så er det bestem ikke det forhandlerene/importørene bliver fede af.
Der er langt flere ting der skal betales, end man lige tror før end at fisken er at finde i en salgs reol