acrylakvarie
-
- Reactions: 0
acrylakvarie
Er der egentligt nogen på forum der har et acrylakvarie. Jeg har mailet til diverse acrylproducenter her i landet, men har pt kun fået en enkelt pris.
- Birkefeldt
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: acrylakvarie
Alle der har et Red sea max!jesper kristensen skrev:Er der egentligt nogen på forum der har et acrylakvarie. Jeg har mailet til diverse acrylproducenter her i landet, men har pt kun fået en enkelt pris.

Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
-
Troede red sea max var i glas? Har selv haft et.
- Birkefeldt
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Ups... Du har ret! Jeg tjekkede det lige.. Red sea max er af glas 

Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
- D.Damgaard
- Palet kirurg
- 17
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Jeg har et i akryl.... and never again
(pånær et nyt setup, hvor der kommer akryl som bagvæg)
Synes det er alt for modtagelig for små ridser. Selv ved rengøring, som gøres med gelente/kærlig hånd kan det ikke undgåes....
Det er godt nok kun 30 liter, men det er da stadigvæk et akvarie
Jeg ved så ikke om størrere akvarier er coated/hærdet anderledes, så man udgår dette problem.
Det er ikke så langt tid siden, jeg så en tråd herinde om en der havde investeret i et akryl akvarie...

Synes det er alt for modtagelig for små ridser. Selv ved rengøring, som gøres med gelente/kærlig hånd kan det ikke undgåes....
Det er godt nok kun 30 liter, men det er da stadigvæk et akvarie

Jeg ved så ikke om størrere akvarier er coated/hærdet anderledes, så man udgår dette problem.
Det er ikke så langt tid siden, jeg så en tråd herinde om en der havde investeret i et akryl akvarie...
Vh. Dennis Damgaard
"We must go see for ourselves" - Jacques Yves Cousteau
"We must go see for ourselves" - Jacques Yves Cousteau
-
Ok så. Kan man komme frem til den tråd på en måde tror du.
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- 14
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Nu findes der jo også forskellige slags akryl... Nogle er bedre mod ridser end andre... Men så er prisen også møj dyr 

[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
- Bingocaller
- Rev haj
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
ole. har et i tyskland
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
Kunne i ikke sende et link på det? Har en del spørgsmål omkring det nemlig.
- Peters1
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Peters1
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Nej der er også en med et søjle akvarie, men om der er andre ved jeg faktisk ikke.. Det er nok ikke så mange i hvert fald.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- 14
- Postnummer: 3330 Gørløse
Søjleakvariet kan være mig, der er en nærmere beskrivelse af både at arbejde i acryl, vedligeholde, samt lime det i min tråd...
se i min signatur.
se i min signatur.
-
Hvad gøre du ruderne rene i indvendigt og tager det nemt mod ridser?ChristianJS skrev:Søjleakvariet kan være mig, der er en nærmere beskrivelse af både at arbejde i acryl, vedligeholde, samt lime det i min tråd...
se i min signatur.
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- 14
- Postnummer: 3330 Gørløse
Jeg har købt en mag-float specielt til acryl, jeg kan dog ikke se forskellen, men den "hopper" pga. de runde sider, men et stykke Swiffer-klud på, så kører det! Indvendigt har jeg ingen ridseproblemer, men der er stadig nogen udvendigt jeg skal have poleret væk, men det er ikke anderledes at polere end en billak.
- M&T
- Sommerfugl fisk
- 14
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Køge & Havdrup
Hej jesper vi har et akryl akvarie (biorb Life 60L) med LS og et par tomat klovne.. Og må sige det let har taget mod ridser desværre de er ikke tydelige men kan ses tæt på. Og man skal være væsentlig mere påpasselig end med glas ihvertfald på biorb. Men rengørringen er nem med den bløde side af f.eks. en normal engangs svamp.
-
Ok så. Hvordan får i kalkalger af ruden så? Tænkte på en plastik skraber eller et gammelt visa kort?M&T skrev:Hej jesper vi har et akryl akvarie (biorb Life 60L) med LS og et par tomat klovne.. Og må sige det let har taget mod ridser desværre de er ikke tydelige men kan ses tæt på. Og man skal være væsentlig mere påpasselig end med glas ihvertfald på biorb. Men rengørringen er nem med den bløde side af f.eks. en normal engangs svamp.
-
Mads-fisk have et 1425L akryl akvarie.
Se hans tråd her.
http://www.saltvands.dk/forum/viewtopic ... 392ddb02fe
Steen
Se hans tråd her.
http://www.saltvands.dk/forum/viewtopic ... 392ddb02fe
Steen
- M&T
- Sommerfugl fisk
- 14
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Køge & Havdrup
Ja præcis har kun nogle enkelte da stenene var døde men ellers bruger jeg en isskraber til en tier begge sider virker både blød og hård. Men visa kortet vil også du', men ved dog ikke hvor glad din chip er for saltvandjesper kristensen skrev:Ok så. Hvordan får i kalkalger af ruden så? Tænkte på en plastik skraber eller et gammelt visa kort?M&T skrev:Hej jesper vi har et akryl akvarie (biorb Life 60L) med LS og et par tomat klovne.. Og må sige det let har taget mod ridser desværre de er ikke tydelige men kan ses tæt på. Og man skal være væsentlig mere påpasselig end med glas ihvertfald på biorb. Men rengørringen er nem med den bløde side af f.eks. en normal engangs svamp.

-
Uhhh jeg tror jeg har 6-7 visa kort til at ligge og et American-express. Mon ikke der er et eller 2 uden chip. Det er egentligt mange kort i en alder af 31, men så skulle der et billede på og så smed jeg det væk og fandt det så igen, så bliver det til mange kort eftersom jeg fik det første i en alder af 16.M&T skrev:Ja præcis har kun nogle enkelte da stenene var døde men ellers bruger jeg en isskraber til en tier begge sider virker både blød og hård. Men visa kortet vil også du', men ved dog ikke hvor glad din chip er for saltvandjesper kristensen skrev:Ok så. Hvordan får i kalkalger af ruden så? Tænkte på en plastik skraber eller et gammelt visa kort?M&T skrev:Hej jesper vi har et akryl akvarie (biorb Life 60L) med LS og et par tomat klovne.. Og må sige det let har taget mod ridser desværre de er ikke tydelige men kan ses tæt på. Og man skal være væsentlig mere påpasselig end med glas ihvertfald på biorb. Men rengørringen er nem med den bløde side af f.eks. en normal engangs svamp.