Hvor tit fodrer i?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2011
Hvor tit fodrer i?
Hej
Hvor meget er det anbefalet at fodre i et akvarie? Vi har selv to klovnefisk. Har hørt alt fra to gange om dagen, eller hver anden dag. Vi fodrer med frozen foder.
Hvor meget er det anbefalet at fodre i et akvarie? Vi har selv to klovnefisk. Har hørt alt fra to gange om dagen, eller hver anden dag. Vi fodrer med frozen foder.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hvor tit fodrer i?
Foder hver anden dag, og ikke ret meget. Foderet skal tøes op og skylles inden I kommer det i vandet.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
Vil bruge tørfoder og så ind imellem frost, der der er meget po4 i frostfoder.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Vi fodre stort set kun hver anden dag, og kun med frost eller levende foder een gang om ugen.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Jeg fodrer ofte, gerne flere gange dagligt.
Jeg har dog en del krævende fisk, og kraftig skummer, og ugentligt vandskifte.
Så det er blot til information - ikke noget jeg anbefaler.
Mvh
Peder
Jeg har dog en del krævende fisk, og kraftig skummer, og ugentligt vandskifte.
Så det er blot til information - ikke noget jeg anbefaler.
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
2-3 gange dagligt både frost og tørfoder.
Foder min ny opstartet DSB med frost.
Kæmper med at få lidt mere Nitrat i vandet så der er foder til mine LPS koraler.
Skylder frost foderet enden det kommer i akvariet.
Har pillet alt fra der sænker Nitraten og har startet en DSB op i stedet. Holder Fosfaten nede med LANTHANUM.
Fodre du kraftigt så sørg for at have en kraftig skummer samt andet der kan optage det foder der ikke bliver spist.
Husk også at fodre i små mængder af gangen så dine dyr kan nå at spise det enden det bare ligger sig på bunden.
Steen
Kæmper med at få lidt mere Nitrat i vandet så der er foder til mine LPS koraler.
Har pillet alt fra der sænker Nitraten og har startet en DSB op i stedet. Holder Fosfaten nede med LANTHANUM.
Fodre du kraftigt så sørg for at have en kraftig skummer samt andet der kan optage det foder der ikke bliver spist.
Husk også at fodre i små mængder af gangen så dine dyr kan nå at spise det enden det bare ligger sig på bunden.
Steen
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5762 Vester Skerninge
hej hvad er det for levende foder du bruger.nesnej skrev:Vi fodre stort set kun hver anden dag, og kun med frost eller levende foder een gang om ugen.
Det nemste at få finger i er nok Artemia.
De kan klægs selv i en reaktor og fodres op med plankton.
Steen
De kan klægs selv i en reaktor og fodres op med plankton.
Steen
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4390 Vipperød
spdiving skrev:2-3 gange dagligt både frost og tørfoder.
Steen
Hej steen, jeg vil lige høre dig om hvad LANTHANUM er for noget, bare nysgerrige

mvh Rasmus..
Rasmus søg på
Lanthanum Chloride.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=46376
http://www.ebay.co.uk/itm/Lanthanum-Chl ... 2569a08cbe
Steen
Lanthanum Chloride.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=46376
http://www.ebay.co.uk/itm/Lanthanum-Chl ... 2569a08cbe
Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvor meget kommer du af gangen? Og hvor ofte??spdiving skrev: Holder Fosfaten nede med LANTHANUM.
Steen
Jeg har blandet 25g Lanthanum i 1liter RO vand.
Har sat den til at dosere via doseringsmaskinge 12ml om dagen. har ca. 1500l vand i systemet.
Har købt 1kg Lanthanum så der er til mange år.
Steen
Har sat den til at dosere via doseringsmaskinge 12ml om dagen. har ca. 1500l vand i systemet.
Steen
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Har ikke så mange besværlige fisk. Fodrer kun mandag-onsdag-fredag med små mængder flagefoder og granules. Supplerer en gang om ugen med lidt frost eller hjemmelavet hakkede rejer/muslinger.
Vandværdierne holder sig fine og livet trives
Vandværdierne holder sig fine og livet trives

Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
Det kommer jo an på om du får udleveret det fra mit fjern lager noget koldt øl vil helt klart hjælpe på min hukommelse hvor jeg nu har lagt detspdiving skrev:Jeg har blandet 25g Lanthanum i 1liter RO vand.
Steen

og så et godt råd til andre der er nysgerige og vil prøve lanthanumen så sæt jer lidt ind i det inden i bare hælder det i det er pænt effektivt
haha....Tim.
Tror sgu godt jeg kan finde en kold øl frem hvis du presser mig hårdt nok....
Steen
Tror sgu godt jeg kan finde en kold øl frem hvis du presser mig hårdt nok....

Steen
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
Fodrer hver dag, granulat 5 dage om ugen og frost(artemia el mysis) 2 gange om ugen. Og engang imellem lidt noritang, måske en gang om måneden ca.
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Fodrer hver dag, dog med én ugentlig fastedag. Fodrer typisk 2-3 gange dagligt med små mængder foder.
Mvh Tobias
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Hej Tim og Steen,TimW skrev:Det kommer jo an på om du får udleveret det fra mit fjern lager noget koldt øl vil helt klart hjælpe på min hukommelse hvor jeg nu har lagt detspdiving skrev:Jeg har blandet 25g Lanthanum i 1liter RO vand.
Steen![]()
![]()
og så et godt råd til andre der er nysgerige og vil prøve lanthanumen så sæt jer lidt ind i det inden i bare hælder det i det er pænt effektivt
Jeg har lige præsteret en "køb først - tænk bagefter" på det Lanthanum.
Den tråd i linker til på reefcentral er meget lang - kender i tilfældigvis til en tråd/side der er lidt mere opskriftsagtig/overskuelig, eller har i mod på lige at give en hurtig forklaring på hvordan i gør? De er ude i noget med filtersokker - det dur ikke til nano - det skal dryppes ned lige ved siden af skummeren osv, osv.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
jimmi skrev:Hej Tim og Steen,TimW skrev:Det kommer jo an på om du får udleveret det fra mit fjern lager noget koldt øl vil helt klart hjælpe på min hukommelse hvor jeg nu har lagt detspdiving skrev:Jeg har blandet 25g Lanthanum i 1liter RO vand.
Steen![]()
![]()
Jeg har lige præsteret en "køb først - tænk bagefter" på det Lanthanum.
Den tråd i linker til på reefcentral er meget lang - kender i tilfældigvis til en tråd/side der er lidt mere opskriftsagtig/overskuelig, eller har i mod på lige at give en hurtig forklaring på hvordan i gør? De er ude i noget med filtersokker - det dur ikke til nano - det skal dryppes ned lige ved siden af skummeren osv, osv.
jeps det kan gøre på lidt forskellige måder, på de helt store baljer/offentlige så blir det klaret med sandfilter det gælder enlig bare at få det filtreret så godt som muligt drypper selv i mit overløb så det har så lang kontakttid som muligt inden det rammer filter sokken i sumpen ved siden af skummeren filter sokken en en 5 micron 10 skulle også ku brugers og nogle bruger filtervat, og ved at dryppe det i så stopper filter sok og det ikke ligså hurtigt til men vis der er nogle af jer der har fået blod på tanden med at prøve det så start med at ta en kop vand fra baljen og så gi et par dråbber så vil i se hvoffor filtreringen er en god ting, og det sku binde lidt af khen men jeg har ikke ku måle nogen store udsving
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg fodrer 5 - 6 gange dagligt i små mængder:
1. En terning frost af den ene eller anden art (artemia, mysis, cyclops og andet mindre foder) ofte deler jeg den i to og fodrer to gange med et par timers mellemrum.
2. Et stykke nori eller en sjat SeaVeggies til kirurgerne (som i øvrigt er i "lidt for god foderstand").
3. Pellets (Formula one & two mix).
4. Phytoplan/Zooplan mix.
1 & 2 gives manuelt på nogenlunde faste tidspunkter.
3 & 4 gives vha. foder-automat, som kører 4 gange dagligt.
Ja, det kan virke voldsomt men jeg har nu kørt sådan siden det blev startet for et halvt års tid siden og jeg har endnu tilgode, at se nogen negativ effekt.
Baljen:
1280L med DSB, 200L sump, 60L refugium og ATI BM250.
/Kim
1. En terning frost af den ene eller anden art (artemia, mysis, cyclops og andet mindre foder) ofte deler jeg den i to og fodrer to gange med et par timers mellemrum.
2. Et stykke nori eller en sjat SeaVeggies til kirurgerne (som i øvrigt er i "lidt for god foderstand").
3. Pellets (Formula one & two mix).
4. Phytoplan/Zooplan mix.
1 & 2 gives manuelt på nogenlunde faste tidspunkter.
3 & 4 gives vha. foder-automat, som kører 4 gange dagligt.
Ja, det kan virke voldsomt men jeg har nu kørt sådan siden det blev startet for et halvt års tid siden og jeg har endnu tilgode, at se nogen negativ effekt.
Baljen:
1280L med DSB, 200L sump, 60L refugium og ATI BM250.
/Kim