Hej allesammen.
Der er optræk til endnu en efterårs storm, og sidst var det Svendborg der måtte undvære strøm i en del timer.
Jeg vil gerne høre hvad i har af nødplaner i sådan et tilfælde?
Mit backup system består indtil videre af batteridrevne luftpumper, men overvejer noget med et batteri, et relæ og en 12v pumpe der starter noget cirkulation automatisk. Men vil meget gerne høre om jeres systemer, og hvor meget i mener er nødvendigt.
Mvh.
Peder
I tilfælde af strømafbrydelse?
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: I tilfælde af strømafbrydelse?
Den gamle har en generator... Backup planen er at låne den 

[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Vi har en generator ude på arbejdet så ingen problemer der hvis uheldet skulle være ude.
Skal dog siges det ikke noget jeg går og tænker over
Skal dog siges det ikke noget jeg går og tænker over
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7400 Herning
Så længe det bare er et par timer.. sker der vel ikke noget ved det..? Tænk hvor længe dine koraller og fisk ligger i en lukket pose når de fragtes fra deres oprindelsesland og til Danmark..
Den største bekymring må absolut være at vandet ikke på nogen måde kan rende over.. i sump typisk, sørg for at lave et overløbskammer til nødssituationer.. og prøv det af!! Gå ikke bare ud fra det der virker, har en kammerat der måtte lægge nyt gulv da uheldet var ude en dag med strømmen, og han regnede med at det gik.. men ikke havde prøvet bare ta' hfi'en..
Ønsker du dog alligevel 100% kørende akvarie selvom uheldet er ude, kunne du evt. købe en computer UPS, og sætte cirkulation, returpumpe og evt. skummer på den.. og lade lys og varme være... de spiser vist så meget strøm at en UPS kun kan give ganske få timer ellers..

Ønsker du dog alligevel 100% kørende akvarie selvom uheldet er ude, kunne du evt. købe en computer UPS, og sætte cirkulation, returpumpe og evt. skummer på den.. og lade lys og varme være... de spiser vist så meget strøm at en UPS kun kan give ganske få timer ellers..

Open mind for a different view..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
For ca 10 år siden var der en strømafbrydelse på hele Sjælland samt end stor del af Skåne og Blekinge. Fordi der var en stor kortslutning i Sverige.
Det betød at der ikke var strøm i ca 7-8 timer alt efter hvor man var.
Hos mig var der ikke strøm i 7 timer, men det betød intet.
Så med mindre akvariet er MEGET overbelastet med fisk, vil risikoen være minimal.
Det betød at der ikke var strøm i ca 7-8 timer alt efter hvor man var.
Hos mig var der ikke strøm i 7 timer, men det betød intet.
Så med mindre akvariet er MEGET overbelastet med fisk, vil risikoen være minimal.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
En generator kan købes for ca 600 kr så er der strøm til både akv og fryser
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."