Under stenene
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
er spørgsmålet om du behøver en xtra plade at stille akvariet på???
Du kan godt stille selve stellet på en plade for at stive det bedre af, hvis dit gulv "vipper" lidt!
Jeg ville ikke stille stenene på en plade, da der vil kunne snige sig smuds og snask ind under pladen, du skal ihvertfald lukke grundigt med f.eks silicone...
Du kan godt stille selve stellet på en plade for at stive det bedre af, hvis dit gulv "vipper" lidt!
Jeg ville ikke stille stenene på en plade, da der vil kunne snige sig smuds og snask ind under pladen, du skal ihvertfald lukke grundigt med f.eks silicone...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Har skam væltet massere af stenopsætningerOlsen skrev:Ja, det er en væsentlig forskel
Nogen der har prøvet hvor stenen falder sammen.. altså hvor opstillingen vælter? (dette kan der jo være mange årsager til) - jeg spørger fordi jeg INGEN anelse har om hvor solidt sådan nogle opstillinger er i saltvand. "Hæfter stenen ligesom til hinanden" efter noget tid, eller hvordan?

Når der er vand i, giver det en del modstand for stenenes fald, så de vil ikke bare brave ned i glasset. Jeg har endnu ikke oplevet sprængte ruder.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Har skam væltet massere af stenopsætningerOlsen skrev:Ja, det er en væsentlig forskel
Nogen der har prøvet hvor stenen falder sammen.. altså hvor opstillingen vælter? (dette kan der jo være mange årsager til) - jeg spørger fordi jeg INGEN anelse har om hvor solidt sådan nogle opstillinger er i saltvand. "Hæfter stenen ligesom til hinanden" efter noget tid, eller hvordan?

Når der er vand i, giver det en del modstand for stenenes fald, så de vil ikke bare brave ned i glasset. Jeg har endnu ikke oplevet sprængte ruder.
Hvis det er et af disse porsastel uden en flade at sille akvariet på, men kun rammen, ville jeg nok alligevel ligge en plade, så akvariets bundglas støttes på hele fladen.Olsen skrev:ja det var hvor vidt jeg skulle bruge en ekstra bordplade oven på en eksisterende bordplade fra et møbel fra akvastabil eller aqualine.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Wande54
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Helsingør
- Kontakt:
Det er ikke ovenpå bordet den plade skal ligge, men på gulvet - under hele bordet. For at fordele den ret store vægt over så stort et gulvareal som muligt.Olsen skrev:ja det var hvor vidt jeg skulle bruge en ekstra bordplade oven på en eksisterende bordplade fra et møbel fra akvastabil eller aqualine.
Så karret ikke pludselig stikker fusserne ned gennem gulvet. >Hvad byder man uventede gæster på?<

Jeg har en 25 mm flamingoplade mellem akvarie og det bord det står på. Dels for at fordele vægten jævnt og dels for at undgå de vridninger som Carsten omtaler.
Men min balje vejer jo også kun 250 kg og står solidt på en flisebelagt terrasse.

Hilsen Steen
Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Jeg spurte om : hvad lægger i så under jeres sten så de ikke ''gnaver'' i bundglaset, et tyndt lag flaminco eller ''koral lim'' eller hva' ??
Når man som jeg ikke vil have et tykt lag i bunden, hvad lægger i så under jeres sten så de ikke ''gnaver'' i bundglaset, et tyndt lag flaminco eller ''koral lim'' eller hva' ??Når man som jeg ikke vil have et tykt lag i bunden, hvad lægger i så under jeres sten så de ikke ''gnaver'' i bundglaset, et tyndt lag flaminco eller ''koral lim'' eller hva' ??
Jeg mener selvfølgelig imellem jeres levende sten og bundglaset.
Jeg takker for svar der er kommet, og jeg kan læse at nogle gør et og nogle andre gør noget andet, så jeg tror at jeg tager chansen at stable dem direkte på bundglaset af mit 530l.
Når man som jeg ikke vil have et tykt lag i bunden, hvad lægger i så under jeres sten så de ikke ''gnaver'' i bundglaset, et tyndt lag flaminco eller ''koral lim'' eller hva' ??Når man som jeg ikke vil have et tykt lag i bunden, hvad lægger i så under jeres sten så de ikke ''gnaver'' i bundglaset, et tyndt lag flaminco eller ''koral lim'' eller hva' ??
Jeg mener selvfølgelig imellem jeres levende sten og bundglaset.
Jeg takker for svar der er kommet, og jeg kan læse at nogle gør et og nogle andre gør noget andet, så jeg tror at jeg tager chansen at stable dem direkte på bundglaset af mit 530l.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.