Hej.
Jeg har en masse microbobler der cirkulere rundt i akvariet, hvilket ikke ligefrem er fedt. Jeg regner med Microboblerne kommer fra min Deltec AFP 600 skummer. Deltecen har jeg forsøgt at justere med mere eller mindre luft og ligeledes med vand uden et positivt resultat. Skummeren bliver foderet direkte fra akvariet. Mit sidste forsøg inden denne tråd er denne blå svamp (foto), som er delvist er udhulet til slangen for, at kunne slå boblerne i stykker.
Hvad kan der ellers gøres for at eliminere boblerne?
Jesper
Hjælp mod microbobler
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Hjælp mod microbobler
Det behøver ikke nødvendigvis være skummeren. Returpumpen og rørføringen derfra kan også sagtens være synderen. En dårlig limning, løs samling eller en o-ring der sidder skævt kan sagtens suge luft med ind.
Har lige været igennem samme problem og fandt ud af det var en manglende o-ring der var synderen..
Har lige været igennem samme problem og fandt ud af det var en manglende o-ring der var synderen..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Re: Hjælp mod microbobler
Hej Anders.
Du har muligvis ret. Jeg husker ikke, at der har været o-ringe omkring hanen til returen. Det vil jeg lige tjekke.
Jesper
Du har muligvis ret. Jeg husker ikke, at der har været o-ringe omkring hanen til returen. Det vil jeg lige tjekke.
Jesper
AndersGS skrev:Det behøver ikke nødvendigvis være skummeren. Returpumpen og rørføringen derfra kan også sagtens være synderen. En dårlig limning, løs samling eller en o-ring der sidder skævt kan sagtens suge luft med ind.