Jeg har købt 3 små paletkirurger for nylig. De trives rigtig fint, men nu har de fået en idé med at ligge i sacropyton.
I hvertfald de 2 af dem gør det (de er svære at kende forskel på), men der ligger af og til 2 på én gang.
Efter at have ligget lidt, svømmer de omkring igen og gør som paletkirurger nu gør.
De spiser fint.
Man kan godt "vække" den og den svømmer væk (helt hen i den anden side af akvariet). den kan også spise, men efter nogle minutter lægger der atter en i sacropytonen.
De har åbentbart ikke noget imod polypdyrene (den trækker dem dog ind når de har ligget der lidt). Der er ingen skader på fiskene (ejheller hvide pletter).
Hvad er idéen med dette og har andre oplevet det samme. Er det en fase de skal igennem?
Undgomssløvsind?
Palet vil "sove" i sacropyton
- Eskildsen
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Palet vil "sove" i sacropyton
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Man har en mening indtil man har en andens
- Fat_Donnie
- Kejser fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Saltvand siden?: 2011
Re: Palet vil "sove" i sacropyton
haha hvor griner... =)
Min palet gider ikker mine koraller, saa den sover i sin revne mellem reef keramikken.
Min palet gider ikker mine koraller, saa den sover i sin revne mellem reef keramikken.
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har ikke selv oplevet det, men hørt om det før. Dog ikke i en Sacrohyton men en hammerkoral.
Det er helt klart fordi den søger sikkerhed. Den ser også microskopisk ud.
I den størrelse er de sindsygt sarte, og skal hele tiden have mulighed forat kunne gnave tang i sig.
Normalt kan man se på nakken om de får nok foder, men en så lille fisk er det umuligt at se det på.
Det er helt klart fordi den søger sikkerhed. Den ser også microskopisk ud.
I den størrelse er de sindsygt sarte, og skal hele tiden have mulighed forat kunne gnave tang i sig.
Normalt kan man se på nakken om de får nok foder, men en så lille fisk er det umuligt at se det på.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
- Saltvand siden?: 2010
Hvordan på nakken? Skal den være stor / lille?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hverken stor eller lille, men bred.J. Andersen skrev:Hvordan på nakken? Skal den være stor / lille?