osmoseanlæg
- morten1234
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9460 Brovst
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordjylland
osmoseanlæg
hej har et spørgsmål...
har et osmose anlæg liggende på loftet, det er ubrugt men tænkte på om membran er blevet ødelagt af den frost det nok desv har fået?
har et osmose anlæg liggende på loftet, det er ubrugt men tænkte på om membran er blevet ødelagt af den frost det nok desv har fået?
Re: osmoseanlæg
Godt spørgsmål
Aner det faktisk ikke, MEN nogle producenter tester membraner INDEN de sendes afsted, dvs. at der typisk er nogle dråber vand i både den vakuumpakkede plasticpose, men måske også INDENI membranen, men da det er ubrugt, er der kun en måde at finde ud af det på: test det ved at sætte gang i anlægget.
Jeg skriver reelt uden at vide det, men gætter ud fra mit kendskab til membraner
Hilsen Michael

Jeg skriver reelt uden at vide det, men gætter ud fra mit kendskab til membraner
Hilsen Michael
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg tror ikke, at de ville virke. Synes altid, at man læser, at de ikke må tørre ud, og kunne ikke forestille mig, at frost vil gavne membranen.morten1234 skrev:hej har et spørgsmål...
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En membran må ikke tørre ud, men er det et lukket system, hvor der kun er hul ved indløbet og udløbet, kan det være vand/fugt i membran huset i meget lang tid.
Hvis det hele er knast tørt når du skiller det ad, kan du lige så godt smide membranen ud og købe en ny
Hvis det hele er knast tørt når du skiller det ad, kan du lige så godt smide membranen ud og købe en ny
- morten1234
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
den er ubrugt så ved ikke om der er vand i?
hvorfor tester du ikke anlægget i stedet for at spørge her? Der kan jo ikke gå noget galt.
- morten1234
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
er vel det et forum er til...? selv om der kommer vand ud af blå ville jeg gerne vide om membran er iorden..
- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4450 Jyderup
jeg tror du har misforstået hvad Rent Postevand du kan tilslutte det til vandhanen og sætte det igang den første halve liter der kommer smider du ud igen og derefter laver du en TDS måling af vandet så har du svar på om det virker..morten1234 skrev:er vel det et forum er til...? selv om der kommer vand ud af blå ville jeg gerne vide om membran er iorden..
hvis du ikke har en TDS måler er jeg sikker på du kan finde en i dit område der kan måle det eller er der også en mulighed hos din lokale fisk puscher