Døende koral?

Forum for snak om alle typer koraller.
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: Døende koral?

Indlæg af jesper/aarhus »

Jesper ØH skrev:Jeg mente Ricordea yuma sorry, jeg har denne sjove blålig art og de spiser søstjerner har set det ofte. men jeg vil også mene at det nemmeste i dit tilfælde er harlekinrejer og de er super flotte og sjove, og i dit akvarie skulle de da kunne overleve da alle parametre er i top, men min døde da der ikke var flere stjerner tilbage jeg tror de vil dø hvis du ikke har stjerner nok i akvarie eller kan købe stjerner til dem :GO
- ka´man mon fodre dem med danske søstjener? (evt. nogle man har i fryseren, og smide en "arm" i baljen i ny og næ).
100 *100 * 50 cm cube
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

jesper/aarhus skrev:
Jesper ØH skrev:Jeg mente Ricordea yuma sorry, jeg har denne sjove blålig art og de spiser søstjerner har set det ofte. men jeg vil også mene at det nemmeste i dit tilfælde er harlekinrejer og de er super flotte og sjove, og i dit akvarie skulle de da kunne overleve da alle parametre er i top, men min døde da der ikke var flere stjerner tilbage jeg tror de vil dø hvis du ikke har stjerner nok i akvarie eller kan købe stjerner til dem :GO
- ka´man mon fodre dem med danske søstjener? (evt. nogle man har i fryseren, og smide en "arm" i baljen i ny og næ).
Hej Jesper,

Ja det vil jeg bestemt sige, at man kan. Der er flere, som gør dette, så de kan holde disse smukke rejer.

Jeg vil ikke være nervøs for det :)
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
AlexSakke
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af AlexSakke »

pederrevnørd skrev:Jamen Carsten :-) ,

Den ide køber jeg jeg, så nu må jeg lige få fat i nogle af disse særdeles smukke rejer.

Jeg ser næsten ingen Asterinaer, men der er nogle få. Men hvor mange rejer skal der til ? 2, 5 eller ?

Mvh
Peder
Hvis du har mod på at "opgradere" din besætning yderligere, så kan du holde asterina i sumpen og smide til harlekiner (et par) et par gange om ugen. Har dem ikke selv, men vil holde dem, når jeg en gang skifter til et akv med sump osv.
Der skal også lige siges, at hvis de sulter, kan de finde på at gå på jagt efter slangesøstjerner og endda søpindsvin (dem har du nu ikke med alle de koraller, du holder :wink: )
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg er rigtig glad for de råd jeg har modtaget:-)

Jeg vil nu aktivt jage de Asterinaer jeg måtte have, og vil starte med at se om det kan lykkedes manuelt - jeg har meget få, og prøver denne løsning først:-)

Lykkes det ikke ryger sandsøstjernerne i sumpen, men et par rejer kommer til at hygge sig.

Håber derefter de kan fanges med en fælde, så de smukke dyr kan komme videre.

Jeg er rigtig glad for mine 3 styk sandsøstjerner og deres evne til at holde min bund hvid:-)

God aften allesammen

Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Kunne vi ikke lige kome tilbage til tråden igen? Synes vi er lidt ude af fokus
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Jerslev skrev:Kunne vi ikke lige kome tilbage til tråden igen? Synes vi er lidt ude af fokus
Ja folk har det med at komme med deres problemer i andres tråde. Mener også jeg har gjort det så skal ikke sige for meget tror jeg.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Vi kan vel heller ikke komme uden om at tråden ligesom var færdig.
Da der ikke kom flere indput fra Jesper angående den koral.
Men så lad os da lige få en update på den. Har det bredt sig eller er det status quo
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Carsten skrev:Vi kan vel heller ikke komme uden om at tråden ligesom var færdig.
Da der ikke kom flere indput fra Jesper angående den koral.
Men så lad os da lige få en update på den. Har det bredt sig eller er det status quo
Ja jeg tror også vi var færdig og jeg havde fået lidt gode råd.
Knækkede stykket af og resten af korallen har alle polypper ude gange 3 så den stor trives.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"