Maxspect Mazzara P 240 w

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gadbjerg

Maxspect Mazzara P 240 w

Indlæg af Lehd »

Jeg har bestilt nyt akvarie og er nu på jagt efter det perfekte lys til det, men er desværre totalt teknisk analfabet ift. elektronik.... :G

Jeg har kigget lidt på Mazzara 240 w, men er lidt i tvivl om, om det kan oplyse et 70 cm. bredt akvarie...

Hvad mener I?
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Maxspect Mazzara P 240 w

Indlæg af pederrevnørd »

Du kan såmand nøjes med en radion til det.

Jeg har blot 4 radion over 1200l vand.
Din mazzara vil sagtens kunne løfte opgaven, men jeg vil mene den er for kraftig til 140 liter vand.

Spar dine penge en 130w radion eller 2x60w=120 w mazzara er rigeligt(efter min mening)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

pederrevnørd skrev:Du kan såmand nøjes med en radion til det.

Jeg har blot 4 radion over 1200l vand.
Din mazzara vil sagtens kunne løfte opgaven, men jeg vil mene den er for kraftig til 140 liter vand.

Spar dine penge en 130w radion eller 2x60w=120 w mazzara er rigeligt(efter min mening)

Det er et nyt akvarie, Peder.... :K 140 x 70 x 60.... Derfor det lidt kraftigere lys....
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Jamen så er vi enige Trine:-)

Så skal du enten have 4 moduler af 60 w fra maxspect.
Eller 2 moduler fra Ecotechs Radion.

Tror begge lamper er rigtigt gode, personligt er jeg vild med Radionen, og den fylder mindre, samtidig vil du have fuld kontrol over din spektrum.lettere adgang til din balje derudover.

Tror faktisk at Radion sjovt nok er billigst, selvom jeg mener den er bedst....

Din balje dit valg. held og lykke med din nye balje - glæder oz til at se billleder:-)

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Pacific sun 140w eller 160w dækker 70x70 pr. stk ;-) har selv 2 stk 160w.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Billigere er ikke nødvendigvis ringere... Jeg må hellere kigge lidt på Radion også...

Hvad mener du med, at der er bedre kontrol?
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

På radion kan du frit vælge mellem hele spektret i lys, således at du kan designe det med medfølgende software.
De taler derudover sammen trådløst, du skal ikke købe maxspect remote.

Du skal blot opsætte dem via medfølgende usb kabel til din pc.
De kan samtidig styres via Ecotechs pumper hvis man har disse vel at mærke.

Ecotechs er derudover "fremtidssikret" til nye lamper, når der kommer nogle bedre, så skal man ikke skifte hele lampen, blæseren er samtidig lydløs.

Jeg undrer mig over at radion er billigst - i mine øjne er det VAREN pt - men udvikling er jo hurtig.

Jeg har netop været igennem dette valg af æampe for 2 uger siden - og jeg er ikke i tvivl om at jeg har valgt rigtigt. Men jeg er da ærligt farvet afmin erfaring med Radion:-)
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Må man spørge hvor du har købt dine lamper, Peder?
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg har købt mine hos Decocean.

Du kan få dem flere steder i dk dog.
Deepocen, Saltvandsbutikken og Decocean.

Decocean er min leverandør, men han har samtidig låneservice, hvis der sku komme problemer - skriv eller ring til ham. Han er oz grossist af disse lamper, så hans leveringsevne er større.
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Takker... Hvad ligger de cirka på af pris? Jeg kan nemlig ikke finde noget om dem på div. hjemmesider....
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Liste pris for en lampe er kr 5.500

Vi har en tråd her på forum der hedder led lampe fra ecotech marine, se den, der er mange nyttige links :-)
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Ja, det var da ikke galt...

Jeg prøver at finde tråden... Endnu engang tak....
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

du kan også styre hver farve kanal på maxspectre, ifølge hvad der står på deres hjemmeside.

der ud over er pacific sun, også på vej med en ny lampe så udviklingen går hurtig nu :) (den nye fra pacific sun, skulle have indbygget webserver, 5 farve kanaler osv)

Så priserne falder nok en del igen :)
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Tråden blev fundet... Så nu er der lige lidt flere valg, der skal tages... :dizzy:
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Som jeg også har skrevet i en anden tråd, så vil jeg også personligt foretrække Radion frem for Mazzara.

Synes lamperne virker mere gennemtænkt og super stilrene, samt har en federe software og funktionalitet.
Mvh Tobias
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Tror faktisk også, at vi er blevet enige om, at købe Radion til både det lille og det nye akvarium.... Da jeg nævnte alle fordelene ved LED, nikkede kæresten anerkendende, så det må være en accept... :beer:

At det så lige koster 17000,- behøver jeg vel ikke nævne... :pray:
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Det er dyrt i indkøb, men tjener sig gerne hjem efter nogle år, og så er det ren besparelse :) og så er det jo også bare blæret med alle de ting en Radion kan ;)
Mvh Tobias
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Tusind tak for Jeres inputs... De bliver helt klart taget med i overvejelserne.

Jeg har lige et par sidste uddybende spørgsmål:

Nogle giver udtryk for, at Radion giver bedre/lettere adgang til akvariet. Hvorfor det?

Hvordan monterer i Jeres Radion?
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

StarF skrev:du kan også styre hver farve kanal på maxspectre, ifølge hvad der står på deres hjemmeside.

der ud over er pacific sun, også på vej med en ny lampe så udviklingen går hurtig nu :) (den nye fra pacific sun, skulle have indbygget webserver, 5 farve kanaler osv)

Så priserne falder nok en del igen :)
:beer:
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Lehd skrev:Tusind tak for Jeres inputs... De bliver helt klart taget med i overvejelserne.

Nogle giver udtryk for, at Radion giver bedre/lettere adgang til akvariet. Hvorfor det?

Hej Trine,

jamen det er simpelthen fordi at radion er væstenlig mindre end PS og flere andre. Dog er den nye maxspect oz en del mindre end PS.
jeg ville personligt vælge maxspect eller Radion - PS har der været en del problemer med, og deres design er lidt en stor klods. Men der er power i den godt nok.

Det betyder rent faktisk noget i det daglige at der er let adgang til baljen, at der ikke hænger en masse stort udstyr - og så ser det jo oz federe ud :-)

Radion hænger i tynde stålwirer - og ser fedt og elegant ud :-)

Maxspect har nogle interessante måder til ophænget.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

pederrevnørd skrev:
Lehd skrev:Tusind tak for Jeres inputs... De bliver helt klart taget med i overvejelserne.

Hej Trine,

jamen det er simpelthen fordi at radion er væstenlig mindre end PS og flere andre. Dog er den nye maxspect oz en del mindre end PS.
jeg ville personligt vælge maxspect eller Radion - PS har der været en del problemer med, og deres design er lidt en stor klods. Men der er power i den godt nok.

.
En stor klods??? du har ret i den er højere pga kølingen er lavet på en anden måde, men en stor klods er den på ingen måde. Jeg kan fint tilgå hele mit akvarie uden at flytte min lampe, den hænger ca 10cm over.

De eneste problemer der har været med dem, er strømforsygningerne der stod af. Disse er blevet erstattet af en ny model, der er INGEn der har haft problemer med at få en ny strømforsygning hurtigt leveret. Det er utroligt useriøst at du konstant er så biased, over for alt andet end lige det du anerkender. Jeg finder det dybt useriøst, og tåbeligt. og man ser det gang på gang fra din side.

Der ud over kan man sige at PS altid har givet SUPER god support , der kan matche sig med TUnze, hvor imod hvis man skal være ærlig så kan man frygte at vertex bliver ved med at være lige så dårlige som altid.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

StarF skrev:
pederrevnørd skrev:

Hej Trine,

.
En stor klods??? du har ret i den er højere pga kølingen er lavet på en anden måde, men en stor klods er den på ingen måde. Jeg kan fint tilgå hele mit akvarie uden at flytte min lampe, den hænger ca 10cm over.

De eneste problemer der har været med dem, er strømforsygningerne der stod af. Disse er blevet erstattet af en ny model, der er INGEn der har haft problemer med at få en ny strømforsygning hurtigt leveret. Det er utroligt useriøst at du konstant er så biased, over for alt andet end lige det du anerkender. Jeg finder det dybt useriøst, og tåbeligt. og man ser det gang på gang fra din side.

Der ud over kan man sige at PS altid har givet SUPER god support , der kan matche sig med TUnze, hvor imod hvis man skal være ærlig så kan man frygte at vertex bliver ved med at være lige så dårlige som altid.
Kære Mads

Kan du i det mindste ikke blot respektere andre meninger end dine egne, og jeg ville værdsætte at du også gjorde det i en god tone. Jeg synes du ofte er nedladende i din argumentation, og det finder jeg utilstedeligt.
Forummet er til for at debattere - og jeg er som jeg er - dvs jeg siger tingene som jeg ser det fra min side, akkurat som du gør det fra din.

Jeg har nu måtte læge øre fra dig til at få at vide at jeg ikke er dygtig(tidligere indlæg fra dig), jeg er useriøs, og jeg kommer med tåbelige udmeldinger.
Lad os nu fortsætte den gode tone som ellers har bredt sig på forummet, det andet er for småligt.

Du er velkommen til at være uenig - men vær blot venlig og hold en sober tone.

PFT :-)

Peder
Brugeravatar
Hr. Jørgensen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Hr. Jørgensen »

Vil da os melde Mig på det hold der synes at PS er klodser oven på akvariet i forhold til Mazzara og Radion... Men er jo kun min mening :)
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618

Akvastabil Mark II 360l:
  • 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES

112l sump:
  • MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
    APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Problemet ligger i, at du jo bare spreder fud og biased holdninger omkring ALT som du, ikke syntes om, ikke har sat dig ind i, eller som du ikke ejer. Det er til at blive RØV syg at se på over, mest fordi du spreder det som den abselutte sandhed, og det er FORKERT!

At du fortrækker Radion er helt fint med mig, at du fortrækker XX frem for mig, er jeg skide lige glad med. Det handler ikke om at respektere dine holdninger, for dem har du ret til, og jeg er ærlig lige glad, om du fortrækker den ene ting frem for den anden. Det der pisser mig af, er du konstant fremføre din biased holdning, som den abselutte sandhed, og du gør det på en måde, så nybegyndere ikke har mulighed for at sortere fakta fra personlig biased holdning.

Hvis man fremføre, KUN de ting som man selv syntes om, som den enestesandhed, som du gang på gang, gør så er man ikke en skid seriøs, og det er derfor jeg tit har været tæt på at droppe dette forum. Jeg vil ønske, folk formåede at se længere end deres egen næsetip, hvad enten vi snakker, vsv, bio, pellets, eller t5, hqi, eller led.

Jeg har aldrig sagt, du ikke er dygtig, for enhver kan se dit akvarie og se din succes.

ps. stod jeg selv og skulle have led, ville jeg vente til jeg så hvad PS smed på marked her inden længe. Dels fordi det vil pressen prisen mere på tingene, og så for at se hvad de kommer med. Både vertex og maxpectra lamperne ser MEGET spændene ud. Så nej det handler ikke om mærket x imod mærke y, men om måden man fremføre sin holdning!

ps. min tone lydder nok hårdere end det er ment, beklager!
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg synes blot du skulle skrive lidt pænere, så slipper du for at lave et indlæg, og forneden i samme indlæg beklage de skrevne ord.

Jeg synes dit indlæg er interessant - og det giver da mange overvejelser, specielt nu hvor PS igår har annonceret at de nu også producerer HQI.
Lad nu denne tråd fortsætte som en Maxspect tråd - af respekt for trådstarter:-)

Der bliver masser af andre tråde hvor du får rig mulighed for at være uenig med mig - jeg har nemlig ikke tænkt mig at stoppe med at ytre min mening og hjælpe folk:-)

mvh
Peder
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

pederrevnørd skrev:Jeg synes blot du skulle skrive lidt pænere, så slipper du for at lave et indlæg, og forneden i samme indlæg beklage de skrevne ord.

Jeg synes dit indlæg er interessant - og det giver da mange overvejelser, specielt nu hvor PS igår har annonceret at de nu også producerer HQI.
Lad nu denne tråd fortsætte som en Maxspect tråd - af respekt for trådstarter:-)

Der bliver masser af andre tråde hvor du får rig mulighed for at være uenig med mig - jeg har nemlig ikke tænkt mig at stoppe med at ytre min mening og hjælpe folk:-)

mvh
Peder

Jeg håber da du forsætter, og mit indlæg handler ikke om at være uenig eller ej, det handler om, man fremføre sin holdning objektivt eller biased. Jeg har ingen speciel preferænce til ps, bk og hvad jeg ellers har af mærker i mit akvarie.
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Her er lige nogle lamper du kan se på også.
pacific sun metis XM.
pacific sun hyperion.
Pacific Sun - Black Python XM - 140Watt.
Og så er der jo Radion.
Jeg er også på udkik efter LED men syntes også det er svært, da Radion og Hyperion er helt nye, så fejl er ikke fundet endnu, hvis der da er nogen ?
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lehd »

Tak for input...

Lige nu vipper jeg voldsom mellem Maxspect og Radion.

Jeg ser meget gerne, at debatten fortsætter i sober tone.... :y
Mvh.
Trine
Billede
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Lehd skrev:Tak for input...

Lige nu vipper jeg voldsom mellem Maxspect og Radion.

Jeg ser meget gerne, at debatten fortsætter i sober tone.... :y
Jeg har Maxspect cree i sump, den gamle model 60w den er fin, men ikke de store indstillinger,men den nye model er jo bedre ang indstilling. Radion er super fed stil og elegant slank, men er ny og blæser er under den, og ikke fordi jeg siger det er en ulempe men jeg ved hvordan mine lamper er på plexien under vandoverfladen, så jeg ser lige tiden an lidt.
Hyperion har 8 kanaler/forskellig farvet led, og 2 ultraviolette LED, ved ikke om det er super ? Så ja jeg forstår din frustration :beer:
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Der ud over løber man altid en risiko med at købe cutting edge. ;)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"