Hej alle
Nogen der har erfaring med Biltemas Epoxy Marin? Er 100% sikker på, der er nogle der har brugt det gennem længere tid og med succes, men man kan jo aldrig være for sikker.
Blev gjort opmærksom på databladet: http://biltema.dk/Documents/sakerhetsbl ... 5%20DK.pdf
Der står: "Skadelig for organismer, der lever i vand; kan forårsage uønskede langtidsvirkninger i vandmiljøet."
Men det gælder vel ikke i hærdet form?
På forhånd tak!
Biltema Epoxy Marin??
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Biltema Epoxy Marin??
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- M&T
- Sommerfugl fisk
- 14
- Postnummer: 4600 Køge
- Geografisk sted: Køge & Havdrup
Re: Biltema Epoxy Marin??
Har snakket med flere der har god erfaring med det. Det med data bladet skal man nok være opmærksom på - det jo ikke lige godt, men har snakket med en gut han har brugt det gennem flere år og hans akvarie kører upåklageligt! Der er det med epoxyprodukter som er tokomponent at de alle er mere eller mindre skadelige overfor organismer der lever i vand, men tror ikke på at reefconstruct er skadeligt og det er da også et epoxy produkt?? Jeg overvåger lige tråden her, for står selv stærkt og overvejer at begynde og benytte biltemas produkt da der er meeeget billigere! Tak fordi du bragte emnet op anders! Så håber vi om lidt hjælp fra de kloge hoveder
mvh Marc

- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har nok brugt noget som ligner 20 ruller af det. Og før end jeg fat det, nok en 5-6 ruller af den størrelse som du får hos akvarie handleren.
Har aldrig oplevet noget negativt ved det.
De advarseler der står på, tror jeg gælder de rene stoffer og ikke i den form de er i rullerne. Og når det er hærdet så skulle det være ugiftigt.
Et lille tip, som ikke kun gælder for det fra Biltema, men alle epoxyruller.
10-15 sekunder i micro ovnen på laveste styrke, så er blødt og meget smidigt.
Men kan være ganske ubehagelig varm at rulle i hånden.
De advarseler der står på, tror jeg gælder de rene stoffer og ikke i den form de er i rullerne. Og når det er hærdet så skulle det være ugiftigt.
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Kontakt:
Super råd!Carsten skrev:Jeg har nok brugt noget som ligner 20 ruller af det. Og før end jeg fat det, nok en 5-6 ruller af den størrelse som du får hos akvarie handleren.
Tak Carsten

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Copepod
- 13
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2011
Hej Carsten
Det er mig der fandt leverandørbrugsanvisningen og viste den til Anders.
Jeg er lige startet med saltvand og har derfor stor nytte af superflinke personer som AndersGS.
Har dog lidt forstand på leverandørbrugsanvisniger pga har været sikkerhedsrepræsentant i vores firma og der er det sådan noget man bla. arbejder med.
De data der står i brugsanvisningen skal være de mængder der er i produktet ellers kan man ikke tage forholdsregler ved brugen og evt. forkert brug.
Der kan evt. også stå på andre papirer hvad 100% indeholder og hvad et blandingsforhold indeholder.
Men hovedsagen er at hvis jeg vælger at spise, tvære ud i mine øjne og smøre det ud over min krop (alt samtidigt) skal man kunne se på bladet hvad der er jeg udsætter mig selv for.
Så det korte er: Man kan stole på leverandørbrugsanvisninger.
At der så er adskillige akvarister (hedder det det?) der bruger det uden synlig skade på koraller og fisk osv osv kan jeg ikke svare på.
Nu valgte jeg selv at købe noget andet til at lukke mine boreholder i de sten der skal i mit nye akvarie, så jeg kan ikke følge op på indlægget med egen erfaring senere.
Med venlig hilsen
Henrik
Det er mig der fandt leverandørbrugsanvisningen og viste den til Anders.
Jeg er lige startet med saltvand og har derfor stor nytte af superflinke personer som AndersGS.
Har dog lidt forstand på leverandørbrugsanvisniger pga har været sikkerhedsrepræsentant i vores firma og der er det sådan noget man bla. arbejder med.
De data der står i brugsanvisningen skal være de mængder der er i produktet ellers kan man ikke tage forholdsregler ved brugen og evt. forkert brug.
Der kan evt. også stå på andre papirer hvad 100% indeholder og hvad et blandingsforhold indeholder.
Men hovedsagen er at hvis jeg vælger at spise, tvære ud i mine øjne og smøre det ud over min krop (alt samtidigt) skal man kunne se på bladet hvad der er jeg udsætter mig selv for.
Så det korte er: Man kan stole på leverandørbrugsanvisninger.
At der så er adskillige akvarister (hedder det det?) der bruger det uden synlig skade på koraller og fisk osv osv kan jeg ikke svare på.
Nu valgte jeg selv at købe noget andet til at lukke mine boreholder i de sten der skal i mit nye akvarie, så jeg kan ikke følge op på indlægget med egen erfaring senere.
Med venlig hilsen
Henrik
-
Bruger heller ikke andet og det virker lige så godt som alt det andet der er på markedet og har heller ikke oplevet noget negativt med det.
Steen
Steen