kh buffer

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
jesper kristensen
Reactions:

Re: kh buffer

Indlæg af jesper kristensen »

Dem med magnesium, men det er jo til magnesium blandingen i 1L flasken. Tror jeg er med nu.
John Erik
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hadsund

Indlæg af John Erik »

Hej
Hvis man ikke tilsætter samme mængde fra de 4 dunke med calcim, natriumhydrogencarbonat, salt og magnesium, ændrer man så ikke ionbalancen i vandet. Jeg har fået den opfattelse at det er vigtigt at tilsætte samme mængde af fra alle 4 dunke.
VH
John Erik.
AlexSakke
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af AlexSakke »

John Erik skrev:Hej
Hvis man ikke tilsætter samme mængde fra de 4 dunke med calcim, natriumhydrogencarbonat, salt og magnesium, ændrer man så ikke ionbalancen i vandet. Jeg har fået den opfattelse at det er vigtigt at tilsætte samme mængde af fra alle 4 dunke.
VH
John Erik.
Jeg kører med Carstens Balling. Jeg var selv i tvivl om den der ionbalance, da forbruget af KH og CA var forskelligt, så var jeg nødt til at tilsætte forskellige mængder af KH og Ca. Carsten fortalte mig så, at det var en skrøne med den der ionbalance. :biggrin:
John Erik
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hadsund

Indlæg af John Erik »

Hej
Er der ingen, der har et bud på dette? Det forekommer at være et problem, som mange er usikre på. Er det en skrøne, eller er der realiteter bag? Mange af de forum, man læser på, danske som udenlandske, nævner ionbalancen i forbindelse med dette.
VH
John Erik.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"