Hvad ville i gøre?
-
- Palet kirurg
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2010
Hvad ville i gøre?
Hej Forum
Har en lille "sag" jeg lige vil vende med jer og høre hvad i ville gøre.
For lidt over en måned siden solgte jeg en bruger herinde noget sand jeg har haft i et nu nedlagt akvarie. Han var forbi og se sandet og betalte i den forbindelse for sandet. Da han stadig var ved at samle de sidste ting til hans akvarie blev aftale at han skulle afhente sandet en af de først kommende uger.
Efterfølgende har jeg gentagene gange prøvet at få fat i ham både per sms, pb, mail, tlf opkald og gennem en af hans bekendte som også er her på forum for at få en aftele på plads om afhentning dog uden at have hørt noget fra ham.
Da jeg efter den kommende weekend ikke længere har mulighed for at opbevare sandet overvejer jeg nu at se om der er en anden bruger her inde der vil have sandet men vil lige høre hvad i ville gøre i sådan en situation?
Tak for inputs
Har en lille "sag" jeg lige vil vende med jer og høre hvad i ville gøre.
For lidt over en måned siden solgte jeg en bruger herinde noget sand jeg har haft i et nu nedlagt akvarie. Han var forbi og se sandet og betalte i den forbindelse for sandet. Da han stadig var ved at samle de sidste ting til hans akvarie blev aftale at han skulle afhente sandet en af de først kommende uger.
Efterfølgende har jeg gentagene gange prøvet at få fat i ham både per sms, pb, mail, tlf opkald og gennem en af hans bekendte som også er her på forum for at få en aftele på plads om afhentning dog uden at have hørt noget fra ham.
Da jeg efter den kommende weekend ikke længere har mulighed for at opbevare sandet overvejer jeg nu at se om der er en anden bruger her inde der vil have sandet men vil lige høre hvad i ville gøre i sådan en situation?
Tak for inputs
Fluval Edge 23L in the making
-
Re: Hvad ville i gøre?
Hmmm. Jeg ville skrive til ham herinde, samt over sms. Give ham 1 uge til at afhente det. Hvis ikke bliver det enten solgt eller smidt ud. Slut.
- spax
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
Det kan jo ikke være dit problem, at han ikke henter sandet. Han har jo betalt for det, så skulle man da også mene, at han gerne ville have det. Men efter som han ikke svarer dig tilbage, syntes jeg da du har gjordt et stort forsøg, på at få fat i ham. Så jeg ville sælge/give det til en anden. 

Mvh kim
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
- Dezon
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
hvis du har forsøgt flere gange, og forskellige forsøg (sms,mail, tlf og tlf svare ) og han ikke svare igen og han heller ikke svare her inde. så ville jeg sætte det til salg igen eftersom han ikke har afhentet det. Med mindre i har aftalt et tidspunkt han skulle hente det. men hvis der gået længere tid så sælg det igen 

- Gargoyle47
- Naso kirurg
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
Jeg ville gøre som Jesper foreslår,..giv ham ugen, så kan du have evt aftagere i baghånden til der...
Men vær forberedt på at selv om han ikke giver lyd i løbet af ugen, stadig sikkert vil lave en del ballade, hvis sandet han har betalt for er solgt/eller givet væk til anden side....
hmmm tænker jeg måske for at være på den helt sikre side ville sælge det til anden side (hvis det er muligt) og så betale første køber hans penge tilbage, så har du ihvertfald 100% dit på det rene... du er jo trods alt ikke en lagerhal
Men vær forberedt på at selv om han ikke giver lyd i løbet af ugen, stadig sikkert vil lave en del ballade, hvis sandet han har betalt for er solgt/eller givet væk til anden side....
hmmm tænker jeg måske for at være på den helt sikre side ville sælge det til anden side (hvis det er muligt) og så betale første køber hans penge tilbage, så har du ihvertfald 100% dit på det rene... du er jo trods alt ikke en lagerhal
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions: 3
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Da han har betalt for det er det jo hans ejendom og du har ingen ret til at sælge det igen, som jeg ser det... men hvis du har hans adresse kan du jo ophæve handlen og retunere pengene- så har du jo frie hænder til at sælge det igen...
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
- Helena
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Det må
undskyld jeg siger det, være ret meget sand hvis man ikke har mulighed for at opbevare det
Men lad være med at sælge varen 2 gange, han skal selvfølgelig have sine penge tilbage, hvis du vælger at sælge til en anden 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Palet kirurg
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2010
Så har jeg fået fat i køber og sagen er blevet ordnet i fred og fordragelighed, tak for jeres input
Fluval Edge 23L in the making
- spax
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
Lyder godt du kom i kantakt med ham igen 

Mvh kim