RSM250 blæserstøj
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2010
RSM250 blæserstøj
Hej Saltvandseksperter,
Jeg har de seneste tre uger arbejdet intenst på at støjreducere mit Red Sea Max 250. Jeg har nu skiftet blæserne i "hood" og udskiftet standard skummeren til en Deltec MC500. Det har hjælpet men er langt fra OK endnu. Støjen driver hele familien til vanvid så jeg håber at I har et par gode råd.
1.) hood blæserne: Har købt 4stk støjsvage pc blæsere som fungere rigtig fint. De er fuldstændig lydløse lige indtil blæserne monteres i soklen i lampen. Så støjer de og jeg forventer at det må skyldes resonans. Jeg har forsøgt, efter råd herinde fra, at vikle elastikker omkring blæserne og det hjælper men slet ikke nok. Er der nogen der har haft held med at montere dem på en speciel måde i soklen så de forbliver lydløse??? Overvejer nu at udarbejde et beslag så de kan skrues fast men det kræver at der skal bores i mit fine akvarie. Er der andre forslag?
2.) Skummeren "Deltec MC500" larmer en del og det er bare ikke hvad jeg tidligere har læst mig til herinde hvor flere skriver at den faktisk er lydløs. Gør jeg noget forkert, eller skal skummeren bare støje en del?? Endvider ehar jeg lettere udfordringer med indstillingen. Selvom maksimal vanddybe overholdes skummer den helt op til toppen og ikke 5cm fra højden som maksimalhøjen for en optimal indstilling. Er der nogen der har haft held med indstilling af den selvom vandstanden er omkring maksimalt?
Håber at I kan hjælpe mig lidt med ovenstående. På forhånd tak.
Jeg har de seneste tre uger arbejdet intenst på at støjreducere mit Red Sea Max 250. Jeg har nu skiftet blæserne i "hood" og udskiftet standard skummeren til en Deltec MC500. Det har hjælpet men er langt fra OK endnu. Støjen driver hele familien til vanvid så jeg håber at I har et par gode råd.
1.) hood blæserne: Har købt 4stk støjsvage pc blæsere som fungere rigtig fint. De er fuldstændig lydløse lige indtil blæserne monteres i soklen i lampen. Så støjer de og jeg forventer at det må skyldes resonans. Jeg har forsøgt, efter råd herinde fra, at vikle elastikker omkring blæserne og det hjælper men slet ikke nok. Er der nogen der har haft held med at montere dem på en speciel måde i soklen så de forbliver lydløse??? Overvejer nu at udarbejde et beslag så de kan skrues fast men det kræver at der skal bores i mit fine akvarie. Er der andre forslag?
2.) Skummeren "Deltec MC500" larmer en del og det er bare ikke hvad jeg tidligere har læst mig til herinde hvor flere skriver at den faktisk er lydløs. Gør jeg noget forkert, eller skal skummeren bare støje en del?? Endvider ehar jeg lettere udfordringer med indstillingen. Selvom maksimal vanddybe overholdes skummer den helt op til toppen og ikke 5cm fra højden som maksimalhøjen for en optimal indstilling. Er der nogen der har haft held med indstilling af den selvom vandstanden er omkring maksimalt?
Håber at I kan hjælpe mig lidt med ovenstående. På forhånd tak.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Re: RSM250 blæserstøj
1:jeg har moddet mit rsm130 med led og til afkøling, der har jeg monteret en 10x10 pabst computer blæser. Den ligger vandret ovenpå led alu kølepladen, så har jeg med et kopbor boret et hul så luften cirkulere fra hullet og ud af siderne.
Blæseren er monteret med velro bånd.
De tager resonansen og mit er fuldstøndig lydløst!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8700 Horsens
Velkro bånd -God ide, tak 

- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: KBH V
Hejsa...Anders månsson skrev:1:jeg har moddet mit rsm130 med led og til afkøling, der har jeg monteret en 10x10 pabst computer blæser. Den ligger vandret ovenpå led alu kølepladen, så har jeg med et kopbor boret et hul så luften cirkulere fra hullet og ud af siderne.
ved det er en gammel tråd, men håber jeg kan få svar alligevel..

Nogen der kan hjælpe?
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
viewtopic.php?f=94&t=53436
- pitt
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8722 Hedensted
- Saltvand siden?: 2011
hej jeg her en Deltec MC500 i mit rsm 250 du er velkomme til at komme forbi og se hvordan min sidder. komme selv fra horsens.
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Hvis jeg en dag kommer på de kanter, så vil jeg gerne kigge forbi og se hvordan du har gjort.pitt skrev:hej jeg her en Deltec MC500 i mit rsm 250 du er velkomme til at komme forbi og se hvordan min sidder. komme selv fra horsens.
Du får selvf. en forespørgsel i god tid

Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
- pitt
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8722 Hedensted
- Saltvand siden?: 2011
Det gør du bare.bhjensen skrev:Hvis jeg en dag kommer på de kanter, så vil jeg gerne kigge forbi og se hvordan du har gjort.pitt skrev:hej jeg her en Deltec MC500 i mit rsm 250 du er velkomme til at komme forbi og se hvordan min sidder. komme selv fra horsens.
Du får selvf. en forespørgsel i god tid