Faldt lige over dette link, det er godtnok billigt for dæmpbart og vandtæt natbelysning!!
Så kan man også lige skifte lidt pærer i huset til de mere milljøvenlige ved samme lejlighed.
Mon ikke LED snart er standard over alt

Der står 150 lm per løbende meter..Olsen skrev:Sjovt at man kan få det i flere længder. Hvordan er lysstyrken - er det noget der kan lyse over en balje som din eller min så man stadigvæk kan se den blå farve i vandet når andet lys er slukket eller er det så svagt at der skal være mørkt i stuen?
yep, men er det så i den høje eller meget lave ende af skalaen?HyBrider skrev:Der står 150 lm per løbende meter..Olsen skrev:Sjovt at man kan få det i flere længder. Hvordan er lysstyrken - er det noget der kan lyse over en balje som din eller min så man stadigvæk kan se den blå farve i vandet når andet lys er slukket eller er det så svagt at der skal være mørkt i stuen?
Så det med vandtæthed kan man stikke skråt op eller hvad?LarsSteen skrev:jeg har efterhånden prøvet en hel del af disse ledbånd - det er noget lort, mener jeg, de har ikke holdt mange mdr. inden i min lampe, de kan ikke holde til de ''saltvands'' dampe og fugtighed der er derinde, og de er jo ikke engang billige, og lyser ikke særligt meget ned i mit 55 cm. dybe akv, efter min mening.
de ledbånd jeg har prøvet JA SÅ ABSOLUT.AndersGS skrev:Så det med vandtæthed kan man stikke skråt op eller hvad?LarsSteen skrev:jeg har efterhånden prøvet en hel del af disse ledbånd - det er noget lort, mener jeg, de har ikke holdt mange mdr. inden i min lampe, de kan ikke holde til de ''saltvands'' dampe og fugtighed der er derinde, og de er jo ikke engang billige, og lyser ikke særligt meget ned i mit 55 cm. dybe akv, efter min mening.
''har prøvet'' - hvorfor har du dem så ikke merenielsk skrev:De LED bånd jeg har prøvet har virket 100 % - de giver super nattelys og kan lyse op i hele stuen om natten
Jeg har dog ikke prøvet dem på dette link men vil tro de er super. 150 lumen / meter er temmeligt kraftigt som nattelys. Jeg vil tro de er for kraftige - så det er fint de kan dæmpes.
Du er da fremme i skoene idag lars sLarsSteen skrev:''har prøvet'' - hvorfor har du dem så ikke merenielsk skrev:De LED bånd jeg har prøvet har virket 100 % - de giver super nattelys og kan lyse op i hele stuen om natten
Jeg har dog ikke prøvet dem på dette link men vil tro de er super. 150 lumen / meter er temmeligt kraftigt som nattelys. Jeg vil tro de er for kraftige - så det er fint de kan dæmpes.?
så du mit, på mit akv. ?
det jeg har på mit akv. var faldt ned i nat ned i vandet, så da jeg kom op var der et flot blåt lys nede fra vandet, nu er det oppe igen og lyser stadigvæk, det må da siges at være vandtætog det har ikke været slukket i over 3 år
![]()