hvordan gør man????

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
jane
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: birkerød

hvordan gør man????

Indlæg af jane »

Ja så er det snar flytte tid !!!

Har jo mit lille 6-kante 120 L akvarie med saltvand i og det køre bare der ud af :K :biggrin:
Men nu skal jeg så have det flytte over i mit 260 L akv. hvor jeg i øjeblikke har ferskvandsfisk i.

Hvordan skal jeg gribe det an?¨

Skal jeg købe noget saltvand eller skal jeg selv blande det ??

Skal det så stå i godt 3 mdr før jeg kan flytte fisk osv over i det nye ?

Eller er det bare at tage vandet fra det lille akv og efter fylde med nyt saltvand og så smide fiske alt det andet op i med det samme ???
Hilsen jane
jane
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Re: hvordan gør man????

Indlæg af jane »

Er der ingen som kan give mig et godt råd herinde?????
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Jeg har flyttet før jane og det gik meget godt. 14 dage før lavede jeg et vandskifte på 25% og gemte vandet. Jeg flyttede også til et der var dobbelt så stort. Brugte det samme sand med tilføjede 9 kg ekstra. Brugte så de 25% vand jeg havde gemt plus det gamle og efterfyldte med nyt blandet. Alt overlevede, men inden skal du lave en plan og gennemgå den flere gange så der ikke går for lang tid med flytningen. Forvent dog et større algeboom. Held og lykke med det.
jane
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af jane »

hejsa jesper.
Tusinde tak for hjælpen. - ja jeg tænkte jo nok at jeg ikke kan undgå det algeboom. Det er vel næste som at skulle starte forfra.
Har dog gået at tænkt lidt over det. Kan det ikke være en fordel at starte det stor akv. op fra bunden og så vente med at flytte tingene over i - når vandet og algeboomet er væk ?? Eller kommer det mere eller mindre ud på et ??
Hilsen jane
jesper kristensen
Reactions:

Det bedste er jo at starte fra bunden af. Så kan du jo købe nye sten og sælge de gamle eller gøre plads til nogle af dem i det nye hvis der nu sidder koraller på du ikke kan flytte.
jane
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af jane »

ja - har tænkt mig at skulle have de der reff-keramik søjler i - 3 stk. Har nemlig bygget mit 260 L ind i væggen så jeg kan se det både fra stuen og fra mit soveværelse. Så det hele skal ligesom stå i midten af akv.
Vil have fint koralsand i bunde - og så kan jeg jo altid bruge det jeg har i det andet når det er.
Da jeg er ret nybegynder indfor saltvands-verden - har jeg heldigvis ikke så meget i mit lille saltvandsakv - der er faktiske kun sten/fisk og lidt anemoner og sådan noget.
Har lige været inde og se dit akv -det er rigtig flot - tillykke med det.
jane
jesper kristensen
Reactions:

Det er så det jeg altid har drømt om. Så skulle der bare være panorama sider i stuen og helt flat i soveværelset. En flot ramme skulle skjule kanterne, ellers skulle der stå en flot skænk under. Husk masser af billeder.
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

Du kan vel også blande saltvand i den nye balje svarende til den mængde der kommer til at mangle, og lade det køre med cirkulation på en dag eller 2.
Inden du så flytter hele dynen over. Fisk koraller og anemoner afklimatiseres selvfølgelig
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"