Jeg ved LED har været oppe og vende ikke 1 gang, men måske nærmere 1000 gange.
Jeg er dog forvirret, og håber på en godmodig sjæl vil hjælpe mig!
det med at lave lampen bliver intet problem, mit problem bliver mere at finde de ting jeg skal bruge, og i hvilken mængde.
Jeg har en Balje med målene 130 L 55 H * 55 B
havde overvejet én stor lampe i stedet for flere mindre sektioner, men er der nogen der har erfaringer med hvad der er bedst?
over en balje som min, hvad vil i da foreslå af antal LEDs hvis jeg gerne vile kunne holde lidt muslinger og SPS'ere.
Pt. Har jeg 6 * 54 Watt T5 over, og korallerne vokser fint, der er både LPS og SPS.
så et kort resumé af mine problemer
en liste over de ting der skal bruges så jeg intet glemmer! (Led, Køleplader, Ballaster, evt. aktiv køling, mangler der noget?
links til LEDs (noget med der er kommet nye LEDs for ikke ret lang tid siden)
links til Køleplader, ballaster osv, hvis i lige har dem ved hånden, eller leder jeg gerne selv, alt gerne i EU
en overslag på hvor mange LEDs jeg skal bruge til min balje
om der er nogle fordele ved at købe de dyre LED (Cree) frem for et billigere mærke!
ved det har været oppe 1000 gange, men håber på en venlig sjæl

syntes det er blevet uoverskueligt med LED på siden, der er 1000 tråde med 3000 links.
Så hvis i, der skriver, vil være søde, bare at komme med et link, og så fordele, og evt. ulemper ved den LED/køleplade osv. istedet for at diskutere, medmindre noget er HELT forkert

På forhånd mange mange tak!