Akvariet er Boyu 150L, men netto er på omkring 100L. Akvariet har kørt siden maj. Efter 3-4 måneder begyndte jeg still og roligt at introducere de første levende organismer.
For at være helt ærlig, så kunne stenopsætningen være lidt anderledes og mere naturtro, MEN what ever!

Teknik:
Lys: 3x12W Aquabeam (forrest- 3 hvide, 2 blå; i midten- 5 blå; bagest- 2 hvide, 3 blå). Senere kommer der et mere.
Månelys: er ingen pt, men det kommer.
Skummer: Tunze DOC Skimmer 9002 (sidder der, hvor overløbet er)
Varmelegeme
Returpumpe (original Boyu)
Cirkulation: 1xKoralia 1.500 L/t, 1xKoralia nano 900 L/t (næste projet er installation af Vortech mp10)
Nitratfilter: ud over LS, så ligger der symbiont i det 3. filterkammer.
Fosfat/kul filter: Phosban Reactor 150. (7cm Deltec's special- aktiv kul med fosfatabsorber samt 30g Rowaphos)
Osmoseanlæg: Aquili 190 L per dag (passer ikke, men what ever). Vandet bliver filtreret gennem sediment, kul, membranen og NPS (nitrat, fosfat, silikat).
Vandet måler jeg med følgende:
Refraktometer og hydrometer: salt
Salifert: Ca, Mg, Kh, Ph, Sr, Si
Red Sea: Kalium, Nitrat
Rowa: Fosfat
Aquapro water tester: TDS i osmosevand
Vandværdier: (kommer senere idag. Jeg skal måle alle værdierne eftersom skiftede 15L vand idag)
Til at holde Ca, Kh og Mg stabilt bruger jeg Carstens (Decocean) væsker (lad os kalde dem Balling

Strontium: holder en pause. Kunne ikke måle den med Saliferts test. Købte Salifert Natural Strontium og begyndte at hæve den- der skete bare ikke noget....
Kalium: ikke nødvendigt endnu
Jod: har ikke målt det, men det kommer
Til koraller bruger jeg Red Sea's Reef Nutrition Rrogram (A og B). Består primært af aminosyre og vitaminer. 1ml af hver væske om dagen.
Til hvirvelløse: før brugte jeg Tropic marin pro-coral phyton, men er holdt op med det, da jeg ikke synes, at det er nødvendigt. Der svæver altid masser af små partikler i vandet. Det burde være rigeligt til svampe og rørorme.
Til fisk: flagerfoder og frostfoder- cyclop-eeze i flager samt mysis og rejer. (frostfoder bliver skyllet grundigt igennem, før den kommer i akv.)
Koraller
Pachyclavularia violacea (Brown star polyps)
Clavularia violacea (grøn)
Clavularia viridis
Xenia umbrellata (blødkoral)
Sarcophyron elegans (grøn) (blødkoral)
Briareum Gorgonia
Acropora (grøn) SPS
Acropora millepora (blå) SPS
Pocillopora tricolor SPS
Pocillopora elegans SPS
Hydnophora rigida SPS
Caulastrea furcata LPS
Euphyllia paraancora LPS
Zoanthus (grøn, rød, gul, lilla)
Ricordea yuma
Anemone
Entacmaea quadricolor (2 stk)
Hvirvelløse
Søstjerne Amphipholis squamata
Rørorme Bispira viola
Spirobris
Snegle Cerithium
Euplica
Turbo snegl
Eremit krebs Calcinus elegans
Børste orme Eurythoe sp. 01
Orm Carcinonemertidae
Mollusker
Små rejer
Pods
Blå, hvide, grønne og gule svampe
Fisk:
2 Klovnfisk
Har begået mange fejl, men heldigvis gik det ikke ud over det levende!!!!! Stadigvæk er jeg glad for de beslutninger, jeg måtte træffe. På den måde gav mange ting mening, og jeg lærte en hel masse af det. For at nævne et par eksempler: PurpleUp- glem det, problemer med Ca og MG osv osv.
Kritik modtages gerne!

MVH
Alex