Skal fanges, men nogle gode ide'er??
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Skal fanges, men nogle gode ide'er??
Hejsa
Da jeg gerne vil sælge min snow flake, vil jeg inden den sættes til salg lige høre om der er nogle af jer der har en god idé til hvordan den skal fanges. Den opholder sig imellem mine sten og jeg ønsker ikke at flytte rundt på disse. Så en god idé søges.
Da jeg gerne vil sælge min snow flake, vil jeg inden den sættes til salg lige høre om der er nogle af jer der har en god idé til hvordan den skal fanges. Den opholder sig imellem mine sten og jeg ønsker ikke at flytte rundt på disse. Så en god idé søges.
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
dette er også blot en tanke men ku man ikk lægge nettet i tanken i forvejen så den måske blev lidt vant til det og så bruge så'n en fiske fælde som jeg tror det var mastou der viste...! og når den så går i fælden trakker du nettet hen foran ind/udgangen
men igen blot en tanke
men igen blot en tanke
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Jeg har en fælde og har da også tænkt på at bruge den, men ville gerne lige høre om der er nogle der har erfaringer med at fange sådan en fyr her.
Det kunne jo være at der var nogle der lå inde med en anden mulighed.
Jeg vil faktisk prøve med fælden i aften med at sætte en sugekop for enden af fælden hvorpå jeg sætte lidt mad så må jeg jo bare håbe på at der er bid.
Det kunne jo være at der var nogle der lå inde med en anden mulighed.
Jeg vil faktisk prøve med fælden i aften med at sætte en sugekop for enden af fælden hvorpå jeg sætte lidt mad så må jeg jo bare håbe på at der er bid.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
min hoppede i netettet efter en frossen reje flere gange til stor irritatuon, da jeg skullle fange en O. Niger...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Hvis du ligger et PVC rør i bunden, kunne du jo være heldig at den gemmer sig deri.
Så er det bare et net i hver ende...
Så er det bare et net i hver ende...

Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg har skam lavet en murænefælde, som jeg bruger, når der skal fanges muræner 
Den består af et langt pvcrør, hvor der i den ene ende er sat en slutmuffe, og der midt på er lavet en bypass med luftslange. Måden jeg bruger den på, er ved at fylde den med akvarievand, og derefter løfte enden med slutmuffen op af akvariet, så røret er fyldt med vand, uden at ligge nede i akvariet. Igennem bypassslangen lader jeg noget frostfodersaft løbe langsomt ind i røret ved hjælp af hævert. På denne måde lokkes murænen ind i røret, hvor jeg til sidst kan holde nettet for den åbne ende. -virker som den skal!
Edit: På grund af overvældende kreativitet vedhæftes lige en tegning

Den består af et langt pvcrør, hvor der i den ene ende er sat en slutmuffe, og der midt på er lavet en bypass med luftslange. Måden jeg bruger den på, er ved at fylde den med akvarievand, og derefter løfte enden med slutmuffen op af akvariet, så røret er fyldt med vand, uden at ligge nede i akvariet. Igennem bypassslangen lader jeg noget frostfodersaft løbe langsomt ind i røret ved hjælp af hævert. På denne måde lokkes murænen ind i røret, hvor jeg til sidst kan holde nettet for den åbne ende. -virker som den skal!
Edit: På grund af overvældende kreativitet vedhæftes lige en tegning

- Vedhæftede filer
-
- murenefalde-1.JPG (21.69 KiB) Vist 1695 gange
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK