vsv
-
- Reactions: 0
vsv
Hej folkens. Jeg starter på vsv i dag da jeg har mange grønne alger inder indkøring.
Opskriften kan jeg læse på wiki'en, men synes den er lidt misvisende.
Fra wiki.
Start langsomt. Rigtigt langsomt... I mit 325l. sluttede jeg med en tilsætning på 2 ml. pr. dag, så vi taler om små mængder. Princippet er: Start langsomt. 0,5 ml pr. 100l. øg derefter gradvist indtil du ikke kan måle hverken nitrat eller fosfat. Så starter du med at reducere mængden til du igen kan måle værdier. Din tilsætning er så lige niveauet over, da du ikke kunne måle noget. I mit tilfælde var jeg oppe på 5 ml. og endte på en daglig tilsætning på 2 ml. pr. dag p.t.
Kan nogen fortælle mig hvor meget jeg skal starte med?
Har et 333L og en sump på 50L så ca 400L
Jesper
Opskriften kan jeg læse på wiki'en, men synes den er lidt misvisende.
Fra wiki.
Start langsomt. Rigtigt langsomt... I mit 325l. sluttede jeg med en tilsætning på 2 ml. pr. dag, så vi taler om små mængder. Princippet er: Start langsomt. 0,5 ml pr. 100l. øg derefter gradvist indtil du ikke kan måle hverken nitrat eller fosfat. Så starter du med at reducere mængden til du igen kan måle værdier. Din tilsætning er så lige niveauet over, da du ikke kunne måle noget. I mit tilfælde var jeg oppe på 5 ml. og endte på en daglig tilsætning på 2 ml. pr. dag p.t.
Kan nogen fortælle mig hvor meget jeg skal starte med?
Har et 333L og en sump på 50L så ca 400L
Jesper
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: vsv
0,5 x 4 = 2 ml
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Ja, i starten. Efter en uges tid kan du begynde at øge tilsætningen. Når du så måler fald i no3, så stopper du med at øge. Når du måler lav/ingen no3, så sænker du tilsætningen indtil du måler den no3 du vil have - det vil sådan cirka være din vedligeholdelses dosis, når det er kørt ind.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Det var så lidt.. Men vil sige at pellets er noget mindre arbejdskrævende end VSV. Hvis nu man er dårlig til at huske de daglige doseringer.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk