Tåget vand efter rengøring af bagrude.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions: 0
14
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Tåget vand efter rengøring af bagrude.

Indlæg af Dennis »

Hej :) De sidste par gange jeg har skrabet min bagrude, er mit vand blevet hvidt/tåget bagefter. Det plejer godt nok at gå væk i løbet af en uge eller to. Men kan man gøre noget for at det ikke sker og hvorfor sker det? Denne gang er der gået ca 2 måneder siden jeg sidst havde gjort den, synes da ik det er så slemt, men vandet blev tåget alligevel. Ska jeg rengøre den noget oftere? Min frontrude gør jeg ren ca 2 gange om ugen. Selvom mine værdier ser fine ud, kommer der dog hurtigt lidt alger på ruderne. Kører med rowaphos og aktiv kul.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tåget vand efter rengøring af bagrude.

Indlæg af pederrevnørd »

Få en kraftigere skummer:-)

Du tilfører tydeligt mere næring til vandet end du trækker ud.

Ellers ofte vandskift, eller minimer foder eller dyr.

Mvh
Pede
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions: 0
14
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Tåget vand efter rengøring af bagrude.

Indlæg af Dennis »

Ja, det kan godt være jeg ska blive bedre til at passe mine vandskift :) Men min No3 plejer at ligge på mellem 0 og 2, og min Po4 er 0, men det er jo nok fordi algerne optager, at jeg ik kan måle mere. Mht skummeren, synes jeg det er lidt svært at bedømme, hvornår den er bedst indstillet, stiller jævnligt lidt på den. Mht til foder synes jeg jeg har skåret godt ned på fodret, men vil os gerne fodre godt varieret. Fodrer med frost ca 2 gange om ugen, dvs 1 terning hver gang. Noritang 1 gang om ugen, et stykke på ca 4x4cm, og de andre dage fodrer jeg bare med granulat. Min fiskebestand kan ses på side 1 i min tråd.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"