gul kirurg under opstart
gul kirurg under opstart
Nu vil jeg ikke hænge en forhandler ud her på siden da han sku er cool nok, (det er ikke styr på dyr) men snakkede med ham her i dag ang snegle plus diverse til oprydning. Baljen har kørt i lidt over en uge og han mente jeg skulle købe hans gule kirurg da den ville tage alger.
Hvad siger i til det drenge?
Jesper
Hvad siger i til det drenge?
Jesper
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: gul kirurg under opstart
Glem det - om 3 uger hvis værdier no2 og no3 er igennem de store udsving.
Måske den ville overleve - men jeg ville klart vente.
Reserver den dog, hvis både du vil ha den og din forhandler vil af med den
Måske den ville overleve - men jeg ville klart vente.
Reserver den dog, hvis både du vil ha den og din forhandler vil af med den

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Egentligt begge dele.
Altså: De bliver hevet op af deres perfekte omgivelser i havene, mod deres vilje, for at blive sat til pynt i vores baljer.
Det mindste vi kan gøre er at give dem PERFEKTE forhold så de kan foresætte deres liv under vores betingelser.
Mange mener det kun er en fisk, meeeeeeen.
Jeg var bare ikke klar over om de kunne gå i baljen nu de lever af alger og tang.
Altså: De bliver hevet op af deres perfekte omgivelser i havene, mod deres vilje, for at blive sat til pynt i vores baljer.
Det mindste vi kan gøre er at give dem PERFEKTE forhold så de kan foresætte deres liv under vores betingelser.
Mange mener det kun er en fisk, meeeeeeen.
Jeg var bare ikke klar over om de kunne gå i baljen nu de lever af alger og tang.
Nu gav sælger mig hans ord på at jeg ville få pengene tilbage hvis jeg kom med den død i en pose. Så tænker jeg at der måske er noget om snakken med hensyn til at man kan smide den ned under opstart. Blev egentligt lidt harm over hans tilbud om pengene tilbage for en død fisk. Som sagt så bestemmer den ikke om den vil hjem til mig at bo eller ej.
Men igen, manden er sku fin nok så intet ondt om ham.
Men igen, manden er sku fin nok så intet ondt om ham.
- Caminero
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg - Kbh.
Anyway, det er vist nok også en relativ aggressiv fisk, og en af dem, man venter med at putte i hvis du skal have flere kirurger... -->her er der sikkert andre mere kyndige, der kan verificere/afkræfte dette..
Det er derfor jeg skriver på forum jo. Hellere jeres vurdering end en sælgers.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg synes nu ikke den er mere aggresiv end nogen andre kirurger. Men det skyldes måske også at altid har haft dem hvor der har været plads nok.
- Caminero
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Søborg - Kbh.
Ved godt at den normalt ikke karakteriseres som sådan (heller ikke på wiki'en
), men synes til gengæld ofte man hører om, at de kan være stride...

- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
Mht til aggressivitet:Min er herre strid og har pryglet, banket og basket alt i dens egen størrelse der er kommet i baljen siden, og har haft bare en snert gult på sig, dog aldrig slået noget ihjel.
Personligt ville jeg ikke turde smide en kirurg i et ikke indkørt Akvarie
Tjek også bla dette indlæg http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=46795
Personligt ville jeg ikke turde smide en kirurg i et ikke indkørt Akvarie
Tjek også bla dette indlæg http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=46795
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Tja, om den skal i er en vurderingssag, da jeg startede mit sidste akvarie op, voksede grønalger som det aldrig er set før eller siden, samtidig havde jeg mine kiruger gående i et andet akvarie, hvor de ikke havde for meget plads, så beslutningen blev at smide dem over efter kun kort tid, de var på det tidspunkt heller ikke i den bedste foderstand
Det blev et rent ædegilde, jeg har aldrig set fisk spise sig så tykke på så kort tid;-9 Meeen forskellen er, at her er tale om akvarievante fisk, men hvis forhandleren tilbyder dig penge tilbage hvis fisken før, gætter jeg på at der ligger rent hjælpsomme motiver bag, spørgsmålet er hvor bred er hans viden.
Helt personligt ville jeg ikke gøre det, så hellere vente

Det blev et rent ædegilde, jeg har aldrig set fisk spise sig så tykke på så kort tid;-9 Meeen forskellen er, at her er tale om akvarievante fisk, men hvis forhandleren tilbyder dig penge tilbage hvis fisken før, gætter jeg på at der ligger rent hjælpsomme motiver bag, spørgsmålet er hvor bred er hans viden.

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Han mener de er meget hårdføre da de har gået ved ham længe. Venter lige til i næste uge og tjekker mine værdier i aften. Tjekkede lige lidt nu og de så sådan her ud.Helena skrev:Tja, om den skal i er en vurderingssag, da jeg startede mit sidste akvarie op, voksede grønalger som det aldrig er set før eller siden, samtidig havde jeg mine kiruger gående i et andet akvarie, hvor de ikke havde for meget plads, så beslutningen blev at smide dem over efter kun kort tid, de var på det tidspunkt heller ikke i den bedste foderstand![]()
Nitrit 0
Calcium 470
Alkalinity 7,7 dkh
Magnesium 1400
tjekker resten senere i dag.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Helt klartpederrevnørd skrev:Glem det - om 3 uger hvis værdier no2 og no3 er igennem de store udsving.

Det er glemt. Om 1-2 mdr kommer der mere liv i.
Tak for svarene.
Tak for svarene.