Min bror var forbi i aften og det skal siges, at han ikke ved særlig meget om saltvandsakvarier, selvom jeg heller ikke selv ved det, men han sagde, at stenene skulle koges inden man lagde dem i et akvarie, men det sagde jeg: NEJ til, men hvordan hænger det sammen?
Desuden er vi igang med at bygge med stenene og til det har vi brugt epoxylim samt kraftige træpinde til at holde stenene samlet med, mens limen hærder, problemet er så, at stenene har været våde mens vi har limet dem. Kan epoxylimen så ikke hærde? Men til det sagde min bror også, at vi nok skulle passe på med, hvad vi puttede i akvariet af materialer, for på pindene kunne der jo godt være bakterier. Altså hvor meget har det at sige?
Derudover snakkede jeg om PVC rør og der sagde han, at det nok ville være den bedste måde at gøre det på?
Og til sidst: dør "levende sten", hvis de står uden saltvand. Lige nu står de jo på spisebordet, da vi er ved at konstruere formen på værket. Men skader det dem?
Kom gerne med råd, hvordan i har gjort det osv.. Jeg er bare en snotdum nybegynder der ikke ved, hvad jeg skal stille op.. Mange spørgsmål, men hjælp!