Som sagt er der mange måder at opnå stærke farver og stor
koral vægst i akvariet. Men enden man begynder at fin puse sine tilsætninger skal de normale værdier være iorden før. Ellers er det spild af penge og tid.
Her tænkes på kh-ca-mg-nitrat-fosfat.
Efterfølgene kan man så begynde at tænke på sporestoffer hvor man tilsætter aminosyrer-Strontium-Kalium osv.
Jeg har dog kun prøvet Reef Energy A + B i en mdr. så det er lidt svært allerede nu at komme med en dom. Men en ting er sikkert det er helt klart noget jeg vil forsætte med i en længere periode. Da det er noget nemere at finde ud af at bruge en korallen zucht´s produkter samt mindre besværligt da der oplyses i doserings anvisningen hvor meget der skal tilsættes for at opnå det ønskede resutat. Dette har jeg især savnet da jeg kørte
ZeoVit.
Enden jeg startede op fik jeg skruget op for min
kalkreaktor så jeg kunne tilsætte deres KH. Dette har bevirket til at jeg har fået gang i mine kalkalger igen som ellers var gået i stå i mit 1000L. Men sjovt nok var der masser af vækst af kalkalger i mit 400L som kører på samme system/vand.
Det jeg prøver at ramme er stor koal vægst og mindre farve end til jeg har fået en lidt tætter skov af
SPS...hehe
Derefter går jeg helt sikkert efter farverne.
Men check deres side ud omkring deres produkter. Jeg kan kun sige positive ting om den end til vidre.
Steen