og man skal selvfølgelig være velkommen vis man mangler en håndfuld til sin balje har rieligt af de børsteorme

Har selv disse i tankerne
Stenopus reje
Stenorhynchus seticornis
Ja det gir jeg dig ret i men tror nu heller ikke det er godt at ha alt for mange og jo jeg mangler ikke nogen er ved at være et problem at foddre mine koraller for de er der med det samme og snupper det ud af munden på demAndersGS skrev:Hvorfor holde den nede? Den er der jo af en årsag.
Bestanden regulerer sig selv i takt med føden forsvinder.
ja den ser ellers fiks ud hade faktisk haft lidt hen af de tanker med noget hjemme byg har også en million små snegle så den ville nok bli hutigt fyldt der er pæn liv i min sandbund. men hælder sku mest til noget naturligt der ku gå og hygge sig med en børsteorme snackCarsten skrev:Prøv med en sneglefælde, der kan de komme ind til foderet, men normalt ikke ud igen.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=Schn ... m270.l1313
Har skam allerede 3 Halichoeres gylter der hyggers sig ser sjovt ud når jeg jeg har haft løftet på mine bund koraler så er gylterne der med det samme for at lure va godt der var der under. Mit par Halichoeres chrysus gyder jævnigt så der er lidt koralfoder der ogsåjoekill skrev:De fleste Halichoeres gylter æder dem, men ikke med velbehag, men de forsvinder til sidst.
Har selv haft en del af de små fireworms på 2-4 cm , men efter jeg helt er stoppet med div koralfoder produkter er bestanden faldet drastisk, sammen med fosfaten.
hahahh pis der ødelage du lige den jeg hadde tænkt mig ellers har faktisk selv haft et par den gang jeg startede af dem og shit vis man ikke har oplevet en stor larve udslipning så skal jeg godt nok love for de ka fylde hele ens balje næsten når de slipper men tror sku jeg prøver dem igen bare den med blå kropjoekill skrev:Så er det frem med pincetten og pil 10-20 om dagen i et par ugers tid.
Har haft Stenopus rejer, men har aldrig set dem ta en børsteorm.
og min hensigt har aldrig været at jeg ville af med dem men noget der naturligt ku gå og holde bestanden på et fornuftigt antalAndersGS skrev:Endnu en gang undre det mig at du gerne vil af med dem? De er der jo fordi der er et fødegrundlag. Så snart du stopper med at "overfodre" så vil fødegrundlaget forsvinde og det samme vil bestanden af orme.
Jeg har selv været det samme igennem. Jeg havde sindssygt mange fireworms, men i takt med jeg fodrede mindre og mere "korrekt", så faldt bestanden af orm også.
Alternativet er jo at en stor del af det foder de spiser ellers bare vil ligge og rådne hen.TimW skrev:og min hensigt har aldrig været at jeg ville af med dem men noget der naturligt ku gå og holde bestanden på et fornuftigt antalAndersGS skrev:Endnu en gang undre det mig at du gerne vil af med dem? De er der jo fordi der er et fødegrundlag. Så snart du stopper med at "overfodre" så vil fødegrundlaget forsvinde og det samme vil bestanden af orme.
Jeg har selv været det samme igennem. Jeg havde sindssygt mange fireworms, men i takt med jeg fodrede mindre og mere "korrekt", så faldt bestanden af orm også.
Ok, men de kommer jo ikke ud af ingenting, de er der jo fordi der er et fødegrundlag.TimW skrev:nu er jeg ikke bare en der dumper fodder i men gør det med måde i små portioner så det meste blir ædt inden det rammer bunden og punkt fodrer koraller en gang i mellem ca 1 til 2 gange om måneden. og vis der sku komme underskud af børsteorme så er jeg ikke i tvivl om min kæmpe snegle bande i sandet de klarer problemmet
Det er den som står nede på bundenBirkefeldt skrev:Wow! Hvor stor var den Caulastrea?
ja jeg er sku selv overrassket over der lige frem va så mange i den. men den har i et stykke tid haft det dårligt og begyndte og gå til langsomt og tydeligt om natten og se at der boede en masse i den og man ku næsten følge med i hvordan skellet forvanledes fra fast og se på til nærmest gennem hullede/ødelagt og gik i stykker flere stede bare da jeg tog fat i den for at løfte den op og den var også fyldt med små inde i skelletetengelquist skrev:Hold da op- der er godt nok liv i bunden af din balje... og normalt er det jo positivt og et tegn på sundhed...
Jeg har også flere der gemmer sig i mit sand, både i displayakvariet og i DSB'en i sumpen...
Men du skriver at din Caulastrea var generet af dem- hvordan kom det til udtryk?
Ja det er sku et godt spørgsmål va de enlig helt har forretaget sig men boet der er jeg ikke i tvivl om. jeg er helt med på de normalt er til nytte men der er jeg sku sikker på de har været lige flittige nok. og har set noget der ligner det på en bobblekoral jeg hadde på et tidspunkt som nærmest fik det dårligere efter følgende efter foddringer så gik selv og tænkte lidt om de simpelthen tog maden fra dem inde fra og så får beskadiget dem på en mådepederrevnørd skrev:Vildt - spiste de af korallen, eller brugte de den blot som hjem ?